پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

استراتژی محتوا چیست ؟

استراتژی محتوا چیست ؟

1401-08-30 07:18:08 17  0  0

اگر در بازار کسب و کار باشید تا الان این را متوجه شده اید که برای رسیدن به موفقیت و هدفتان باید رضایت کارفرما ، مخاطب و گوگل را داشته باشید و با برنامه ریزی منظم و دقیق است که میتوانید رضایت هر سه مورد را کسب کنید . 

اما یک استثنا وجود دارد و آن هم این است که وقتی پای گوگل در میان است یعنی شما باید علاوه بر کارهای روتین و عادی در بازار کسب و کار ، باید تلاش کنید که تولید محتوای مناسبی داشته باشید تا بتوانید گوگل را راضی نگه دارید . در این حالت باید کاملا با استراتژی محتوا آشنا باشید و بدانید که تولید و تدوین محتوا کار ساده ای نیست . 

تیم ما در نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون قصد دارد در این مقاله شما را با استراتژی محتوا آشنا کند پس پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 


 

استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا در واقع راهنماها و اصول داخلی برای تولید انواع محتوا در یک کسب و کار است. این استراتژی برای جلب رضایت و تامین نیازهای کسب و کار از طریق خلق و توزیع محتوا تدوین می‌شود. هدف اصلی این استراتژی پاسخ به این سوال است که چه محتوایی باید تولید کنیم و چرا؟

در استراتژی محتوا ممکن است حتی دنبال اهداف تبلیغاتی ( مانند تبلیغات اس ام اسی ) نباشیم و بیشتر به برنامه‌های تولید، مدیریت، به‌روزرسانی و توزیع محتوا بپردازیم.

 

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا چیست :؟ 

در مقاله های قبل تر در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز در رابطه با بازاریابی محتوا مقاله ای داشته ایم اما در اینجا به صورت خیلی مختصردرباره بازاریابی محتوا توضیح میدهیم تا شما خواننده عزیز نمایندگی سامانه پیامک شیراز با تفاوت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا آشنا شوید . 

 

بازاریابی محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی کسب و کارهاست. در این بخش از بازاریابی سعی می‌شود با تولید محتوای ارزشمند و مفید و در عین حال جذاب و یکپارچه مخاطبان را جذب کرد. در نهایت احتمال تبدیل این مخاطبان به مشتری با توجه به استراتژی شما وجود دارد.

در بازاریابی محتوایی همان‌طور که از نام آن مشخص است، از تولید محتوا در راستای اهداف بازاریابی و فروش استفاده می‌کنیم، ولی استراتژی محتوا لزوما می‌تواند تبلیغاتی نباشد. همان‌طور که اشاره کردیم استراتژی محتوا بیشتر به راهنماها و اصول داخلی می‌پردازد، ولی بازاریابی محتوایی در مورد تقویم، خلق، ترویج، توزیع و تکرار محتوا است.

 

 

استراتژی محتوا شامل چه مواردی را می‌شود؟: 

استراتژی محتوا نیز مانند هر استراتژی دیگری شامل بخش‌های مهمی است که باید به طور مشخص هر کدام را لحاظ کنید. بسیاری از کارشناسان و استراتژیست‌ها برای تدوین برنامه و استراتژی خود سراغ مدل‌های مختلف می‌روند.

- مدل کسب و کار (Business Model): ممکن است کسب و کار شما برای درآمدزایی از یک یا چند مدل درآمدی پیروی کند. برای تولید محتوا باید برنامه‌های مشخص شده را همراه با تیم محتوا به درستی پیش ببرید تا به اهداف تعریف شده برسید.


- هدف‌گذاری (Objectives): بدون شک دلیل اصلی تدوین استراتژی دستیابی به اهداف مورد نظر است. چه این اهداف تجاری و چه غیرتجاری باشد، به هر حال باید براساس استراتژی درست و در راستای آنها پیش بروید.


- تعیین مخاطبان هدف (Persona): در این قسمت باید مشخص کنید مخاطبان هدف شما دقیقا چه افرادی هستند و پرسونای آنها را طراحی کنید. براین اساس می‌توانید مسیر سفر مشتری را نیز تعیین کرده و مشخص کنید در هر ایستگاه کدام محتوا مناسب خواهد بود.


- روش‌های تولید محتوا: یکی از مهمترین کارهایی که باید در استراتژی خود مشخص کنید، روش‌های تولید محتواست. باید بررسی کنید چه نوع محتوایی برای کدام پلتفرم تولید شود، چه مواردی مناسب اهداف شماست، شکل محتوایی بازار چگونه است و مخاطبان به چه نوع محتوایی نیاز دارند.

 


 

مزایای تنظیم استراتژی محتوا چیست؟
مزایای تعیین استراتژی بسیار زیاد است. در ادامه مهمترین مزایای تدوین استراتژی برای تولید محتوا را به صورت خلاصه و در کنار هم آورده‌ایم.

 

- زمان کمتری برای تولید محتوا صرف می‌شود. به بیانی دیگر تولید محتوا با سرعت بیشتری پیش می‌رود.
- محتوا بر اساس هدفی خاص تولید می‌شود.
- احتمال موفقیت به شدت افزایش می‌یابد.
- محتوای کانال‌های انتشار یکپارچه می‌شود.
- با تولید محتوای باکیفیت می‌توان از رقبا راحتتر پیشی گرفت.
- سئوی وب سایت بهبودی عالی پیدا می‌کند.
- زمان کمتری برای آموزش کارکنان گذاشته خواهد شد.

 

 

تاثیر استراتژی محتوایی روی سئو سایت:
برای گوگل رضایت مخاطبان اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل گوگل همیشه در حال بهبود الگوریتم‌هایش است. پیشرفت سریع هوش مصنوعی سبب شده این الگوریتم‌ها حتی ارتباط بین کلمات و جملات را نیز متوجه شوند. این پیشرفت قطعا روز به روز بیشتر هم خواهد شد. به همین دلیل مهم است کسب و کارها روی محتوای سایت خود وقت بسیاری بگذارند.

گوگل سعی می‌کند مانند مخاطبانش به محتوا نگاه کند و روز به روز نیز در این زمینه پیشرفت بیشتری کرده است. پس تولید محتوای باکیفیت و جذاب قطعا تاثیر بسیار خوبی روی سئو سایت شما خواهد داشت.

 

 

پیام رسون : 

تیم تحریره پیام رسون سعی بر این داشت تا شما را با استراتژی محتوا به صورت خیلی مختصر و مفید آشنا کند . همچنین به شما پیشنهاد میکنم اگر میخواهید برای کسب و کارتان سایتی را تشکیل دهید و از اصول سئو اطلاعاتی را ندارید حتما مقاله های آموزش اصول سئو 1 با پیام رسون ، آموزش اصول سئو 2 با پیام رسون  ، آموزش اصول سئو 3 با پیام رسون  ، آموزش اصول سئو 4 با پیام رسون ، را که در سایت سامانه پیامکی شیراز به ثبت رسیده را حتما مطالعه کنید و خیلی راحتتر سایت خود را راه اندازی کنید . 

همچنین اگر قصد خرید پنل اس ام اس را دارید میتوانید وارد سایت سامانه پیامک شیراز شوید و همانجا پنل پیامکی خود را خریداری کنید . 

شغل هایی که در دوران کرونا از بین رفت

در دوره کرونا یک میلیون شغل از دست رفت که انتظار میرفت در پساکرونا مجددا احیا شود ولی افت قدرت خرید در اقتصاد فرصت احیا به این مشاغل نداده است.

در سال ۱۳۹۹ تحت‌تاثیر همه گیری کرونا، یک میلیون شغل از دست رفت. وضعیتی که در نتیجه رکود ناشی از فاصله گیری اجتماعی تقریبا در همه دنیا حاکم بود. کاهش خرید و فروش کالاها و خدمات، کاهش دریافت خدمات توسط مردم، برخی مشاغل را از بین برده بود که به نظر می‌رسید این وضعیت موقت باشد و با خروج از وضعیت قرنطینه، تمام این مشاغل مجدد احیا شوند. اما در فضای پسا کرونا طی سال ۱۴۰۰ و نیمه اول سال ۱۴۰۱ صرفا ۳۰۰ هزار نفر به اشتغال افزوده شده، یعنی نه تنها نسبت به دوره قبل کرونا افزایش شغلی وجود نداشته بلکه حدود ۷۰۰ هزار نفری که در این دوران شغل خود را از دست دادند، هر مجددا به بازار کار باز نگشتند. 




طی ۵ سال منتهی به بحران کرونا، یعنی از فصل پاییز سال ۱۳۹۳ به بعد در هر فصل جمعیت شاغل نسبت به فصل مشابه سال قبل مستمرا در حال  افزایش بود، به طوریکه تعداد شاغلان از ۲۱.۳ میلیون نفر در سال ۱۳۹۳ به ۲۴.۳ در سال ۱۳۹۸ رسید. این وضعیت تا حدی معما بود چرا که در این دوره رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری منفی بودند و لذا این سطح از افزایش اشتغال یک تحول بنیادی در بازار کار تلقی می‌شد.

برای آنکه تصویر مناسب‌تری از تحولات خاص بازار کار در این دوره حاصل شود و علل آنکه در عین شرایط نامساعد اقتصادی تعداد شاغلان افزایش یافته مشخص شود، نیاز است ویژگی‌های اشتغال افزوده شده در این دوره با دقت بیشتری بررسی شود. افزایش اشتغال طی ‌سال‌های ۹۳ تا ۹۸ عمدتا در بخش خدمات و بنگاه‌های بسیار کوچک (زیر ۴ نفر کارکن) و با وضعیت شغلی کارکن مستقل بوده است که سهم کمتری از آنان نسبت به گذشته دارای پوشش بیمه به واسطه شغل خود بوده‌اند و سهم بیشتری نسبت به گذشته دارای اشتغال ناقص هستند. بنابراین اشتغالی که طی دوره مورد بررسی محقق شده اشتغالی است که تفاوت‌های زیادی با ساختارهای بازار کار کشور طی دهه قبل از آن دارد. از یک سو شاهد حضور پررنگ‌تر زنان و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بودیم و از سوی دیگر اشتغال ایجاد شده اشتغالی است که نه توسط بخش شرکتی و کارخانه‌ای، بلکه توسط بخش غیرسازمان‌یافته و غیرشرکتی و با تمرکز بر خدماتی مانند خرده فروشی و عمده فروشی، تعمیرات، حمل و نقل، واسطه‌گری، خدمات موادغذایی و ... ایجاد شده است. 

با بروز همه‌گیری کرونا، کاهش اشتغال در سال ۱۳۹۹ عمدتا در همان مشاغلی رخ داد که طی سال‌های ۱۳۹۳ تا افزایش یافته بود؛ یعنی از اشتغال کم‌کیفیت و ناپایداری که افراد به بصورت خوداشتغالی و در بنگاه‌های خرد برای خود مهیا کرده بودند. بدین معنی که در پی بحران کرونا بخش مهمی از شغل‌هایی که جوانان (متولدان دهه ۷۰)، با سرمایه اندک و بصورت خوداشتغالی برای خود فراهم کرده بودند در یک سال از بین رفت. همانطور که اشاره شد مشاغل ایجاد شده در فاصله سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ مشاغل ناپایداری بودند و پیش‌تر نیز پیش‌بینی می‌شد بروز شوکی به تقاضا و قدرت خرید خانوارها می‌تواند مانند یک سیل بخش بزرگی از این مشاغل را تخریب نماید. این شوک به واسطه بحران کرونا ایجاد شد و تقاضای خانوارها، بخصوص تقاضایی که مرتبط  با حضور خانوارها در اماکن عمومی بود به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و این موضوع تخریب گسترده‌ای در مشاغل ناپایدار افزوده شده طی سال‌های ۹۳ تا ۹۸ ایجاد کرد. تمامی مشاغل ازدست رفته در این دوره مشاغل غیررسمی بودند و حدود ۸۶ درصد شغل‌های از دست رفته مربوط به مشاغل ایجاد شده در بنگاه‌های خرد بوده‌اند، لذا این احتمال وجود داشت این افراد، شوک ناشی از کرونا را موقتی در نظر بگیرند و در انتظار بازگشت به کار قبلی خود باشند. اما شوک کرونا تنها یکی از شوکهایی بود که بدنه نحیف اقتصاد آن را تجربه کرده بود. مجموعه مشکلات ناشی از ضعف حکمرانی که خود را در تورم منعکس کرده بود، به انضمام شوک ناشی از تحریم، همزمان با کرونا همه خانوارهای ایرانی را به شدت تحت تاثیر قرار داد. 

 پیش از کرونا در دوره‌ی مورد اشاره یعنی از ۹۳ تا ۹۸ که مجموعا ۳ میلیون شغل ایجاد شده بود، روند ایجاد اشتغال نزولی بود. در واقع بیشترین میزان ایجاد اشتغال در سالهای ۹۳ تا ۹۶ بوده و از سال ۹۷ با جهش‌های نرخ ارز و رکود تورمی این روند نسبتا تضعیف شده بود به طوریکه در مجموع اشتغال ایجاد شده در دو سال ۹۷ و ۹۸ کمتر از یک میلیون بود. در این سالها تورم‌های بالا و افزایش هزینه‌های زندگی، در کنار رشــدهای اقتصادی منفی باعث شــد تا درآمد جدیدی متناســب با افزایش هزینه‌ها ایجاد نشــود در نتیجه مردم از سال ۹۷ تاکنون مستمرا قدرت خرید از دست می‌دادند. در سال ۹۹ مجددا تورم افزایش یافت، و پس از تجربه تورمهای ۴۷ و ۲۲ درصدی در دو سال ۹۷ و ۹۸، حدود ۵۰ درصد به سطح عمومی قیمتها اضافه شد. این در حالی بود که یک میلیون شغل نیز در همین سال از دست رفته بود. از ابتدای 1400 تاکنون نیز 80 درصد به سطح عمومی قیمتها اضافه شده است. این وضعیت به این معناست که مردم در حال فقیرتر شدن هستند و مصرف آنها کاهش یافته است. کاهش مصرف در نتیجه از دست رفتن قدرت خرید باعث می‌شود که مشاغل بی‌کیفیت قبل از کرونا که شدت وابسته به مصرف خانوارها بودند امکان احیا نیابند. عدم احیای این مشاغل باعث شده است که مضاف بر قبل بخش بزرگتری از قدرت خرید در سطح اقتصاد از دست برود و این حلقه نامیمون ادامه یابد.