پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

آشنایی بیشتر با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون

آشنایی بیشتر با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون

1401-12-05 16:02:16 25  0  0

با تایپ سامانه پیامکی در جستجوی گوگل، متوجه خواهید شد که چقدر سامانه پیامکی و نمایندگی پنل پیامکی مختلفی وجود دارد که هر کدام خود را به نوعی معرفی کرده اند. و شما مخاطب عزیز حق دارید که در انتخاب سامانه پنل پیامکی برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه سر در گم شوید.

حال برای انتخاب نمایندگی سامانه پیام کوتاه که بتواند نیاز شما را برآورده کند لازم است که زمانی را صرف کنید و در مورد مشخصات شرکت های ارائه دهنده تحقیق کنید تا بهترین را که متناسب با کار شما باشد را انتخاب کنید.

اگر به دنبال سامانه پیامک هستید و میخواهید برای کسب و کارتان از تبلیغات اس ام اسی استفاده کنید ، تا پایان این مقاله با نمایندگی پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید تا شما را بیشتر با شرکت اهورا اطلس فارس آشنا کنیم . 

 


پیام رسون : 

شرکت اهورا اطس فارس یکی از سامانه های پیامکی است که فعالیت خود را از سال 90 آغاز کرده و توانسته راه هزار ساله را یک شبه طی کند چراکه در حال حاضر 80 درصد از افرادی که به دنبال تهیه پنل پیامکی برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه هستند به شرکت اهورا اطلس فارس مراجعه میکنند .

سامانه پیامک شیراز با ارائه متفاوت ترین و کاملترین پکیج ها توانسته نظر اکثر مخاطبان را به خود جلب کنند و به همین دلیل است که پیام رسون را یکی از بهترین پنل پیامک شیراز معرفی کرده اند.

در این صفحه براع اطلاع رسانی به کاربران تمامی امکانات و قابلیت های منحصر به فرد سامانه پیامک شیراز را بررسی خواهیم کرد.

 

 

امکانات سامانه پیامکی پیام رسون :  

 

1_ سی روز بازگشت وجه در صورت عدم رضایت :

با خیال راحت خرید کنید چراکه سامانه پیام کوتاه شیراز با تضمین وجه تا 30 روز این اطمینان را به شما می‌دهد که در کار خود ماهر است و شما در صورت هرگونه نارضایتی میتوانید درخواست عودت وجه کنید.

 

2_ فعالسازی آنی به محض خرید :

به همین سادگی مانند آب خوردن خرید کنید تا رمز عبور و نام کاربری را برای شما ارسال کنیم تا بتوانید وارد پنل کاربری خود شود و ارسال پیامک تبلیغاتی خود را انجام دهید و از خدمات سامانه اس ام اس شیراز لذت ببرید.

 

3_ عدم نیاز به هیچ خدماتی خارج از سامانه :

تمامی امکانات برای ارسال پیامک تبلیغاتی در سامانه پیامک شیراز موجود است و شما را بی نیاز از خارج مجموعه می‌کند.

 

4_ ثبت نام دوره آموزشی :

برای جلب رضایت بیشتر کاربران، علاوه بر بازگشت وجه، می‌توانید به صورت آزمایشی نیز ثبت نام کنید و با خیالی آسوده خرید خود را قطعی کنید.

 

5_ قابلیت ارتقاء :

با ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه آنچنان میتوانید جذب مشتری کنید که شاید لازم باشد برای ارتقا دادن به پنل اس ام اس خود اقدام کنید. شما با اطمینان به پیام رسون آسوده خاطر باشید.

 

6_ مشاوره رایگان :

تیم تبلیغات پیامکی شیراز اس ام اس به شما کمک می‌کند تا با توجه به کسب و کارتان بهترین پنل اس ام اس را تهیه کنید. ما به شما کمک میکنیم تا بهترین انتخاب را با کمترین تعرفه پیامک داشته باشید.

 

7_ تعرفه مناسب :

یک خرید لذت بخش زمانی است که با کمترین هزینه بتوانیم بهترین کیفیت را داشته باشیم. در نمایندگی پیامک شیراز هر دو با هم امکان پذیر است.

 

8_ سرور قابل اطمینان :

ما با راه انداری سیستم SSL امنیت را به طور کامل برقرار کرده ایم. همچنین با ماژول طراحی شده توسط کاربران، به محض ورود به پنل اس ام اس خود، پیامک به صاحب پنل ارسال شده و از هرگونه سوءاستفاده ای جلوگیری میکنیم.

 

9_ ارسال لینک :

با وجود انواع خطوط در نمایندگی پنل پیامکی شیراز میتوانید بدون هیچ مشکلی، لینک مورد نظر خود را ارسال کنید.

 

10_ ویدئو آموزشی :

ما برای شما ویدئو آموزشی را به صورت تفکیک شده ارسال میکنیم تا در صورت وجود مشکل به آن رجوع کنید.

 

11_ ارسال پیامک آنی وب سرویس :

جهت ارسال پیامک از طریق وب سرویس مانند کد احراز هویت سایت و ارسال پیامک سیستمی، این قابلیت وجود دارد که پیامک شما در کمتر از 5 ثانیه ارسال شود.

 


 

کلام آخر پیام رسون  : 

ما در سامانه پیامکی پیام رسون به دنبال رابطه ای دو طرفه هستیم و از جانب خودمان بهترین را ارئه می‌دهیم و به خود میبالم که تا به امروز تمامی کاربرانی که به نمایندگی پیام کوتاه شیراز مراجعه کرده اند، راضی بوده و این موضوع باعث شده تا هر روز بهتر از دیروز مان باشیم.

اگر میخواهید با بازاریابی به بهترین فروش در کسب و کارتان برسید میتوانید با خرید پنل پیامکی از سامانه پیام کوتاه شیراز به نتیجه دلخواهتان در فروش برسید و کسب و کارتان را به صورت برند در بین مردم معرفی کنید .

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

شن های سرخ

خروج سامانه‌های دفاع هوایی پنتاگون از خاورمیانه در سال‌های اخیر و درخواست‌های انبوه دولت‌های منطقه برای خرید سامانه‌های مشابه ساخت آمریکا، رهبری جدید سنتکام را به دنبال کردن راه‌حل‌های دیگری سوق داده است.
 
به گزارش المانیتور، آمریکا و عربستان سعودی قصد دارند در آخرین هفته ماه مارس، اولین رزمایش آزمایشی ضدپهپادی خود را آغاز کنند.

 
به گفته چهار مقام نظامی آمریکایی، اولین رزمایش «شن‌های سرخ»، پدافندهای هوایی آمریکا و عربستان را شامل می‌شود، اما سایر نیروهای نظامی منطقه در آن شرکت ندارند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که قصد دارند در ماه های آینده، ارتش‌های برخی کشورهای دیگر خاورمیانه را نیز در رویدادهای بعدی «شن‌های سرخ» شرکت دهند، که انتظار می‌رود همه آنها در عربستان سعودی برگزار شوند.

این مجموعه تمرینات دفاعی که ابتکار ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام هستند، یک گام قابل توجه در تلاش‌های پنتاگون برای تطبیق دادن خود با پیشرفت‌های سریع ایران در جنگ پهپادی در سال‌های اخیر است.

 مقامات دفاعی آمریکا آشکارا اذعان دارد  که اتکا به نمایش‌های متعارف قدرت نتوانسته است از توانمندی ایران جلوگیری کند.

خروج سامانه‌های دفاع هوایی پنتاگون از خاورمیانه در سال‌های اخیر در بحبوحه تنش‌ها با روسیه و چین و درخواست‌های انبوه دولت‌های منطقه برای خرید سامانه‌های مشابه ساخت آمریکا، رهبری جدید سنتکام آمریکا را به دنبال کردن راه‌حل‌های دیگری سوق داده است.

به گفته یکی از مقامات نظامی آمریکا، عربستان سعودی تا حدی به دلیل وسعت بیابان‌های‌ باز این کشور، به دور از مراکز جمعیتی برای میزبانی رزمایش‌های «شن‌های سرخ» انتخاب شده است، جایی که ارتش‌های آمریکا و کشورهای منطقه می‌توانند با سلاح‌های «انرژی هدایت شده» برای اهداف دفاع هوایی تمرین کنند.

سلاح‌های انرژی هدایت‌شده این ماه به کار گرفته نمی‌شود، اما مقامات ارتش آمریکا شبیه‌ساز رایانه‌ای جدیدی که توسط گارد ملی ماساچوست ساخته شده است را به همتایان سعودی خود معرفی خواهند کرد.

این شبیه‌ساز که نام آزمایشی آن ابزار آموزشی ضد پهپاد IMPACT است، برای آموزش پرسنل در پاسخ به حملات پهپادهای  طراحی شده است.

 بیشترین بهره‌برداری
مقامات ارشد سنتکام روی رزمایش‌های «شن‌های سرخ» حساب می کنند تا به میدان اثبات برتری فناوری‌های نوظهور ضد پهپاد و موشک غربی تبدیل شود، در حالی که مقامات دولت بایدن قصد دارند شرکا و متحدان منطقه‌ای را از خرید سخت افزار‌های نظامی پیشرفته از پکن دور کنند.

ژنرال الکس گرینکویچ، رئیس نیروی هوایی سنتکام ماه گذشته به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «نباید تعجب کنیم اگر شرکای منطقه ای به خرید تجهیزات چینی ادامه دهند». گرینکویچ در پاسخ به سوال المانیتور گفت: «من فکر می‌کنم کاری که «شن‌های سرخ» به این کشورها امکان آن را می‌دهد این است که دید بهتری نسبت به کیفیت تجهیزات غربی، به طور خاص اروپایی و آمریکایی داشته باشند. دفاع هوایی کاری دشوار است و ما در آن بی‌نقص نیستیم، اما فناوری‌های بسیار خوبی داریم که در حال عملیاتی شدن هستند و می توانیم آنها را در محیطی واقعی آزمایش کنیم.

گرینکویچ همچنین از نیروهای مسلح عربستان به دلیل توسعه روش‌های جدید برای ردیابی و سرنگونی پهپادهایی که توسط حوثی‌های یمن پرتاب می‌شوند، تمجید کرد. او گفت: «در واقع ما می‌توانیم از آنها چیزهای زیادی بیاموزیم. از منظر تاکتیک، تکنیک‌ها و رویه‌ها، من فکر نمی‌کنم که بتوانیم چیز زیادی به سعودی‌ها پس بدهیم.»

 مشخص نیست که چرا ارتش‌های دیگر همسو با ایالات متحده قرار نیست در اولین رزمایش شرکت کنند. یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود این احتمال را مطرح کرد که در میان برخی از مقامات منطقه تردید وجود دارد که به عنوان بخشی از این رزمایش دیده شوند.

درگیری‌های عمده‌ای که در دو دهه گذشته خاورمیانه را تحت تأثیر قرار داده در حال حاضر فروکش کرده است، اما ایران جای پای قابل توجهی در خلاء قدرت به‌جای مانده از سوی دولت‌های شکست‌خورده در یمن، عراق و سوریه به عنوان اهرم فشار بر ارتش آمریکا و شرکای منطقه ای آن به دست آورده است.

چه چیزی در انتظار است؟
 لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز یکشنبه وارد خاورمیانه شد تا تلاش‌های دولت بایدن را برای متقاعد کردن کشورهای عرب منطقه برای به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری در راستای ایجاد یک شبکه دفاع هوایی منطقه‌ای برای محافظت موثرتر از خود در برابر تهدیدات هوایی [ادعایی] ایران، پیگیری کند.

 مقامات دفاعی ایالات متحده می گویند علاقه قابل توجهی در منطقه برای همکاری با آمریکا وجود دارد، اما این نگرانی در میان آن‌ها همچنان وجود دارد که پیشرفت‌ها همگام نیست، به ویژه اکنون که به نظر می‌رسد روسیه آماده است فناوری تسلیحات تهران را تقویت کند.

آشنایی با روش پاک کردن سابقه سیم کارت

آشنایی با روش پاک کردن سابقه سیم کارت با پیام رسون

1401-12-01 20:18:42 17  0  0

همه ما می‌دانیم ‌که سیم کارت هایی که استفاده می‌کنیم به دو دسته اعتباری و دائم تقسیم می‌شوند اما فرقی نمی کند که سیم کارت ما از چه نوعی باشد چرا که در هر دو مورد اطلاعات شخصی می تواند روی آن ذخیره شود و این موضوع زمانی برای ما مشکل زا می شود که بخواهیم سیم کارت را واگذار کنیم پس حتماً باید قبل از واگذاری سیم کارت سابقه سیم کارت را پاک کنیم اما نه به روش های قدیمی و وقت گیر .

در این مقاله می خواهیم به شما چگونگی پاک کردن سابقه سیم کارت به آسانترین شکل که زمانگیر نباشد آموزش دهیم پس پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 



روش های قابل استفاده برای پاک کردن سابقه سیم کارت :

 

1- از طریق تنظیمات گوشی : 

تمامی گوشی ها چه از نسل قدیم باشند چه از نسل جدید در آن قسمتی وجود دارد به نام تنظیمات که یکی از آیکون های این قسمت مربوط میشود به کارکرد سیم کارت . اگر بخواهید که سیم‌کارتتان را واگذار کنید باید به این قسمت رجوع کنید و گزینه ریست یا بک آپ را انتخاب کنید و پس از آن ریست فکتوری را انتخاب کنید . در این مورد توجه داشته باشید که با انتخاب ریست فکتوری علاوه بر اطلاعات موجود در سیم کارت بقیه اطلاعات شما که در گوشی ذخیره شده است نیز پاک می‌شود. 
اما یک خبر خوب در اینجا وجود دارد آن هم این است که اگر شما از سامانه پیام کوتاه ، پنل پیامکی تهیه کرده باشید می‌توانید قبل از ریست فکتوری سیم کارت ، از تمامی تاریخچه مخاطبین تان بک آپ بگیرید و در زمانی که به آن نیاز داشتید دوباره از لیست مخاطبین تان استفاده کنید.

 

 

2- ریست کردن سابقه سیم کارت با استفاده از USB و سیم کارت خوان :

برای این کار نیاز به کامپیوتر، سیم USB و دستگاه سیم کارت دارید. مراحل انجام به شرح زیر است:

 

- ابتدا سیم کارت را در سیم کارت‌خوان قرار دهید.
- سپس با استفاده از سیم USB، سیم کارت‌خوان را به کامپیوتر متصل کنید.
- در مرحله بعد روی آیکون مدیریت محتوای سیم کارت کلیک نمایید.
- گزینه تنظیم مجدد یا ریست را انتخاب نمایید.
- حالا می‌توانید تمام تاریخچه مخاطبین، پیامک‌ها و سایر محتواهای سیم کارت را مشاهده کنید.
- همه آن‌ها را به صورت یک‌جا انتخاب کنید.
- راست کلیک کرده و گزینه Delete All را بزنید.

 

این مورد می تواند برای همه افراد مناسب نباشد چرا که همه افراد به طور معمول دستگاه سیم کارت خوان را ندارند این مورد بیشتر به کار افرادی می آید که از سامانه پیام کوتاه ، پنل پیام کوتاه تهیه کرده باشند و با آن برای کسب و کارشان از تبلیغات اس ام اسی استفاده می کند  زیرا استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی در طیف وسیع گاهی نیاز به پاکسازی سیم کارت دارد چرا که به دلیل تعداد زیاد مخاطبان یک پیامک تبلیغاتی می تواند به اشتباه دو یا چند بار برای یک نفر فرستاده شود . کسانی که از پنل پیامکی برای تبلیغات اس‌ ام‌ اسی خود استفاده می‌کنند هر از چندگاهی سابقه سیم کارت خود را پاک کنند تا بتواند برای مشتریانشان آرامش را به ارمغان بیاورند .

 

 

3- خداحافظی با سیم کارت:

یکی از ساده ترین روش ها برای از بین بردن سابقه سیم کارت خداحافظی با آن است در این روش اگر سیم کارت به نام خودتان باشد می توانید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید و از آنان تقاضای مسدودی یا سوزاندن سیم کارت را داشته باشید در این مورد توجه داشته باشید که تنها در صورتی می‌توان به اطلاعات سیم کارتتان دسترسی پیدا کرد که از طریق دستگاه قضایی و دستور قاضی درخواست پرینت سیم کارت را داشته باشید که این موضوع فقط در مواردی خاص اتفاق می افتد. 

 


 

4- پاک کردن سابقه سیم کارت با نرم افزار:

برخی از نرم افزارها هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بخش یا تمامی اطلاعات سیم کارت را پاک کنید در زیر به صورت آیتمی به معرفی این نرم افزار ها می پردازیم :

 

- برنامهmobikin eraser :

برای نرم افزار اندروید این برنامه کاملاً ساده و مناسب می باشد و می توانید از هر قسمتی که خواستید بک آپ بگیرید .

 

- برنامه همراه من :

چون این برنامه یک اپلیکیشن میباشد ،می تواند روی همه گوشی ها نصب شود پس میتوانید هم برای سیستم اندروید استفاده کنید هم ios اما فقط برای سیم کارتهای اول همراه اول کاربرد دارد .

 

 

پیام رسون:

اطلاعات سیم کارت می تواند شامل تاریخچه مخاطبین و پیامک ها باشد اما همین دو مورد در بعضی از شرایط بسیار حیثیتی است که پاک کردن آن لازمه داشتن آرامش است .

در این مقاله سعی کردیم شما را با روش های ساده و کارآمد که بتوانید تاریخچه سیم‌کارتتان را پاک کنید آشنا کنیم اما اگر تمامی لیست مخاطبینتان پاک شد و خواستید برای کسب و کارتان از دفترچه تلفن پیام رسون استفاده کنید تا با پنل پیامکی برایشان ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشید کافیست به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید و یا اینکه با کارشناسان پیام رسون تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس‌ ام‌ اس همین حالا اقدام کنید

تلویزیون غیر جذاب

 تلویزیون در سال 1401 یکی از کم فروغترین دوران های خود را سپری کرد، هیچ برنامه خاصی یا هیچ سریال خاصی از تلویزیون پخش نشد که با اقبال مخاطب مواجه شود. 

حتی در یک مقطع زمانی صداوسیما تمام قد عزم خود را جزم کرد به جای ارتقا برنامه‌های خود خصوصا در زمینه سریال سازی، کاری کند که پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی مانند فیلیمو را از صحنه رقابت خارج سازد.

به‌گونه‌ای که جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مردم مرودشت و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: «متاسفانه روندی نامناسب رواج پیدا کرده و هر جریان یا گروهی به دنبال این است که مخالفان خود را حذف کند. به عنوان مثال صداوسیما به دنبال این است که (فیلیمو) را حذف کند یا فلان تولیدکننده به دنبال حذف یک کالاست یا یکی به دنبال حذف شبکه‌های اجتماعی است.

این مسیر غلط جواب نمی‌دهد؛ صداوسیما اگر به دنبال حذف «فیلیمو» است باید محصولات تولیدی خود را ارتقا دهد تا بتواند با «فیلیمو» رقابت کند. ابزار لازم نیز در اختیار صداوسیما قرار دارد. صداوسیما باید بررسی کند که چرا مردم نسبت به پلتفرم «فیلیمو» اقبال دارند و آن را به محصولات صداوسیما ترجیح می‌دهند.

صداوسیما باید نقاط قوت این پلتفرم را احصاء کرده و متناسب با آن خود را تقویت کند. راهش این است نه شکایت کردن. این‌که قوه قضاییه قرار منع تعقیب صادر کرده قطعا در چارچوب قانون بوده و حاکی از آن است که فرآیند غلطی که رواج پیدا کرده قرار است متوقف شود.»

برای نشان دادن افول توجه مخاطب به تلویزیون خیلی ساده می‌توان به آمار استقبال از سریال‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی اشاره کرد اما نکته اینجاست که تقریبا در یک سال گذشته انتشار این آمار و ارقام یا کاملا متوقف شده است یا به شکلی نامنظم و فقط پاره ای اوقات برای سریال‌هایی که - به شکل نسبی - مورد توجه قرار گرفته‌اند منتشر شده است.

روزنامه خراسان در این مورد نوشته است: در سال‌های اخیر مرکز افکارسنجی صداوسیما، تحقیقاتی در زمینه میزان بینندگان سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون در بازه‌های زمانی مختلف انجام می‌داد و نتایج نظرسنجی‌ اش را به صورت آماری منتشر می‌کرد.این نظرسنجی‌ها که ملاک ارزیابی استقبال مخاطبان از تولیدات تلویزیون درنظر گرفته می‌شد، از سال 1400 به صورت نامنظم منتشر می‌شد و تغییراتی هم در آن اتفاق افتاد.

به عنوان مثال نوروز امسال، تنها آمار «زیرخاکی» به عنوان پربیننده‌ترین سریال اعلام شد و میزان مخاطب«نجلا 2»، «پلاک 13»، «خداداد» و«دردسرهای شیرین» با عدد و رقم منتشر نشد. آمار میزان بیننده سریال‌های تکراری، هم به صورت ناقص و غیرشفاف منتشر شد. حالا مدتی است که از انتشار میزان بینندگان سریال‌های تلویزیون در مرداد، شهریور، پاییز و زمستان خبری نیست.

یکی از نکته‌های جالب توجه این است که مخاطبین بیشتر ترجیح می‌دهند از شبکه نمایش خانگی سریال‌های مورد نظر خود را ببینند تا این که مجموعه‌های غالبا تکراری یا موضوعات خنثی در تلویزیون را دنبال کنند. مثلا در سال گذشته شبکه دو با آغاز ایام عزاداری محرم، یکی از آثار قدیمی و تکراری یعنی تله‌ تئاتر «پیر وفا» را روانه آنتن کرد و پس از پایان آن نیز سریال تکراری دیگری یعنی «وفا» ساخته محمدحسین لطیفی را جایگزین کرد.

مجموعه «پریدخت» به کارگردانی سامان مقدم نیز سومین سریال تکراری این شبکه بود که اوایل شهریور پخش شد. آنتن شبکه در 6 ماه دوم سال نیز از سریال تکراری خالی نبود. دی‌ماه دو مجموعه تکراری «رقص پرواز» و کمدی خارجی «بله آقای وزیر» روانه آنتن شدند. شبکه پنج نیز مردادماه بازپخش سریال «رسم عاشقی» محصول سال 84 و بهمن‌ماه تکرار سریال «پیدا و پنهان» محصول سال 91 را روی آنتن برد.

در سال 1401، دست تلویزیون از پخش کمدی‌های خوب و پرمخاطب نیز خالی بود. در تعطیلات نوروز، فصل سوم مجموعه «زیرخاکی» روی آنتن رفت و با جذب 69 درصد بیننده توانست مانند فصول قبل مورد توجه قرار بگیرد، اما دیگر سریال کمدی نوروز یعنی «خداداد» با قصه‌ای کلیشه‌ای و شوخی‌های ضعیف با استقبال مواجه نشد و سریال «خوشنام» که رمضان امسال روی آنتن رفت نیز کیفیت بالایی نداشت. دیگر سریال‌های کمدی مانند «آزادی مشروط» در شبکه یک، «وضعیت زرد 2» و «جزر و مد» در شبکه دو، «چشم‌بندی» و «کتونی زرنگی» در شبکه سه و «زیر یه سقف» در شبکه نسیم نیز مجموعه‌های موفقی نبودند و نظر مخاطبان را جلب نکردند. می‌توان گفت تنها کمدی قابل دفاع و پربیننده تلویزیون در سال 1401 مجموعه «زیرخاکی 3» است.

طبیعتا سریال‌هایی که در فصل اول با استقبال فراوان مخاطبان روبه‌رو می‌شوند، ادامه‌ پیدا می‌کنند، اما تلویزیون سریال‌های ناکام خود را در فصل دوم و سوم تولید می‌کند. غیر از «زیرخاکی 3» که سریال پربیننده‌ای است، امسال مجموعه‌های دنباله‌داری مانند «از سرنوشت 4» و «وضعیت زرد 2» از شبکه دو روی آنتن رفتند که به ترتیب تنها حدود 26 و 10 درصد بیننده داشتند. سریال «نجلا 2» هم با وجود کیفیت قابل قبول فصل اول، اما در فصل دوم ضعف‌های زیادی داشت و بیننده فراوانی جذب نکرد.

پس از شیوع ویروس کرونا، تلویزیون چند سریال درباره این موضوع و مبارزه کادر درمان با کرونا تولید کرد و امسال نوبت به پخش «آزادی مشروط» و «ابر می‌بارد» رسید. کمدی «آزادی مشروط» با تمرکز بر فعالیت نیروهای جهادی در کنار کادر درمان، قصه خود را روایت می کرد و «ابر می‌بارد» نیز به وضعیت بحرانی کرونا در شمال کشور می‌پرداخت.

سریال 52 قسمتی و طولانی «آزای مشروط» فاقد موقعیت‌های کمدی جذاب بود و شوخی‌های دم دستی و کلیشه‌ای آن، قابلیت خنداندن مخاطب را نداشت. «ابر می‌بارد» نیز نتوانست با یک درام درگیرکننده، کشش تماشای سریال را در مخاطب ایجاد کند، نمایش آن چه درباره کمبود تخت و امکانات در اوایل شیوع کرونا در شمال کشور، بارها شنیده و خوانده بودیم، جذابیت لازم را برای تماشاگر نداشت. پخش همزمان این دو مجموعه با موضوع یکسان نیز، منطقی نبود.

علاوه بر موضوعات و فضای مشابه سریال‌ها، معضل دیگر مجموعه‌هایی که امسال روی آنتن رفتند، حضور بازیگران تکراری در چند سریال است. مریم کاویانی در فاصله‌ای کم با سه سریال «راز ناتمام»، «آتش سرد» و «آزادی مشروط» در شبکه یک، دو و سه دیده شد. پرویز فلاحی‌پور با «بی‌نشان» و پس از آن برای مدتی «آتش سرد» و «آزادی مشروط» را به صورت همزمان روی آنتن شبکه یک و دو داشت.

مهران رجبی با «خوشنام»، «وضعیت زرد 2» و «آزادی مشروط»، فریبا متخصص با «برف بی‌صدا می‌بارد»، «آتش سرد» و «گیل دخت»، مجید واشقانی با «از سرنوشت 4»، «بی‌نشان» و «عملیات رعد»، کاظم هژیرآزاد با «بی‌نشان» و «بی‌همگان» و اکبر رحمتی با «آزادی مشروط» و «بی‌نشان» نیز از بازیگرانی هستند که حضور پررنگی در تلویزیون داشتند.

همه این اتفاقات نشان می‌دهد که تک روی و یک جانبه شدن تلویزیون غیر از شکست هیچ حاصل دیگری نداشته است و طبیعتا این روند افتادن در سراشیبی افول، هر روز بیش از پیش ادامه دارد.

تلویزیون از آن جعبه جادویی که مردم به پای آن می‌نشستند و برای دیدن سریالی از آن یک هفته منتظر می‌ماندند واقعا فاصله گرفته است، الان بیشتر انگار یک سری برنامه وجود دارد که برای پخش آنها ناچارند باقی اوقات را هم با سریال‌های تکراری یا بی کیفیت پر کنند.

این دیگر تلویزیون برنامه ساز تاثیر گذار نیست فقط یک دستگاه پخش صدا و تصویر است، تکراری، غیر جذاب و بدون کیفیت.