پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

مسئولان نظارتی ، خواب هستند

فروش ۸۰۰ هزار تومانی بلیت پرواز مشهد ـ تهران


این روز ‌قیمت ۸۰۰ هزار تومانی بلیت مشهد به تهران ‌سوژه‌‌ نخ‌نمایی شده است‌ ، اما گویا ، ‌مسئولان توانی برای نظارت ندارند.

قیمت بالای بلیت مشهد به تهران ، سوژه‌ای نخ‌نما و قدیمی است ، که در رسانه‌های مختلف بارها و بارها به آن پرداخته شده ، اما گویا گوش شنوایی برای آن وجود ندارد و هر بار مسئولان امر ،  ادله خاص خود را برای این مسئله عنوان می‌کنند و البته کمتر ، شاهد اقدامی ضربتی هستیم.



مناسبت‌های مختلف همیشه بهانه‌ای برای گرانی است ؛ حال این گرانی ممکن است مربوط به ارزاق و کالاهای عمومی باشد و گاه نیز ممکن است ، مربوط به وسایل حمل و نقل باشد ؛ هواپیما که یک پدیده لاکچری برای حمل و نقل محسوب می‌شود دیگر جای خود را دارد.


اگر نگاهی به سایت‌های فروش بلیت هواپیما ، برای تهیه بلیت مشهد به تهران به ویژه در روزهای تعطیل بیندازید ، شاهد بلبشویی در قیمت‌ها هستید ؛ مسئولان نظارتی ، خواب هستند و هر کس با هر قیمتی که می‌خواهد می‌فروشد ؛ البته شما قدرت انتخاب دارید و می‌توانید بخرید و یا نخرید ؛ یادتان باشد ، که قدرت انتخاب از شما گرفته نشده است!


اما ، چرا این داستان هر بار تکرار می‌شود و هر بار هم کلی رسانه‌ها ، در مورد آن با آب و تاب می‌نویسند ، اما در نهایت آب از آب تکان نمی‌خورد؟ دلیل گرانفروشی بلیت مشهد به تهران و ثبت رکورد 800 هزار تومانی چیست؟


مجید فرقانی ؛ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی مشهد بیان می‌کند : متاسفانه سقف و کفی که قرار بود سازمان هواپیمایی کشوری تعیین کند ، در آن مقداری کف قیمت ، بالا است. مصوبه‌ای دارند ، که مربوط به آذرماه سال 97 است و در آن کف‌های قیمت ، بالا است و می‌گویند ، به دلیل هزینه‌های ارزی و ریالی قیمت‌ها بالا است.


وی خاطرنشان می‌کند : به استثناء ماه مبارک رمضان ، کم‌کم به ماه‌های پیک سفر و تابستان می‌رسیم و قاعدتا نرخ کاهش پیدا نخواهد کرد و به ویژه قیمت‌ها در روزهای اول و پایان هفته از مشهد به تهران و بالعکس بالا است و بعید می‌دانم نرخ‌ها کاهش محسوسی پیدا کند.


حمید بنایی ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه می‌گوید : متأسفانه در بحث ساماندهی بلیط قطار و هواپیمای مشهد به تهران ، دچار سوء مدیریت هستیم و شاهد هستیم که در ایام خاص و پیک سفر این قیمت‌ها بالا می‌رود.


نماینده مردم گناباد ، در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : شاهد هستیم که این اتفاقات ، دائما تکرار می‌شود و قطعا در این زمینه برخی اقدامات دقیقه نودی پاسخگو نیست و وزارتخانه مربوطه ، باید در زمینه ساماندهی این قیمت‌ها و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری و سایر ارگان‌ها ، در زمینه نظارت باید اقدامات عاجل را صورت دهند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.