پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

باید همراه مردم سیل‌زده باشیم.

"جناب‌خان": زمانِ انتقادکردن نیست ، باید همراه مردم سیل‌زده باشیم.

 

پیشنهادهای تبلیغاتی ، که به «جناب‌خان» می‌شود ، یک فرآیندی دارد و بررسی می‌شود و حتماً تیم طراحان ما نظر می‌دهند ، اگر آسیبی به کاراکتر «جناب‌خان» وارد نکند و به صلاح باشد انجام می‌دهیم.

لهجه ، گویش و رفتارش همه گویای یک عروسک کاملاً ایرانی است. صدایش ، نوای دلنشین اصالت را در مخاطبین زنده می‌کند ؛ جایی که با جامه یک دوره گرد و لبوفروش وارد برنامه «خندوانه» می‌شود. پیش‌تر محمد بحرانی را با صداپیشگی «ببعی» و «آقوی همساده» در مجموعه «کلاه‌قرمزی» می‌شناسیم. به زعم بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران ، ایرانی بودن «جناب‌خان» به مذاق مخاطب خوش آمد. گویش و خلق و خوی بحرانی مردم را یاد محله کاشی‌زنی- ایستگاه 4 شهر شیراز می‌اندازد ، که آسیب‌دیدگان خوزستانی به عنوان مهاجر ، در آن محله سکونت کردند.

 

 به قول خودش با این مهاجرین خوزستانی بزرگ شدیم و خلق و خوی رزمندگی گرفتیم. بحرانی به این نکته اشاره کرد که افتخار می‌کنم ، با تأکید بر اصالت ایرانی ، صداپیشگی کرده‌ام و «جناب‌خان» را با این مرام و شناسنامه می‌شناسند. پدر «جناب‌خان» یا همان محمد بحرانی این روزها در بستر بیماری است و در جریان این گفتگو از مردم خواست ، که برای صحت و سلامتی پدرش دعا کنند. البته او درباره استفاده تبلیغاتی از «جناب‌خان» و حاشیه‌هایی که وجود دارد هم صحبت کرد و درخواست‌هایی که مردم از او دارند و انتقاداتی که «جناب‌خان» از مسئولین داشت ، هم موضوعات دیگری بود که در این مجال ، مطرح شدند.

 

«جناب‌‌خان» با چاشنی‌‌طنز ، از دغدغه‌های مردم می‌گوید.

 

شاید نکته مهم و برجسته‌ای که «جناب‌خان» را مردمی ارائه داد ،همان حفظ اصالت ایرانی بودن این شخصیت عروسکی است. ما سعی نکردیم مرام و شکل و شمایل دیگری غیر از آداب ، رسوم و سبک زندگی ایرانی به خود بگیریم. با توجه به اینکه «خندوانه» یک برنامه ضبطی است ، اما همواره با گروه طراحان‌مان سعی کردیم از مسائل روز هم دور نباشیم. چون بی‌انصافی است که برنامه‌ای را برای مردم بسازیم و درد و دل‌ها و دغدغه‌هایشان مطرح نشود. «جناب‌خان» همیشه در امتداد این دغدغه‌ها حرکت کرده و البته در عین حال از رسالت‌های ذاتی‌اش هم دور نشده است. رسالت ذاتی «جناب‌خان» حتماً خنداندن و سرگرمی و انتقال حال خوش به مخاطب است.

«جناب‌‌خان» هم مثل مردم سیل‌زده ناراحت است.

«جناب‌خان» مرام و معرفت یک شخصیت مردمی دوره‌گرد و دست‌فروش را انتخاب کرد ، تا بی‌ربط از این مسیر قدم برندارد. این شخصیت هم مثل مردم همه‌نوع رفتاری را از خودش بروز می‌دهد. یک زمانی صمیمی و خوشمزه و یک زمانی هم خشمگین و عصبانی می‌شود. این روزها هم به واقع «جناب‌خان» مثل دیگر مردم ایران ناراحت و نگران است؛ چرا که آشنایان «جناب‌خان» دچار سیل‌زدگی شده‌اند. متأسفانه اوج بحران در اقلیم خوزستان رخ داده ، که سدها هم اوضاع خطرناکی دارند. در این شرایط واقعاً جای انتقاد و بازی‌های رسانه‌ای نیست.

 

زمان ، زمانِ انتقادکردن نیست باید همراه مردم سیل‌زده باشیم.

موضوع شوآف و سلبریتی موضوع مهمی نیست ، هرکس هر قدمی می‌تواند در این مسیر بردارد ؛ حالا این گام‌ها در مسیر حمایت مالی باشد و یا حضور صرفاً تبلیغاتی که کانون توجهات را به آن منطقه موردنظر جلب کند. حالا واقعاً زمان، زمان خرده‌گرفتن نیست و در شرایط فعلی فراتر از انتقاد کردن باید عمل کرد و این بحث‌ها را بگذاریم برای یک زمان دیگری و با پژوهش و تحقیق کمک‌های مالی و حتی مثل برخی از هنرمندان‌مان حضور در مناطق سیل‌زده، امیدواری را به این مردم عزیزمان برمی‌گرداند.

 

ما خودمان را سانسور نمی‌کنیم!

می‌دانید که «خندوانه» برنامه زنده نیست و ما خودمان را سانسور نمی‌کنیم. طبعیتاً پخش هم قوانین مربوط به خودش را دارد ، ولی با این حال اکثر مطالب و اتفاقات «جناب‌خان» را پخش کردهاند. ما هم سعی کردیم جانب انصاف را در انتقادات‌مان رعایت کنیم و چیزهایی بگوییم که قابل پخش باشد. می‌دانید که انتقاد عروسک‌ها یک سابقه اجتماعی و تاریخی از گذشته دارد. معمولاً خیلی از حرف‌ها و نقدها را به عروسک‌ها واگذار می‌کردند تا آن‌ها از این وضعیت و اوضاع بگویند. همان‌طور که در دوران قدیم هم «مبارک» این رسالت را برعهده داشت و الان خوشبختانه «جناب‌خان» با چاشنی طنز مسائل مهمی را مطرح کرده و این افتخار نصیبم شود دوباره مطرح خواهم کرد. بارها به من گفته اند چقدر دیالوگهای «جنابخان» بداهه است و چقدر طراحی شده! واقعیت امر این است که خیلی از این اتفاقات هم گاهی در زمان اجرا ، بداهه انجام می‌شود. ولی طراحی از قبل داریم که گروه طراحان کمک می‌کنند ، نسبت به اتفاقات روز و میهمانان برنامه ، «جناب‌خان» واکنش داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.