پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

آپدیت جدید اندروید برای Mi10 و Mi 10 Pro شیائومی

گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو شیائومی اکنون رسماً به اندروید ۱۱ به روز شده اند، البته این نسخه در حال حاضر فقط در چین در دسترس است.

روزرسانی سیستم عامل جدید همراه با Xiaomi’s MIUI ۱۲.۲.۲.۰ RJBCNXM است و اندازه آن ۳ گیگابایت است.

این نسخه حدود دو ماه پس از آن منتشر می‌شود که شیائومی اولین نسخه بتا پایدار اندروید ۱۱ خود را برای می ۱۰ منتشر کرد. در حال حاضر، به روزرسانی OTA محدود به کاربرانی است که ROM چینی را اجرا می‌کنند، اگرچه امکان فلش دستی آن وجود دارد.

اگرچه می‌توانید از به روزرسانی دستی نیز استفاده کنید، اما پیشبینی می‌شود این به روزرسانی در دسترس دیگر کاربران نیز قرار گیرد، این به روزرسانی شامل به روزرسانی امنیتی اکتبر ۲۰۲۰ نیز می‌شود.

هکری 24 میلیون ارز رمز گزاری شده را به سرقت برد

هکری به تازگی ارز  رمز گزاری شده بسیاری به ارزش تقریبی ۲۴ میلیون دلار را از سرویس امور مالی غیرمتمرکز Harvest Finance سرقت کرده است. این سرویس پورتال وبی است که به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای رمزپایه خود را در آن سرمایه‌گذاری و سپس بر‌اساس تغییرات عوامل مختلف، سود خود را برداشت کنند.

واتساپ چه اطلاعاتی را از شما جمع اوری میکند

این برنامه اطلاعات زیادی را از شما جمع آوری میکند که شما اصلا متوجه ان نخواهید بود زیرا شبیه اطلاعاتی است که برنامه ها ی دیگر گوشی شما جمع اوری میکند.اما چون واتساپ در حقیقت یکی از برنامه های زیر مجموعه شرکتی است که دو برنامه محبوب دیگر فیس بوک و اینستاگرام را در دست خود دارد لذا می تواند اطلاعات را کنار یکدیگر گزاشته  و به اطلاعات کاملی از شما برسند و رفتار شما را پیش بینی کنند.

طبق سیاست حریم خصوصی واتساپ، شماره تلفن و اطلاعات دستگاهی که استفاده می کنید مثل نوع گوشی و کد کشور و سیستم عامل و بعضی از اطلاعات مخصوص شما در رابطه با ورود و خروج به واتساپ و آخرین باری که از برنامه استفاده کردید و تعداد پیام هایی که ارسال کردید را با فیس بوک و همچنین سرویس هایی مانند گوگل درایو و آی کلود که برای بکاپ گیری استفاده می شوند، به اشتراک می گذارند.

اخرین اپدیت واتساپ

در اخرین اپدیت این برنامه پیام رسان محبوب شما میتوانید چت ها و گروه هارا برای همیشه بی صدا کنید.

قرارداد جدید گوگل و اپل

تیمکوکوساندارپیچای،مدیرعاملاندوکمپانیاپلوگوگلدرظاهرباهممی‌جنگندامادرسرمیزشامدربارهیکیازسودآورترینقراردادهایتاریخبرایهردوطرفگفتگومی‌کنندوآنهماستفادهموتورجستجوگرگوگلبهصورتپیشفرضدردستگاههایاپلاست

حالااینهمکاریبهخطرافتادهاستچراکهسه‌شنبههفتهگذشتهوزارتدادگستریآمریکاپرونده‌ایعلیهگوگلتشکیلدادوبههمکاریگوگلبااپلبهعنوانیکمثالبرجستهازتلاشاینکمپانیبرایبه‌کارگیریتاکتیک‌هایتجاریغیرقانونی،ایجادمونوپلیودرنطفهخفهکردنرقابتاشارهکرد.


موشکافیاینقراردادکهبرایاولینبار۱۵سالپیشامضاشدودوکمپانیبهندرتبهصحبتراجعبهآنپرداخته‌اند،باعثشدهکهارتباطخاصمیاندوتاازارزشمندترینکمپانی‌هایحاضردرسیلیکونولیحالابیشترازهرزماندیگرموردتوجهقراربگیردمقاماتمی‌گوینداینهمکارینامتعارفبهشکلیغیرمنصفانهازشکوفاشدنکمپانی‌هایکوچک‌ترجلوگیریکردهاست.


اپلوگوگلاکنونواردچنیندنیاییشده‌اندحتیبااینکهتیمکوکپیشترگفتهبودتبلیغاتاینترنتیگوگلشامل«نظارتهمگانی» مصرف‌کنندگانمی‌شوندوهم‌موسساپل،استیوجایزفقیدنیززمانینه‌چنداندوروعده«نبردگرماهسته‌ای» باهمسایهخوددرسیلیکونولیکهظاهراداشترویرقیبیبرایآیفونکارمی‌کردرادادهبود.


اپلوگوگلباهمرقابتمی‌کنند؛اماوقتیصحبتازمنافعباشدهمهچیزفرقمی‌کند

اپلوکمپانیمادرگوگل،آلفابت،کهمجموعاارزشیبیشتراز۳تریلیوندلاردارند،درحوزه‌هایمختلفینظیراسمارت‌فون‌ها،نقشه‌هایدیجیتالولپ‌تاپ‌هارقابتمی‌کننداماوقتیصحبتازمنافعباشد،هردوکمپانیبهخوبیمی‌دانندچطوربایدآنرویخوبخودرابهنمایشدرآورندومعدودقراردادهاییدرطولتاریخبهاندازهقراردادجستجوگرآیفونبرایهردوطرفسودآوربوده.


بهگفتهوزارتدادگستریآمریکا،اکنونتقریبانیمیازترافیکجستجوگرگوگلرویدیوایس‌هایاپلبهدستمی‌آیدوظاهراچشم‌اندازازدسترفتنقرارداداپلدرونکمپانیگوگلبهعنوان«کدقرمز» شناختهمی‌شودوقتیکاربرانآیفونرویگوگلجستجومی‌کنند،شاهدتبلیغاتیهستندکهکسب‌وکارگوگلراپیشمی‌رانندآن‌هاضمناباجستجوگرگوگلبهدیگرمحصولاتاینکمپانیمانندیوتیوبنیزدسترسیمی‌یابند.


منبعآگاه:ازدستدادنترافیکدستگاه‌هایاپل،برایگوگل«وحشتناک» است

یکیازمدیرانپیشینگوگلکهبهخاطرممنوعیتصحبتراجعبهقراردادخواستهنامشفاشنشودمی‌گویدچشم‌اندازازدستدادنترافیکدیوایس‌هایاپل،برایگوگل«وحشتناک» بوده‌است.

کسب‌وکارهایآنلاینمانندYelp وExpedia وهمینطورانبوهیازکمپانی‌هایدیگرکهدرهرحوزه‌ای،ازفروشنودلگرفتهتاانتشاراخبارفعالیتدارند،ازاینشکایتمی‌کنندکهتسلطگوگلبربازارتبلیغاتآنلاینباعثشدهکهاینکمپانیحتیهنگامجستجوینامیککمپانینیزازآنکمپانیطلبپولکندازسویدیگر،مصرف‌کنندگانبهسمتمحصولاتگوگلمانندگوگلمپسسوقدادهمی‌شوندمایکروسافتکهخوددودههپیشدرگیریکنبردقانونیبادولتآمریکابودهبهرگولاتورهایبریتانیاییگفتهکهاگربینگگزینهپیش‌فرضدرآیفون‌هاوآیپدهابود،بهازایهرسرچپولبیشترینسبتبهدیگرموتورهایجستجوگرکسبمی‌کرد.


ازسویدیگر،رقباییمانندDuckDuckGo (موتورجستجوگرکوچکیکهخودشراجایگزینیبرایگوگلباتمرکزبیشتربرحفاظتازحریمشخصیمعرفیمی‌کند)نیزهیچوقتشانسیبرایبرقراریچنینارتباطیبااپلنداشتهونخواهدداشت.


اپلسالانهحدود۸الی۱۲میلیارددلارازگوگلمی‌گیردتاگوگلموتورجستجویپیش‌فرضدستگاه‌هایشباشد

اپلاکنوندرازایتعبیهموتورجستجویگوگلبهصورتپیش‌فرضدرمحصولاتش،سالانهحدود۸الی۱۲میلیارددلاردریافتمی‌کندواینیعنیرقمدریافتینسبتبههزینه۱میلیارددلاریدرسال۲۰۱۴،بهشکلچشمگیریافزایشداشتهایناحتمالابزرگ‌ترینپولیباشدکهگوگلدرتاریخچهخودبههرکسیپرداختهوجالب‌تراینکه۱۴الی۲۱درصدازسودسالانهاپل،ازهمینقراردادبهدستمی‌آیداینپولینیستکهاپلبهراحتیازآنچشم‌پوشیکند.


درواقعآقایکوکوآقایپیچایمجددادرسال۲۰۱۸ملاقاتکردندتابهصحبتراجعبهچگونگیافزایشدرآمدحاصلازجستجوهابپردازند.


اجباربهانفصالقراردادبهمعنایازدستدادنپولیبسیارزیادبرایاپلخواهدبوداماخطرحتیازاینهمبرایگوگلبزرگ‌تراستکههیچراهجایگزینیبرایجبرانترافیکازدسترفتهنخواهدداشتعلاوهبراین،اپلمجبوربهساختموتورجستجویمخصوصخودشخواهدشددرونگوگل،کارمندانعقیدهدارنداپلیکیازمعدودکمپانی‌هاییاستکهمی‌تواندجایگزینیقابلقبولبرایجستجوگرگوگلارائهکنداینرایکیازمدیرانپیشینکمپانیمی‌گویدگوگلضمنانگراناستکهباازدسترفتنقرارداد،اپلدسترسیبهموتورجستجویشرابرایکاربرانآیفوندشوارترکند.



گوگل:بهبازارتسلطداریمچونمصرف‌کنندگانگوگلرابههرچیزدیگرترجیحمی‌دهند

اگرچهقراردادبااپلهمچنانبهقوتخودباقیست،گوگلبارهاوبارهاگفتهکهتسلطشبربازارجستجودراینترنتصرفابدانخاطراستکهمصرف‌کنندگانگوگلرابههرچیزدیگرترجیحمی‌دهند،نهاینکهمجبوربهاستفادهازخدماتآنشده‌انداینکمپانیمی‌گویدوزارتدادگستریدرحالترسیمتصویریناقصاستوهمکاریبااپل،هیچتفاوتیباایننداردکهکوکاکولابهفروشگاه‌هاپولمی‌دهدتابهترینقفسهرابراینوشابه‌هایشتدارکببینند.


گوگلدردفاعازخودمی‌گویدسایرموتورهایجستجومانندبینگمایکروسافتهمقراردادهاییبااپلامضاکرده‌اندتابهعنوانجستجوگرثانویهرویآیفون‌هاظاهرشونداینکمپانیاضافهمی‌کندکهاپلبهمردماجازهدادهموتورجستجویپیش‌فرضراتغییردهندالبتهکهایناتفاقبهندرتمی‌افتدومردممعمولاچنینتنظیماتیرادستکارینمی‌کنند،گروهیدیگرهمدرهرصورتگوگلراترجیحمی‌دهند.


اپلبهندرتبهصحبتراجعبهقراردادشباگوگلپرداختهوبنابراطلاعاتموسسهBernstein Research،براینخستینباردرجریانملاقاتباسهام‌دارانطیسالجاریمیلادیبودهکهبهآنچهخودش«درآمدلایسنس» می‌نامداشارهداشته.


آنطورکهمدیرانارشدپیشین(البتهبدونذکرنام)می‌گویند،رهبراناپلهماننقطهنظریرانسبتبههمکاریباگوگلداشته‌اندکهعموممردمنیزدارند:کاراییاینموتورجستجو،ارزشپرداختنبهایرویکردهایتهاجمیراداردتیمکوکاواخرسال۲۰۱۸درجریانیکمصاحبهگفت:«موتورجستجویآن‌هابهتریناست». اوالبتهافزودکهاپلتوانستهراه‌هاییبرایکاهشجمع‌آوریاطلاعاتازسویگوگلتدارکببیند،مانندحالتمرورگرخصوصیرویسافاری.


اماقراردادتنهامحدودبهجستجوهایانجامشدهرویمرورگرسافاریاپلنیستومجازاتمامسرچ‌هایانجامشدهرویدیوایس‌هایاپلرادربرمی‌گیرد،اینیعنیدستیارمجازیسیری،اپلیکیشنگوگلرویآیفونومرورگرکرومنیزبهصورتپیش‌فرضازاینموتوراستفادهمی‌کنند.


حوالیسال۲۰۱۷میلادی،قراردادبایددوبارهتمدیدمی‌شدگوگلبایکچالشمواجهبودوکلیک‌هارویتبلیغاتموبایلباسرعتکافیرشدنمی‌کردنداپلهمازعملکردبینگرویدستیارسیریراضینبودتیمکوکهمهمانموقعاعلامکردهبودکهاپلمی‌خواهددرآمدسرویس‌هایشراتاسال۲۰۲۰دوبرابرکردهوبه۵۰میلیارددلاربرساند،هدفیجاه‌طلبانهکهتنهاباپرداخت‌هایگوگلامکان‌پذیرمی‌شدوقتیپاییز۲۰۱۷ازراهرسید،اپلاعلامکردکهگوگلحالابهسیریدریافتنپاسخسوالاتکمکمی‌کندوگوگلهمگفتکهترافیکجستجوهابارشدقابلتوجههمراهبودهاست.