پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پایان سکوت تهران در برابر باکو

همزمان با مذاکرات وزرای خارجه جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان به میزبانی ایالات‌متحده امریکا، روز سه‌شنبه الهام علی‌اف، رییس‌جمهور آذربایجان در اظهاراتی به مناسبت سالروز پیروزی در شوشا، اظهاراتی تند علیه ایران بیان کرد. او باکو را قدرت اصلی در منطقه توصیف کرد و مدعی شد «کسانی که در مرزهای ما برای حمایت از ارمنستان رزمایش برگزار می‌کنند... نمی‌توانند ما را بترسانند.» لفاظی‌های علی‌اف برابر ایران درحالی بیان می‌شود که تهران تاکنون به‌رغم تاکید بر عدم تغییر مرزهای ژئوپلیتیک در منطقه، همواره بر تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تاکید کرده است. برای گفت‌وگو در مورد انگیزه‌ها و ریشه‌های لفاظی‌های اخیر رییس‌جمهور آذربایجان با احمد کاظمی، عضو هیات علمی بنیاد مطالعات قفقاز گفت‌وگو کردیم. کاظمی معتقد است که اظهارات اخیر علی‌اف، ناشی از شکست در اجرای پروژه دالان تورانی یا زنگزور است. در ادامه متن کامل گفت‌وگوی «اعتماد» را با احمد کاظمی، عضو هیات علمی بنیاد مطالعات قفقاز مطالعه می‌کنید.

   ‌انگیزه رییس‌جمهور آذربایجان از اظهارات تند اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران چه بود؟
اظهاراتی که مقام‌های جمهوری آذربایجان هم در سطوح رسمی و هم در سطوح رسانه‌ای در هفته‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده‌اند و ادعاهای بی‌اساسی که در مورد سیاست‌های اصولی ایران در قفقاز بیان می‌شود، از چند زاویه قابل بررسی است؛ نخست اینکه طرح هیجانی و رجزخوانی‌هایی در آذربایجان که شبیه سوت زدن یک آدم عصبانی است، به نظر می‌رسد که بیشتر به دلیل شکست طرح‌هایی است که این کشور در تبعیت محض و کورکورانه، برخلاف منافع مردم جمهوری آذربایجان، در پیگیری فتنه ژئوپلیتیکی ناتو با محوریت انگلستان برای ایجاد دالان تورانی ناتو باشد. واقعیت امر این است که جمهوری آذربایجان و دولت باکو به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی که در دوره‌های مختلف نمودهای آن مشخص شده است، ادامه حاکمیت خودش را به پیگیری منافع رژیم صهیونیستی و ناتو خصوصا انگلیس و امریکا در منطقه پیوند زده است. 
به خاطر همین است که جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ در قالب پروژه جنگ دوم قره‌باغ، سرزمین‌هایش را قربانی اجرای طرح‌های ژئوپلیتیکی انگلیس و رژیم صهیونیستی در قالب دالان تورانی ناتو کرد، اما با توجه به ماهیت فتنه‌انگیز، ضد ایرانی، ضدروسی و ضدچینی دالان تورانی ناتو به ویژه در ابعاد معادلات ترانزیتی، انرژی، گسترش ناتو در کنار بحث‌های پان‌تورانیسم و پان‌ترکیسم به مثابه پان‌نازیسم در منطقه، خیلی طول نکشید که مشخص شد چنین فتنه ژئوپلیتیکی در منطقه قابلیت اجرا ندارد.
آقای الهام علی‌اف هم به‌رغم رجزخوانی‌هایی که در نشست‌ها و رسانه‌ها مطرح می‌کرد، ناچار شد در گفت‌وگوهایی که با نخست‌وزیر ارمنستان در پراگ داشت و در مذاکراتی که با میانجی‌گری ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در سوچی داشتند، به اعتبار بیانیه ۱۹۹۱ آلماتی در مورد مرزهای دوران شوروی و تمامیت ارضی ارمنستان اذعان کند. این مساله بدان معناست که امکان وقوع طرح دالان تورانی ناتو از سوی جمهوری آذربایجان هم نزدیک به صفر قلمداد شده است. طبیعتا در چنین شرایطی جمهوری آذربایجان نیاز دارد که با طرح یک سلسله‌ادعاها این شکست از منظر افکار عمومی را فرافکنی کند. برای افکار عمومی جمهوری آذربایجان اکنون این سوال مطرح است که چگونه الهام علی‌اف که ادعای آزادی قره‌باغ را داشت، الان در سوچی با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان توافق کرد که مذاکرات درمورد سرنوشت قره‌باغ برای مدت نامعلومی به تعویق بیفتد؛ این توافق به معنای تثبیت موقعیت جمهوری خودخوانده قره‌باغ تحت حمایت نیروهای صلح‌بان روسی، یعنی وضعیت قره‌باغ از نظر میدانی بدتر از شرایط پیش از جنگ ۲۰۲۰ باز می‌گردد. طبیعتا در چنین شرایطی که دالان تورانی ناتو با شکست مواجه شده است و تمام شعارهایی که داده ‌می‌شد با چشم‌انداز مبهم مواجه شده است، به فرافکنی نیاز دارد.
  ‌اینکه الهام علی‌اف گفته است از رزمایش‌های ایران نمی‌ترسد و قدرت اصلی در منطقه است  بر چه مبنایی بیان شده است؟
این موضع‌گیری‌ها ناشی از عصبانیت مقام‌های باکو است؛ به این دلیل که مقام‌های باکو این تصور را داشتند که با سرمایه‌گذاری که روی لابی نفوذی خودشان در ایران انجام داده‌بودند، به مانند جنگ دوم قره‌باغ در ایران کنش جدی نسبت به فتنه ژئوپلیتیکی دالان تورانی ناتو انجام نخواهد شد. اما رزمایش‌های مقتدرانه ایران از جمله رزمایش سال گذشته با عنوان فاتحان خیبر و رزمایش چند هفته پیش با عنوان اقتدار، نشان داد که در ایران یک اجماع جدی برای پاسخگویی به رفتارهایی که جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی و علیه حاکمیت ایران دارد شکل گرفته است، به همین دلیل است که بعد از اینکه بحث مشارکت یکی از اتباع جمهوری آذربایجان در هماهنگی و سازماندهی عملیات وحشیانه تروریستی شاه‌چراغ مطرح شد، در افکار عمومی ایران مطالبه جدی برای برخورد با رفتارهای خصمانه باکو شکل گرفت. حادثه تروریستی اخیر با توجه به سوابقی که جمهوری آذربایجان داشت، از جمله همکاری کامل جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، فراموش نکنیم که جمهوری آذربایجان تنها کشوری است که ایران در واکنش به ترور دانشمندان هسته‌ای یادداشت رسمی و رسانه‌ای شده در سال ۱۹۹۰ به این کشور داده است. از اقدامات دیگر می‌توان به نقش مستقیم جمهوری آذربایجان در پرواز و تجاوز نظامی پهپادهای اسراییلی که در سال ۲۰۱۴ از مبدا نخجوان به سمت ایران داشت، اشاره کرد. موارد متعدد دیگری از این دست وجود دارد، از جمله نقش تهییج‌کننده‌ای که رسانه‌های جمهوری آذربایجان در ناآرامی‌های اخیر داشتند. بحث انتقال سلاح از فرودگاه باکو به اربیل اقلیم کردستان عراق برای ارسال به ایران و امثال اینها نشان می‌دهد که همکاری سیستماتیک و رسمی بین جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی علیه منافع حیاتی ایران، تمامیت ارضی ایران، علیه حاکمیت ملی ایران و علیه امنیت ملی ایران وجود دارد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که شخص الهام علی‌اف با یک سلسله اتخاذ موضع‌گیری‌هایی بی‌اساس که به موازات طرح یک سلسله مجعول علیه تمامیت ارضی ایران در رسانه‌های آذربایجان صورت می‌گیرد، به دنبال فرار به جلو است.
  ‌فرمودید که حاکمیت آذربایجان در داخل این کشور نامحبوب است، فکر می‌کنید این شکل از موضع‌گیری‌ها چه نتایجی در سیاست داخلی جمهوری آذربایجان داشته ‌باشد؟
این اظهارات در شرایطی انجام می‌شود که جمهوری آذربایجان باید پاسخگوی اقدامات خود در منطقه علیه ایران باشد، به دلیل اینکه شرایط کنونی نشان می‌دهد که جمهوری آذربایجان در طول جنگ دوم قره‌باغ و بعد از آن برای اقدامات مستمر ضدایرانی به رژیم صهیونیستی تعهد داده است و این تعهد را در بخش‌های مختلف از جمله در دپوی سلاح‌های اسراییلی، در راه دادن به شرکت‌های امنیتی اسراییل در نزدیکی مرزهای ایران، در تغییر بافت قومی و مذهبی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان و استقرار تکفیری‌ها در این مناطق، دنبال می‌کند. در چنین شرایطی این روند چون نقض توافق‌های امنیتی دوجانبه، نقض قواعد آمره حقوق بین‌الملل است، می‌تواند تبعات بسیار خطرناکی متوجه جمهوری آذربایجان کند که ازجمله می‌تواند یک‌سری گسل‌های قومی و فرهنگی را در جمهوری آذربایجان به‌شدت فعال کند. تاریخ جمهوری آذربایجان به ویژه در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ نشان می‌دهد که تاکید جمهوری آذربایجان بر سیاست‌های پان‌ترکیستی و قومی می‌تواند موجب فعالیت اقلیت‌های جمهوری آذربایجان ازجمله لزگی‌ها و طالشی‌ها شود و بحث استقلال نخجوان پیش بیاید، به این دلیل که نخجوان یک منطقه برونگان در جمهوری آذربایجان است و همواره سیاست‌های شووینیستی روی وضعیت و امنیت مردم این منطقه تاثیر منفی می‌گذارد. در عین حال باید توجه داشت که وقتی دولت جمهوری آذربایجان، رسما به رسانه‌های خودش ابلاغ می‌کند که علیه ایران و تمامیت ارضی ایران با کاربرد واژه‌های جعلی و ادعای ارضی تبلیغ کنید و شرایط پخش شبکه‌های تجزیه‌طلب و معاند ضدایرانی مانند ایران اینترنشنال را از ماهواره آذربایجانی آذر اسپیس فراهم می‌کند، طبیعتا این شرایط ایجاد می‌شود که در داخل ایران هم افکار عمومی مراجعه‌ای به تاریخ داشته ‌باشند و مراجعه به واقعه‌های تاریخی تبعات خوبی برای جمهوری آذربایجان نخواهد داشت. مراجعه به واقعیت‌های تاریخی باعث شکل‌گیری مطالباتی می‌شود و این حقیقت را آشکار می‌کند که اساسا کشوری به اسم آذربایجان در منطقه‌ای که امروزه جمهوری آذربایجان حضور دارد، وجود نداشته است، اسم آذربایجان برای جمهوری آذربایجان یک اسم مسروقه است، اسم این منطقه آران و آلبانیای قفقاز بوده است. فرآیند بازگشت به تاریخ واقعی در واکنش به تاریخ‌سازی‌ها و جعل‌سازی‌هایی که جمهوری آذربایجان می‌کند، می‌تواند شرایط جدیدی را در قفقاز ایجاد کند. به خاطر همین به نظر می‌رسد که مقام‌های جمهوری آذربایجان با کنترل رفتارهای هیجانی خودشان و مهار عصبانیتی که به دلیل تبعیت از طرح‌های شکست‌خورده ناتو در منطقه داشتند، بهتر است که با رویکرد برادری و احترام به سی سال حمایت‌های بی‌دریغی که ایران از منظر نظامی، امنیتی، بشردوستانه و سیاسی از جمهوری آذربایجان کرده است، باز تعریف جدی نسبت به سیاست خارجی خودشان در مقابل ایران و مسائل منطقه‌ای انجام دهند.
  ‌به لابی جمهوری آذربایجان در ایران اشاره کردید، امکان دارد این موضوع را اندکی باز کنید و توضیح بیشتری بدهید؟
جمهوری آذربایجان هم در ایران هم در کشورهای مختلف، طی سال‌های مختلف اقدام به لابی‌سازی کرده است. این لابی‌سازی‌ها عمدتا در دو محور متمرکز شده؛ نخست مبحثی است که در کشورهای اروپایی و امریکا با عنوان دیپلماسی خاویاری یا دیپلماسی دلاری جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود، کمااینکه گزارش‌های متعددی منتشر شده است، ازجمله نقشی که جمهوری آذربایجان در تطمیع نمایندگان پارلمان اروپا و نمایندگان کنگره امریکا داشت و نهایتا باعث به اقدامات تنبیهی و تعلیق برخی نمایندگان در اروپا شد و نشان داد که جمهوری آذربایجان شبیه به عربستان سعودی با دیپلماسی دلاری تلاش دارد که در کشورهای مختلف روی افراد موثر در تصمیم‌گیری‌ها درمورد جمهوری آذربایجان تاثیر بگذارد. محور دوم لابی‌سازی جمهوری آذربایجان که توسط کمیته دولتی امور آذری‌های خارج از جمهوری آذربایجان دنبال می‌شود، بحث لابی‌سازی براساس تبلیغات قومی و گرایش‌های قومیتی است. جمهوری آذربایجان از این دو ابزار دلاری و قومی برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در کشورهای مختلف، ازجمله ایران استفاده کرده است. ورود به این موضوع را می‌توان در تحولات ده سال گذشته دنبال کرد و من پیشنهاد می‌کنم که پژوهشگران علاقه‌مند به عنوان یک کار پژوهشی، نوع جریان‌سازی را که در برخی رسانه‌های ما و توسط برخی چهره‌ها، از جمله برخی دیپلمات‌های سابق ما در طول 2۰-1۰ سال گذشته درمورد جمهوری آذربایجان شروع شده است، بررسی کنند. برای مثال در موردی که یک پهپاد اسراییلی از جمهوری آذربایجان به سمت ایران پرواز و به آسمان ایران تجاوز کرد، نخستین فردی که این موضوع را انکار کرد یکی از دیپلمات‌های ما بود، در حالی که بعدا مشخص شد چنین اتفاقی واقعا رخ داده است. نوع سیاستی که برخی از محافل در داخل کشور ما برای سانسور اقدام‌های خصمانه جمهوری آذربایجان در پیش گرفته‌اند، یا در حال تقلیل اقدامات و وارونه‌نمایی فعالیت‌های ضدایرانی هستند، توسط همان لابی است که توسط جمهوری آذربایجان تقویت شده است.
  ‌الهام علی‌اف در بخشی از صحبت‌های خود مدعی شده که جلوی روابط کشورهای اسلامی با ارمنستان را گرفته است. این اظهارات تا چه اندازه درست است؟
فقط در همین یک سال اخیر مقام‌های مختلفی از کشورهای اسلامی، ازجمله امارات متحده عربی و قطر به ارمنستان سفر کرده‌اند و این نشان می‌دهد که ادعای آقای علی‌اف درست نیست. اگر منظور رییس‌جمهور آذربایجان از کشور اسلامی، کشور ترکیه است، در این صورت نکته‌ای که باید مورد تاکید قرار بگیرد این است که ترکیه نه به خاطر جمهوری آذربایجان و قره‌باغ، بلکه به خاطر مشکلات خودش با ارمنستان قطع رابطه کرده است. آنکارا به دلیل ترس از تبعات حقوق شناسایی کشتار ۱۹۱۵ ارامنه و همچنین به دلیل خودداری ارمنستان از شناسایی قرارداد قارص و تاکید ایروان بر اعتبار قرارداد سور که در آن شش استان جنوب ترکیه توسط عثمانی در سال ۱۹۲۰ به عنوان استان‌های ارمنی شناخته‌شده است، با ارمنستان روابط برقرار نکرده است، نه به خاطر بحث قره‌باغ و جمهوری آذربایجان.
  ‌به‌رغم اظهارات الهام علی‌اف پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده شاهد تماس‌های دیپلماتیک میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران باشیم. فکر می‌کنید ایران در عرصه دیپلماتیک باید چه واکنشی به این اظهارات نشان بدهد و چگونه با باکو برخورد کند؟
این موضوع قبلا هم مورد تاکید قرار گرفته است که هرگونه اقدامی که با هدف ایجاد تغییرات در مرزهای بین‌المللی، استقرار رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها در منطقه صورت بگیرد، جزو خطوط قرمز ایران است. ایران قبلا هم از طریق کانال‌های رسمی و هم کانال‌های غیررسمی این موضوع را به اطلاع جمهوری آذربایجان رسانده است. آن چیزی که به نظر می‌رسد نسبت به گذشته تفاوت کرده است، این است که برخلاف تصور جمهوری آذربایجان رویه‌ای که ایران درقبال باکو در سال‌های گذشته داشته، تغییر کرده است. رویه سکوت، برخورد پدرمآبانه و چشم‌پوشی از اقدامات ضد ایرانی تغییر پیدا کرده است. انتظار می‌رود که جمهوری آذربایجان با تحلیل و محاسبه درست معادلات منطقه، خودش را از انداختن در دام توطئه‌هایی که ناتو و رژیم صهیونیستی در منطقه پیگیری می‌کند، دور نگه دارد. به نظر می‌رسد که جمهوری آذربایجان بر سر یک دوراهی قرار گرفته است. مسیر نخست این است که باکو همکاری‌های جمعی و منطقه‌ای را پیگیری می‌کند، یعنی اینکه در یک قالب با متوقف کردن ادعای ارضی در مقابل ارمنستان و متوقف کردن تبلیغات ضدایرانی، زمینه ایرانی همکاری‌های منطقه از جمله همکاری‌های ترانزیتی را در منطقه فراهم می‌کند. ادعای مقام‌های آذربایجان این است که ارمنستان راه مواصلاتی در اختیار آذربایجان نمی‌گذارد که چنین چیزی صحت ندارد، به خاطر اینکه ارمنستان می‌گوید که چنین راهی در صورت احترام باکو به تمامیت ارضی ارمنستان در قالب راه‌های عادی هیچ مشکلی ندارد. آذربایجان می‌تواند با انتخاب این همکاری‌ها به توسعه منطقه و تقویت موقعیت خودش در منطقه کمک کند. مسیر دوم این است که باکو می‌تواند تمام سیاست‌های خودش را در سبد طرح‌های توطئه‌انگیز انگلیس و رژیم صهیونیستی در قالب دالان تورانی ناتو و بحث استقرار رژیم صهیونیستی در منطقه قرار بدهد که قطعا این موضوع می‌تواند تبعات تند و منفی علیه جمهوری آذربایجان داشته‌باشد. اعتراضات گسترده‌ای که در جمهوری آذربایجان به انحای مختلف، به‌رغم خفقان و اختناق گسترده‌ای که در این کشور وجود دارد و مطالباتی که می‌بینیم در حوزه‌های طالشی در منطقه نخجوان و سایر نقاط آذربایجان مطرح می‌شود و احساس خطری که جمهوری آذربایجان کرده است و طرح لغو خودمختاری نخجوان را به بهانه‌های مختلف در دستور کار قرار داده است، نشان می‌دهد که این روند، یعنی تبعیت از طرح‌های توطئه‌انگیز غربی می‌تواند برای جمهوری آذربایجان شرایطی به مراتب بدتر از سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ ایجاد کند.

    جمهوری آذربایجان به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی ادامه حاکمیت خودش را به پیگیری منافع رژیم صهیونیستی و ناتو خصوصا انگلیس و امریکا در منطقه پیوند زده است
   برای افکار عمومی جمهوری آذربایجان اکنون این سوال مطرح است که چگونه الهام علی‌اف که ادعای آزادی قره‌باغ را داشت، الان در سوچی با نخست‌وزیر ارمنستان توافق کرد که مذاکرات در مورد سرنوشت قره‌باغ برای مدت نامعلومی به تعویق بیفتد
   رزمایش‌های مقتدرانه ایران نشان داد که در ایران یک اجماع جدی برای پاسخگویی به رفتارهایی که جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی و علیه حاکمیت ایران دارد شکل گرفته است 
   الهام علی‌اف با یک سلسله اتخاذ موضع‌گیری‌هایی بی‌اساس که به موازات طرح یک سلسله مجعول علیه تمامیت ارضی ایران در رسانه‌های آذربایجان صورت می‌گیرد، به دنبال فرار به جلو است
    تاکید جمهوری آذربایجان بر سیاست‌های پان‌ترکیستی و قومی می‌تواند موجب فعالیت اقلیت‌های جمهوری آذربایجان ازجمله لزگی‌ها و طالشی‌ها شود و بحث استقلال نخجوان پیش بیاید
   جمهوری آذربایجان از دو ابزار دلاری و قومی برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در کشورهای مختلف، ازجمله ایران استفاده کرده است 
  رویه سکوت، برخورد پدرمآبانه و چشم‌پوشی از اقدامات ضدایرانی تغییر پیدا کرده است

 
    جمهوری آذربایجان به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی ادامه حاکمیت خودش را به پیگیری منافع رژیم صهیونیستی و ناتو خصوصا انگلیس و امریکا در منطقه پیوند زده است
   برای افکار عمومی جمهوری آذربایجان اکنون این سوال مطرح است که چگونه الهام علی‌اف که ادعای آزادی قره‌باغ را داشت، الان در سوچی با نخست‌وزیر ارمنستان توافق کرد که مذاکرات در مورد سرنوشت قره‌باغ برای مدت نامعلومی به تعویق بیفتد
   رزمایش‌های مقتدرانه ایران نشان داد که در ایران یک اجماع جدی برای پاسخگویی به رفتارهایی که جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی و علیه حاکمیت ایران دارد شکل گرفته است 
   الهام علی‌اف با یک سلسله اتخاذ موضع‌گیری‌هایی بی‌اساس که به موازات طرح یک سلسله مجعول علیه تمامیت ارضی ایران در رسانه‌های آذربایجان صورت می‌گیرد، به دنبال فرار به جلو است
    تاکید جمهوری آذربایجان بر سیاست‌های پان‌ترکیستی و قومی می‌تواند موجب فعالیت اقلیت‌های جمهوری آذربایجان ازجمله لزگی‌ها و طالشی‌ها شود و بحث استقلال نخجوان پیش بیاید
   جمهوری آذربایجان از دو ابزار دلاری و قومی برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در کشورهای مختلف، ازجمله ایران استفاده کرده است 
  رویه سکوت، برخورد پدرمآبانه و چشم‌پوشی از اقدامات ضدایرانی تغییر پیدا کرده است

باشگاه مشتریان پیام رسون

باشگاه مشتریان پیام رسون

1401-08-16 22:40:25 12  0  0

شما در شرایط فعلی بازار باید هوشمندانه تر کار کنید نه سخت تر!

بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای انجام این کار ، تمرکز بر مشتری موجود خود با یک برنامه پاداش مشتری است که در ایران به باشگاه مشتریان معروف شده است.

شما برای راه اندازی باشگاه مشتریان چه هدفی را دنبال می کنید؟ آیا کسب و کار شما قابلیت پیاده سازی باشگاه مشتریان را دارد؟ آیا نمونه باشگاه مشتریان خوب را سراغ دارید؟ هزینه باشگاه مشتریان چقدر است؟

اینها نمونه ای از سوال هایی است که قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان برایتان به وجود میاید و باید قبل از تهیه باشگاه مشتریان جواب قانع کننده ای برای آنها پیدا کنید . شما باید بدانید هدف از ایجاد باشگاه مشتریان چیست . آیا این اقدام در راستای اهداف شما  قرار دارد یا خیر؟

اگر میخواهید به جواب تمامی سوال های بالا برسید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید .

 


 

باشگاه مشتریان چیست ؟ 

باشگاه مشتریان یک کسب و کار هوشمند است که در اثر گرد آوردن مشتریان یک مجموعه در کنار هم و ثبت اطلاعات آنها به وجود می آید . این اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می شود و می توان برای آنها برنامه‌ریزی کرد . در واقع با راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتری با استفاده از هوش تجاری علاوه بر جذب مشتری جدید می توان مشتریان فعلی خود را به مشتری وفادار تبدیل کنیم .  با راه اندازی باشگاه مشتریان ، خریداران  ترغیب میشوند که به وب سایت هایی که قبلا از آنها خرید کرده اند مراجعه کنند و  مجددا خرید انجام دهند .

 

 

هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان : 

در فضای بسیار رقابتی امروز مدل کسب و کار بسیار دچار تحول شده است. شما ممکن است یک ایده بسیار نوآورانه داشته باشید که بازار منتظر آن است. ولی رقبا بیشتر از ۶ ماه به شما زمان تنفس نخواهند داد.

شما با کسب و کارهای زیادی روبرو شده اید که توسط رقیب بزرگتر بلعیده شده اند. یا اینکه با تغییر کوچک یا بزرگ در فضای عمومی کسب و کار بحران های زیادی را تحمل کرده اند.

یکی از مهمترین اهداف از راه اندازی باشگاه مشتریان ، حفظ و نگهداری مشتریانی است که شما برای جذب آنها بسیار هزینه کرده اید. رفتار مشتری بسیار وابسته به رفتاری است که شما با او انجام داده اید. در زیر به صورت ایتمی به اهدافی که میتوان از راه اندازی باشگاه مشتریان داشته باشیم اشاره شده است . 

 

- حفظ مشتریان سابق
- ایجاد مزیت نسبی کسب و کار نسبت به رقبا
- افزایش دایره مشتریان جدید به واسطه باشگاه مشتریان
- کمک به برند سازی
- افزایش فروش در روز ها و ساعت های خلوت
- ایجاد کیف پول هوشمند برای جلوگیری از تخفیف نقدی
- کاهش تخفیف واقعی به واسطه کیف پول
- تسهیم سهم بازاریاب های مختلف و افراد منتفع به صورت خودکار

 


 

باشگاه مشتریان پیام رسون :

باشگاه مشتریان پیام رسون ، یک سامانه وفاداری مشتریان ابری رایگان است که به کسب و کارها و فروشگاه ها کمک میکند تا باشگاه مشتریان اختصاصی خود را راه اندازی کنند.

در باشگاه مشتریان رایگان پیام رسون سناریوها و طرح های تخفیفی به صورت کاملا منعطف در اختیار شماست تا با آن بتوانید انواع سناریوهای وفاداری مشتریان را پیاده سازی کنید. از جمله این طرح ها می توان به طرح های امتیاز و پاداش ، طرح های تخفیفی ، بازگشت درصدی از مبلغ خرید به حساب مشتری ، تخفیف های پلکانی و دیگر طرح های وفاداری اشاره کرد

همچنین میتوانید پس از راه اندازی  باشگاه مشتریان رایگان خود ، انواع هدیه ها را تعریف کنید. هدیه و تبریک روز تولد که به صورت اتوماتیک تنظیم می شود و برای مشتریان شما ارسال می شود. . به طور مثال شما می توانید هدیه ای تعریف کنید و مشتری با استفاده از امتیازات کسب شده در باشگاه مشتریان ، آن هدیه را بخرد و یا امتیازاتش را به اعتبار خرید تبدیل کند.

 


 

اپلیکیشن باشگاه مشتریان رایگان پیام رسون :

اپلیکیشن باشگاه مشتریان رایگان پیام رسون  به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می گیرد.یعنی لوگو و نام شما در اپلیکیشن درج میگردد و کاملا اختصاصی عمل میکند.مشتریان شما با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراهشان ، می توانند امتیاز ، اعتبار و هدایای خود را مشاهده کنند. همچنین می توانند با استفاده امتیازات کسب شده ، از هدایای تعریف شده استفاده نمایند.

اگر تصمیم دارید که باشگاه مشتریان برای کسب و کارتان راه اندازی کنید میتوانید با مراجعه به نمایندگی پنل پیامک شیراز اقدام به خرید باشگاه مشتریان کنید تا باشگاه مشتریان را به صورت رایگان برایتان راه اندازی کنیم چراکه پیام رسون در حال حاضر باشگاه مشتریان را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه میدهد 

 

 

پیام رسون : 

حرف سامانه پیامکی پیام رسون این است که جذب مشتری جدید بسیار هزینه دار تر میباشد تا حفظ مشتری موجود ،پس برای حفظ مشتری خود باشگاه مشتری رایگان پیام رسون را تهیه کنید .

اجرای کمپین پیامکی با پیام رسون

اجرای کمپین پیامکی با پیام رسون

1401-08-02 23:16:42 19  0  0

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به راحتی پیام تبلیغاتی خود را به مخاطب برسانید؛ استفاده از بازاریابی پیامکی است. با استفاده از این کار می‌توانید در مدت زمان کوتاهی توجه مشتریان زیادی را به خود، جلب کنید. واقعیت این است که افراد روزانه بیشترین زمان را با تلفن های همراه خود، می‌گذرانند‌. بنابراین، با احتمال زیادی پیام ارسالی از سمت شما به سرعت توسط مخاطب خوانده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم نکاتی مهم برای اجرای یک کمپین پیامکی ذکر کنیم پیشنهاد میدهم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 


 

کمپین تبلیغاتی چیست ؟: 

 

کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی چندجانبه است که قبل از هر چیز پیام هدف کمپین مشخص شده، مخاطب تعیین شده و با برنامه‌ریزی دقیق، بکوشد پیام مناسب در دوره زمانی مناسب با بودجه مناسب برای مخاطب مناسب ارسال شده و تعداد بیشتری از مخاطبان را برای نزدیک تر کردن ارتباط با مالک کمپین، ترغیب نماید. کمپین تبلیغاتی بدون تعریف معیار عددی مشخص برای سنجش کارایی، بی معنی است. در واقع کمپین تبلیغات اس ام اسی، سریع‌ترین راه برای جلب نظر مخاطبانی است که از قبل با کسب‌وکار شما آشنایی دارند. می‌توانید در عرض چند دقیقه با راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، به گروهی فعال از افراد دسترسی پیدا کنید. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این افراد پیامتان را بخوانند و به CTA ( که همان فراخوان یا call to action نیز میگویند ) شما عمل کنند.

 

 

نحوه اجرای کمپین پیامک تبلیغاتی :


برای اجرای کمپین پیامک تبلیغاتی، نیازمند یک پنل پیامکی معتبر هستید. انتخاب یک پنل پیامک استاندارد که از تمامی امکانات برخوردار باشد می‌تواند شما را برای اجرای بهترین کمپین پیامک تبلیغاتی آماده کند. اجرای کمپین تبلیغاتی از طریق پیامک، به خلاقیت و هنر شما بستگی دارد. امکاناتی که پنل پیامک در اختیار شما قرار می‌دهد یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. اگر قصد دارید کمپین پیامک تبلیغاتی را به بهترین شکل اجرا کنید بهتر است تنها به ارسال متن از طریق پیامک، اکتفا نکنید. از طریق پیامک‌های چند رسانه‌ای از جمله عکس و ارسال پیامک صوتی می‌توانید بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. بنابراین با خرید پنل پیامکی پیام رسون ، می‌توانید از امکانات آن برای اجرای کمپین پیامک تبلیغاتی استفاده کرده و با مشتریان خود تعامل کنید.

 


 

دلایل استفاده از کمپین تبلیغاتی : 

 

- پیامک‌ها ۶۰ الی ۹۸٪ نرخ باز شدن دارند که از نرخ باز شدن ایمیل خیلی بیشتر است. 

 

- 85 درصد از مشتریان، اس ام اس را به تماس‌های تلفنی بازاریابان ترجیح می‌دهند.

 

- بازاریابی تلفن همراه به فروش بیشتر کمک می‌کند زیرا مردم بیشتر اوقات تلفن همراه خود را در دست دارند و زودتر متوجه پیام‌های ارسالی و تبلیغاتی می‌شوند.

 

- با بازاریابی پیامکی نرخ تبدیل می‌تواند ۱۴ درصد افزایش یابد.

 

- ایجاد کمپین‌های پیامکی سریع و آسان است. در صورت داشتن لیست مخاطبان، می‌توانید یک کمپین را در عرض چند دقیقه راه‌اندازی کنید.

 

- محدوده توجه مردم (که در حال حاضر هشت ثانیه است) هرسال کوتاه‌تر می‌شود؛ بنابراین به کمک این نوع تبلیغات می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان پیام خود را به او منتقل کنید.

 

- دسترسی جهانی دارد. خدمات پیام کوتاه می‌تواند پیام یک برند را در سراسر جهان به هر شخصی که از تلفن همراه استفاده می‌کند، برساند.

 

- فرصت‌هایی را برای مشاغل محلی باز می‌کند. بازاریابان می‌توانند تبلیغات از طریق پیامک را در یک منطقه جغرافیایی خاص مورد هدف قرار دهند.

 

- مقرون‌به‌صرفه است. بازاریابی پیامکی در مقایسه با بازاریابی سنتی مثل تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردی یک روش ارتباطی ارزان است. بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی هزینه‌های خود را هر روز با ارسال sms به‌جای ارسال نامه یا بروشور کاهش می‌دهند. این امر همیشه برای محیط‌ زیست ما نیز عالی است!

 

- با سایر کانال‌های بازاریابی کار می‌کند و بازاریابان اغلب از آن به‌عنوان مکمل کمپین‌های بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. به‌‌عنوان مثال، اگر ایمیلی باز نشده باشد، sms تبلیغاتی می‌تواند این پیام را بر روی تلفن همراه ارسال کند.

 

- همه مناطق اینترنت پرسرعت یا Wifi ندارند؛ بنابراین، اس ام اس‌ها راه بهتری برای دسترسی به مشتریان شما هستند.

 

- ارسال یک پیام شخصی (به مناسبت تولد یا تشکر) در صندوق ورودی مشتری مؤثرتر از یک ایمیل است.

 

 

 

پیام رسون : 


از اجرای اولین کمپین های تبلیغاتی که در آن از استراتژی پیامکی استفاده شده سالهاست که می‌گذرد و این بدان معناست که این روش بسیار موثر عمل کرده و همواره مشاغل جدید با خلاقیت و کاربردهای متفاوت از تبلیغات پیامکی استفاده می کند و همواره توانسته اند نتیجه بسیار خوبی از پنل پیامکی داشته باشند .

سامانه پیام کوتاه شیراز با فعالیت در همین حوزه و کسب موفقیت های روزافزون یکی از معتمد ترین و پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران شناخته شده است که برای خرید پنل پیامک از آن فقط کافیست وارد سایت سامانه پیام کوتاه شوید و از آنجا خرید خود را تکمیل کنید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس‌ام‌اس همین حالا اقدام کنید

 

زمستان سخت اقتصاد ایران

روز گذشته دلار با نزدیک شدن به مرز ۳۴ هزارتومانی، نگرانی ها و پرسش های جدیدی را در حوزه آینده اقتصاد پدید آورد، همزمان با اعلام تورم سالانه ۴۲ درصد و تورم ۷۰ درصدی در حوزه مواد غذایی در کنار اعتراضات در شهرهای مختلف کشور، این ابهام بیش از پیش نمود پیدا می کند که چه پیش روی قیمت دلار و اقتصاد ایران است؟! 
تمام تصمیمات و اخباری که این روزها می شنویم و شاهد هستیم، نه تنها سیاسی نیستند، بلکه مهمترین تصمیمات اقتصادی هستند که دولت و مسئولین جمهوری اسلامی برای آینده اقتصاد ایران می گیرند. 
همزمان با اخبار ناامیدکننده که سرتاسر کشور را فرا گرفته، شاهد عبور نقدینگی از ۵ هزار میلیارد تومان هستیم، در دو هفته گذشته شاهد خروج بیش از ۳ هزار میلیارد تومان خروج سرمایه از بورس بوده ایم. سوال اساسی این است که این حجم از نقدینگی قرار است به کجا برود؟ مگر نه آنکه با بی ثباتی جامعه، مستقیما اهرم های تورم زا را هدف می گیرد و در صف صرافی ها خود را به نمایش می گذارد؟!. این اخبار، خود به اندازه یک حمله تروریستی برای سفره مردم نگران کننده است؛ ولی دیده نمی شود که کسی نگران آن باشد و از آن حرفی بزند؛ شنیده شده که برخی می گویند تورم و بحران های فعلی جهانی است!. نمی‌توان کشوری که همواره تورم تک رقمی داشته و در بدبینانه‌ترین حالت به تورم ۱۰ درصدی رسیده را با مملکتی مقایسه کرد که تنها تورم مواد غذاییش بیش از ۷۰ درصد است و همواره رکوردهای تورمی بالای ۳۰ و ۴۰ ثبت می‌کند! اینها توجیهاتی بیش نیست و به همان اندازه ساده لوحانه است که عده ای گمان می‌بردند با فرا رسیدن زمستان سخت برای اروپا، می‌توانند امتیاز بگیرند! علی‌رغم آنکه بررسی دقیق توان صادراتی گاز ایران این پرسش اساسی را به وجود می آورد که آیا کسانی که این گفتمان و استراتژی‌های غلط را مطرح می‌کنند و در تلاش برای القای آن به مسئولین هستند؛ آیا به راستی دوست مردم و ملت ایران هستند؟! همین تحلیل‌های غلط موجب بی‌توجهی شدید به برجام و معیشت مردم شد، که این روزها نارضایتی گسترده آن را شاهد هستیم. حال زمستان سخت نزدیک است، با این تفاوت که احتمال کم گازی در ایران را شاهد خواهیم بود، نه اروپا!. قیمت گاز به علت عرضه زیاد برای لحظاتی در اروپا حتی منفی صفر شد! متاسفانه شاهد هستیم که مشاورین اقتصادی کم تجربه‌ای در سکان اصلی ترین نهادهای اقتصادی کشور گماشته شده‌اند و هر روز بیش از قبل شاهد ناتوانی دولت در مدیریت اقتصاد هستیم، این درست در سالی است که دولت و مجلس از نگاه سیاسی تماما هم سو هستند، نگارنده بارها در مورد عدم صلاحیت وزرای دولت هشدار داده بود، اما عده‌ای تنها راه اصلاح را استیضاح می‌بینند! در حالی که تا زمانی که انتصابات بر مبنای شایسته سالاری نباشد، وضعیتی بهتر از این را شاهد نخواهیم بود. 
در کنار ناآرامی‌ها، بی‌ثباتی پایه پولی و رشد افسارگسیخته نقدینگی، بی‌کاری و رکود گسترده، می‌توان اختلال شدید در اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام را نیز اضافه کرد؛ صدمه و رکودی جدی به بخشی از خانوارها وارد شده که شمار آن می تواند به چندین میلیون نفر برسد؛ این رکود اثر شدید و تبعات اقتصادی و اجتماعی خود را در ماه های آینده نمایان خواهد کرد؛ متاسفانه باید اعلام کرد که به جای آنکه زمستان سخت پیش روی اروپا باشد، پیش روی ماست، در تهران و دیگر شهرهای ایران!. پیش تر پیش بینی می شد قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۱ از محدوده ۳۵ هزار تومان عبور نکند، اما حال با آنچه در رفتار برخی تصمیم سازان دیده می‌شود خلاف 
آن را ثابت می‌کند.
درنهایت اینکه عمیقا برای آنچه که برای کشورمان اتفاق می‌افتد باید نگران بود و برای اصلاح آن اقدام اساسی کرد.