پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

ترس امارات از چیست ؟

ترس امارات از چیست ؟

 

بعد از انتشار خبر"پیام قطر به کویت : حل اختلافات با عربستان بدون حضور امارات" ، بازتاب گسترده‌ای در بین رسانه‌های عربی منطقه داشته است ، امارات حملات رسانه‌ای گسترده‌ای را علیه قطر و نیز خبرگزاری تسنیم به راه انداخته است.

 از ابتدای آغاز بحران بین قطر و چهار کشور حوزه خلیج فارس ، ایران بارها خواستار حل مسالمت آمیز این اختلافات ، از راه گفت ‌وگو و بدون اعمال فشار و تحریم های یکجانبه علیه دوحه شده است.

ایران همچنان معتقد است که ، اختلاف بین کشورهای اسلامی ، باید بین خود این کشورها و بدون دخالت‌های خارجی حل و فصل شود و این اختلافات نباید باعث تفرقه و تعمیق شکاف و اختلاف بین آنها گردد ، چرا که گسترش دامنه این اختلافات ، کشورهای اسلامی را از حرکت در مسیر پیشرفت باز می دارد و این چیزی است که دشمنان اسلام آن را دنبال می کنند.

 

پیام قطر به کویت : حل اختلافات با عربستان بدون حضور امارات

اما درباره رفتار این روزهای امارات ، باید گفت : که از نظر عرف دیپلماتیک هر کشوری آزاد است که با هر کشوری دیگر ، مناسبت دیپلماتیک برقرار کند و برای حل اختلافات با دیگر کشور وارد گفت ‌وگو شود و فکر می‌کنم که اماراتی ها هم این حق را برای خودشان قائلند ، که در مناسبات بین الملل آزادند ، با هر کشوری که بخواهند روابط دیپلماتیک داشته باشند.

اینکه چرا امارات این روزها ، توپخانه خود را بعد از انتشار این خبر به سمت قطر نشانه رفته است ، قابل درک است و همه می دانند که در صورت تحقق این امر یعنی آشتی بین قطر و عربستان ، امارات دیگر نخواهد توانست به سیاست‌های "ماجراجویانه" خود ، در دیگر کشورها از جمله یمن و شمال آفریقا ادامه دهد.

 

خشم امارات از اخبار مربوط به پیشنهاد قطر به عربستان

البته سکوت عربستان و کویت که تاکنون واکنش رسمی به این خبر نداشته‌اند ، بیشتر موجبات نگرانی اماراتی‌ها را فراهم کرده است و ابوظبی از آن هراس دارد که ، مبادا این دو کشور توافقات پشت پرده‌‌ای بدون اطلاع امارات انجام داده باشند.

آنچه که در گزارش‌ها در خصوص دعوت بن زاید از شاه بحرین ، برای سفر به امارات ، برای بررسی این موضوع منتشر شده (در صورت صحت این گزارش) نشان از عمق نگرانی اماراتی‌ها به آشتی بین قطر و عربستان دارد و امارات از این می ترسد ، که به قول ضرب‌المثل ایرانی "سرشان بی کلاه" مانده باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.