پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

آفتابی دوباره در شیراز

آرامش دوباره به شیراز بازگشت .

 

بارش شدید باران و جاری‌شدن سیل در روزهای ۵ و ۶ فروردین خساراتی را در پی داشت اما همت مردم و مسئولان سبب شد که امروز شیراز دوباره آماده پذیرایی از مسافران نوروز باشد.

بارش شدید باران که از بامداد روز پنجم فروردین در استان فارس و به‌ویژه شهر شیراز شروع شد و تا پایان روز ششم فروردین ماه ادامه داشت. بارش شدید باران منجر به سیل و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم و مسافران نوروزی شد همچنین سیل در روز دوم به برخی از محلات شیراز آسیب جدی وارد کرد.

 

تلفات جدی در روز نخست بارش در شیراز

در روز نخست بارندگی ،  حوالی ساعت 11 صبح سیلاب شدیدی به‌ناگهان از ورودی دروازه قرآن شیراز جریان پیدا کرد و در عرض 15 دقیقه تبدیل به سیلی مهیب شد. در این حادثه 19 نفر کشته و بیش از 100 نفر از مردم مصدوم شدند همچنین بنا به گفته مسئولان استان فارس این سیل موجب خسارت جدی به 201 خودرو شد.

نیروهای امدادی اعم از هلال احمر ، آتش‌نشانی ، شهرداری ، نیروهای نظامی ارتش و سپاه به‌سرعت در منطقه حاضر و با اجرای عملیات امدادی مانع از گسترش تلفات شدند. استاندار فارس و دیگر مسئولان استان نیز از همان لحظات اولیه در میدان حضور داشتند و از همان‌جا حادثه را مدیریت می‌کردند.

ساعتی پس از اطلاع‌رسانی‌ها و پخش اخبار مربوط به سیل دروازه قرآن مردم مهمان‌نواز شیراز دست به کار شدند و برای مسافران مکان امن و غذا فراهم کردند همچنین تمامی سالن‌های ورزشی، نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان و برخی از اقامتگاه‌های استان امکانات خود را به‌رایگان در اختیار مسافران قرار دادند.

خودروها توسط نیروی انتظامی به مکانی امن منتقل شد و به‌گفته امیری ، فرماندار شیراز از همان روز ششم فروردین آسیب‌دیدگان برای انجام امور مربوط به خسارت اقدام کردند و تاکنون 750 میلیون تومان به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است.

 

 

روز دوم و محله‌ای که گرفتار سیل شد.

در روز دوم بارندگی‌ها نیز با وجود آمادگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ، شدت بارش‌ها سبب طغیان آبگیرهای بالادست رودخانه خشک شیراز شد و در نتیجه تعدادی از روستاهای شرق شیراز تخلیه شدند ، که کمال پاک‌فطرت ، مدیرکل امور روستایی استانداری فارس این امر را موقتی و برای رفع خطر جانی مردم اعلام کرد.

طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آبها سبب شد که محله سعدی در سیلاب گرفتار شود و منازل مردم در این محله آسیب جدی ببیند. بنا به گزارش آتش‌نشانی روز گذشته تا ساعت 19 نزدیک به 500 عملیات امدادی انجام شد و 30 نفر از سیل نجات یافتند.

از آنجا که محله سعدی از نظر بافت شهری نیز استحکام لازم را نداشته ، این سیلاب آسیب جدی وارد کرده و غروب 6 فروردین با کمک نیروهای مردمی و امدادی آب از منازل مردم خارج شد اما آثار سیل همچنان پابرجاست.

اسماعیل صالحی ، شهردار منطقه هفت و شهردار معین منطقه سه شیراز در این باره گفت : تلاش می‌کنیم تا 48 ساعت آینده مشکلات به‌وجودآمده از آثار بارندگی و سیل در سطح منطقه سعدی وجود نداشته باشد.

شهردار معین منطقه سه شیراز افزود : تمیز کردن کانال‌ها ، سطح کوچه‌ها و باغچه‌ها همه در برنامه کوتاه‌مدت ظرف امروز تا فردا انجام و مشکلات به‌وجودآمده در این منطقه حل می‌شود.

 

آسمان صاف و آفتابی و آرامش دوباره در شیراز

در روز دوم بارش‌ها همچنین بازدید از 2 بنای تاریخی نقش رستم و موزه هفت‌تنان با محدودیت رو‌به‌رو شد که امروز مدیرکل میراث فرهنگی اعلام کرد : که این دو بنا باز شده و گردشگران می‌توانند برای بازدید مراجعه کنند.

مصیب امیری ، با ابراز اینکه بارندگی‌ها به بناهای تاریخی استان آسیب نرسانده است ، اظهار داشت : در نقش رستم کف محوطه به‌دلیل بارش ترک‌هایی ایجاد شده که پس از جمع کردن آب مشکل خاصی برای بازدید ندارد.

وی درباره موزه هفت‌تنان نیز گفت : بازدید از این بنای تاریخی به‌دلیل مسدود بودن مسیر، محدود شد اما امروز مشکلی برای بازدید ندارد.

در حال حاضر شرایط جوی شیراز ، آفتابی و آسمان بدون ابر است اما امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد. به‌گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس ، پیکر جان‌باختگان نیز از طریق فرودگاه شیراز به شهرهای مقصد منتقل می‌شود و تاکنون فقط 2 پیکر به ساری منتقل شده است.

همچنین استانداری فارس  ، برای گرامیداشت جان‌باختگان و تسلی دل بازماندگان ، روز پنج‌شنبه 8 فروردین را عزای عمومی اعلام کرده و بناست مجلس گرامیداشتی در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.