پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

عادت‌های اشتباهی که ، عمر گوشی تلفن همراه شما را می‌کاهد.

۱۰ عادت اشتباه که باعث کم شدن عمر موبایل می‌شود.

 

با عادت‌های اشتباهی که ، عمر گوشی تلفن همراه شما را می‌کاهد ، آشنا شوید.

10 عادت اشتباه که باعث کم شدن عمر موبایل می‌شود ،  عبارتند از:

1- از حالت ویبره استفاده می‌کنید.

تلفن همراه هم مثل هر وسیله‌ی دیگری ، طول عمری دارد و هر چه بیشتر از آن استفاده کنیم ، کارایی آن کمتر می‌شود ؛ بنابراین کوچک‌ترین بار اضافه ای ، مثل فعال کردن حالت ویبره برای نوتفیکیشن ها ، کار را برای گوشی شما سخت‌تر می‌کند. چنین مواردی ، تلفن همراه شما را مجبور می‌کند ، در مواقعی که لزومی ندارد ، با تمام توان مشغول کار باشد. تلفن همراه مان هم مثل خودمان ، گهگاه به استراحت نیاز دارد تا فرسوده نشود.

 

 

2-بازماندن ، نرم افزارهای بی استفاده

باز ماندن اپلیکیشن‌های بی استفاده ، باعث کوتاه شدن عمر باتری گوشی می‌شود. اگر اپلیکیشنی را باز کنید ، اما به طور کامل از آن خارج نشوید ، برنامه در پس زمینه‌ی دستگاه فعال باقی خواهد ماند ؛ بنابراین همه‌ی اپلیکیشن‌های بلااستفاده را به طور کامل ببندید ، چون این کار نه تنها طول عمر باتری گوشی را بیشتر می‌کند ، بلکه حافظه‌ی موقت تلفن همراه تان را هم آزاد می‌کند.

 

3- دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها را ، محدود نمی‌کنید.

اپلیکیشن‌های تاکسی‌های اینترنتی ، ذبرای پیدا کردن شما به لوکیشن تان نیاز دارند ، اما بقیه‌ی اپلیکیشن‌ها معمولاً ، احتیاجی به چنین دسترسی‌ای ندارند. کارشناسان توصیه می‌کنند ، در مورد دسترسی‌های درخواستی اپلیکیشن‌ها سختگیر باشید و دسترسی‌هایی که ضروری نیستند را قبول نکنید.

 

4- یکی از این اپلیکیشن‌ها را دارید.

طبق گزارش های انجام شده ، اپلیکیشن‌های Snapchat ، Google Maps و Facebook ، از برنامه‌هایی هستند که بیشتر از هر اپلیکیشن دیگری ، باعث خالی شدن باتری می‌شوند. همچنین ، اپلیکیشن فیسبوک ، طول عمر گوشی‌های اندرویدی را ، تا میزان 20 درصد کاهش می‌دهد ، بنابراین با آنیستال کردن این برنامه ، همین میزان از طول عمر باتری این گوشی‌ها حفظ خواهد شد. همچنین حذف اپلیکیشن پیامرسان فیسبوک ، سرعت لود شدن سایر اپلیکیشن‌های گوشی را ، تا 15 درصد افزایش می‌دهد. اپلیکیشن فیسبوک ، به این دلیل باعث کوتاه شدن عمر باتری تلفن همراه می‌شود که در پس زمینه‌ی دستگاه فعال باقی می‌ماند ، حتی زمانی که از آن استفاده‌ای نمی‌شود.

 

5- نور صفحه‌ی گوشی تان ،  همیشه زیاد است.

دوران تولید گوشی‌هایی که صفحات کوچکی داشتند ، مدت‌ها پیش به سر آمده و این مسأله ،  باعث جهاتی خوشحال کننده باشد ، اما باید بدانید که صفحات بزرگ‌تر تلفن‌های همراه جدید ، بزرگ‌ترین دشمن باتری آن‌ها هستند ؛ بنابراین گزینه‌ی تنظیم خودکار نور (Brightness) صفحه‌ی گوشی را حتماً فعال کنید. این قابلیت باعث می‌شود ، تلفن همراه تان نور صفحه را به طور خودکار ، مطابق با محیط تنظیم کند. علاوه بر این ، قابلیت خاموش شدن خودکار صفحه را فعال و زمان روشن ماندن صفحه را تا حد ممکن کم کنید.

 

6- تلفن همراه تان را ، در گرما و سرما رها می‌کنید.

گرما و سرمای شدید و دیگر شرایط آب و هوایی ، می‌توانند باعث کوتاه شدن عمر تلفن همراه شوند. گرمای شدید باعث بروز انواع مشکلات ، در گوشی مثل از بین رفتن اطلاعات یا خالی شدن باتری می‌شود. هوای سرد هم گوشی شما را ، دچار مشکلات زیادی می‌کند. بعضی گوشی‌های هوشمند در هوای سرد خاموش می‌شوند ، در نمایش اطلاعات دچار مشکل می‌شوند یا باتری آن‌ها خالی می‌شود ؛ حتی در موارد نادری ممکن است ، صفحه‌ی گوشی متلاشی شود.

 

7- گوشی خود را ، روی تخت یا زیر بالش می‌گذارید.

یکی دیگر از عادت‌هایی که باعث کوتاه شدن عمر تلفن همراه می‌شود ، گذاشتن آن در زیر بالش است ، چون این کار باعث بالا رفتن دمای گوشی می‌شود. اگر گوشی تان در شارژ باشد یا نقصی داشته باشد ، این کار ممکن است حتی منجر به آتش سوزی شود.

 

8- گوشی تان ،  دائماً در شارژ است.

اگر گوشی خود را زمانی که باتری آن کاملاً پر است ، باز هم در شارژ نگه دارید ، این کار به باتری گوشی صدمه می‌زند ، چون باعث بالا رفتن دمای گوشی می‌شود. اگر شارژر تقلبی و بی کیفیت باشد ، این صدمه بیشتر خواهد شد.

 

9- شب‌ها ، تلفن همراه تان را تا صبح ، در شارژ می‌گذارید.

مواجه شدن با یک گوشی تمام شارژ ، بعد از بیدار شدن از خواب ، برای همه‌ی ما خوشحال کننده است ، اما اگر گوشی تمام شب را در شارژ بماند ، بااتری آن صدمه خواهد دید. وقتی شارژ گوشی کامل می‌شود ، دستگاه وارد حالتی به نام Trickle Charging (شارژ پیوسته‌ی باتری با سرعتی آهسته برای پر نگه داشتن آن) می‌شود ، تا شارژ آن را کامل نگه دارد. این شارژ اضافه باعث فعالیت بی وقفه‌ی باتری گوشی می‌شود. در حقیقت ، برای باتری‌های لیتیوم یونی ، بهتر آن است که کامل شارژ نشوند ، چون ولتاژ بالا به این باتری‌ها فشار وارد می‌کند و به مرور باعث خراب شدن آن‌ها می‌شود.

 

10- سیستم عامل تان ، را به روز نمی‌کنید.

نادیده گرفتن به روزرسانی‌های تلفن همراه ، هم باعث صدمه دیدن آن می‌شود. سازندگان سیستم عامل‌های اندروید و آیفون ، دائماً در حال به روزرسانی تولیدات خود هستند ، تا تجربه‌ی کاربری بهتری را برای شما فراهم کنند و به این ترتیب تلفن همراه تان عملکرد مناسبی داشته باشد. این به روزرسانی‌ها فواید دیگری هم دارند. در حقیقت ، اگر دستگاه تان باتری ضعیف یا مشکلات دیگری داشته باشد ، چنین به روزرسانی‌هایی می‌تواند ، به حل این مشکلات کمک کند. علاوه بر این ، فراموش نکنید که اپلیکیشن‌ها هم باید به روزرسانی شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.