هیاتهای مذاکرهکننده ایران، ایالات متحده و 1+4 در ادامه هشتمین دور مذاکرات برای احیای برجام به وین بازگشتهاند و به نظر میرسد که انتظارها از این دور از مذاکرات متفاوت از رایزنیهایی است که در 10 ماه گذشته در پایتخت اتریش برای بازگشت اعضای اولیه توافق به اجرای صحیح آن وجود داشت. در حالی که منابع آگاه ایرانی میگویند تهران تصمیمهای سیاسی خود را گرفته و با دست پر به وین بازگشته است، در واشنگتن روایت دیگری در جریان است و مقامهای متعدد درگیر این پرونده از سخنگوهای کاخ سفید و وزارت خارجه تا رییس هیات مذاکرهکننده و وزیر خارجه یکصدا خواهان انعطاف بیشتر از سوی تهران هستند. همزمان فضای خوشبینی که پس از پایان دور پیشین رایزنیها به وجود آمد جو مثبت به نفع توافق را بیش از پیش پررنگ کرده است. در این میان بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان حوزه سیاست خارجی معتقدند که هرچند در مذاکراتی از این جنس نمیتوان با قطعیت از شکست یا پیروزی تا دقایق نهایی شدن یکی از این دو سناریو سخن گفت اما مذاکرات برای احیای برجام به مرحله پایانی خود رسیده و نتیجه این دور یا حصول توافق خواهد بود یا ورود پرونده مذاکرات به یک مرحله بحرانی.
به عنوان نمونه ولی نصر، تحلیلگر ارشد حوزه سیاست خارجی و استاد روابط بینالملل همزمان با ازسرگیری مذاکرات در وین در گفتوگو با شبکه امریکایی سیانان درباره تبعات عدم توافق میگوید: «یکی از خطرها یک تنش دیگر در خاورمیانه است که دولت مستقر در واشنگتن نمیتواند از عهده تبعات آن برآید، چراکه فعلا شدیدا درگیر پرونده اختلاف با روسیه در اوکراین است. هچنین اگر این مذاکرات به توافق منتهی نشود ایران با تشدید تحریمها علیه خود و همچنین تشدید بحران در منطقه روبهرو خواهد بود. تبعات شکست در مذاکرات هم بیثباتی در منطقه خاورمیانه خواهد بود. در چند هفته اخیر ما شاهد هدف قرار گرفتن ابوظبی در امارات متحده عربی توسط حوثیها بودیم و همزمان تشدید تنش میتواند اوضاع را در عراق هم پیچیده کند.»
ولی نصر در ادامه این گفتوگو با اشاره به اینکه به نتیجه مذاکرات خوشبین است، گفت: «به نظر من هر دو طرف به پیروزی این مذاکرات و رسیدن به یک توافق نیاز دارند. ایران در این مذاکرات تلاش میکند از برنامه هستهای خود به عنوان ابزاری برای رسیدن به رفع تحریم استفاده کند و الان هم دست تهران در این حوزه پر است. ایالات متحده هم به هیچوجه به دنبال بحران اساسی دیگری در خاورمیانه و جنگ با ایران نیست و بیشتر به دنبال این است که بر پروندههای چین و روسیه تمرکز کرده و از حجم تنش در منطقه بکاهد. در حال حاضر هر دو طرف اراده سیاسی برای رسیدن به توافق را دارند اما مشکل اینجاست که چگونه به این توافق دست پیدا کنند. به نظر من همه به این نتیجه رسیدهاند که در بهترین حالت هم عمر توافق با تهران کوتاه خواهد بود، چراکه این توافقی است که دونالد ترامپ، رییسجمهور پیشین ایالات متحده از آن خارج شد و همزمان قانع کردن ساختار سیاسی در واشنگتن به اجرایی کردن دوباره این توافق آسان نیست و بسیاری از سیاستمداران امریکایی خواهان رسیدن به توافق بهتری با ایران هستند. در این سوی میدان نیز ایرانیها تضمین میخواهند که ایالات متحده تحریمها را بردارد و همزمان این رفع تحریم هم ادامه پیدا کند. بنابراین میتوان گفت که توافق ممکن است اما در این قبیل مذاکرات در لحظه آخر شکست کل پروسه هم ممکن است.» ولی نصر در ادامه این گفتوگو با اشاره به اینکه اجرای دوباره برجام از تبعات کمتری برای ایالات متحده نسبت به ادامه سیاست فشار حداکثری برخوردار است، گفت:«حتی کسانی که در واشنگتن مخالف برجام هستند نیز به این نتیجه رسیدهاند که در نتیجه سیاست فشار حداکثری، برنامه هستهای ایران اکنون توسعه پیدا کرده است. همزمان دولت جو بایدن دایما تکرار میکند که این ایران است که باید تصمیم سخت خود را بگیرد اما این دقیقا برعکس است و این به ایالات متحده بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا میخواهد یا میتواند توافقی را امضا کرده و به آن پایبند هم بماند؟ چراکه شما میتوانید در وین توافق کنید اما اگر مخالفتها با آن در واشنگتن بسیار جدی باشد یا تحریمها برداشته نشوند به راحتی از هم فرو میپاشد.»
نصر با تاکید بر اینکه امکان شکست مذاکرات وجود دارد، میگوید: «تبعات این شکست برای ایران، ایالات متحده و منطقه فاجعهبار خواهد بود. گزینههای بعدی یا پلن بی میتواند جنگ باشد که هیچ کس در منطقه و امریکا که به تازگی از افغانستان عقبنشینی کرده به دنبال آن نیست یا تحریمهای بیشتر علیه ایران که میتواند به مقابله به مثل تهران منتهی شود. پیش از این نیز ما شاهد تنشهایی در عربستان و امارات و همچنین هدف قرار گرفتن نفتکشها در منطقه خلیج فارس بودیم. هیچ کس نمیخواهد به گزینه جایگزین توافق فکر کند.» به گزارش «اعتماد»، دور جدید رایزنیها در وین در حالی از روز سهشنبه آغاز شده که به نظر میرسد تعداد اختلافهای باقیمانده یا به اصطلاح پرانتزهای متن در باز به کمتر از انگشتان یک دست رسیده است. یک منبع نزدیک به هیات مذاکرهکننده در این باره به «اعتماد» میگوید: «در حوزه راستیآزمایی و تضمینها پیشرفتهای قابل ملاحظهای حاصل شده و در دو حوزه رفع تحریمها و اقدامات هستهای به تصمیمات سیاسی نیاز است. در مجموع، چارچوب و تصویر توافق نهایی اکنون مشخص است.» ایران در نتیجه پایان دادن به اجرای تعهدات هستهای مشخصا در چند حوزه درصد غنیسازی، حجم مواد انباشتشده و نسل سانتریفیوژها به پیشرفتهایی دست یافته که از کف تعهدات دادهشده در برجام فاصله بسیار دارد. تهران در برخی از این حوزهها میتواند با استفاده از ابتکارهایی که پیش از این در برجام تعریف شده بود نظیر صادرات مواد انباشته شده به خارج از کشور به کف تعهدات برجامی بازگردد، اما مشخصا در مورد نسلهای سانتریفیوژهای پیشرفته این بازگشت ممکن نیست و دو طرف باید به راهکار مرضیالطرفینی مانند جداسازی این ماشینها و نگهداری آنها در داخل خاک ایران تحت نظارت آژانس بینالمللی انرژی اتمی رسید.
به گزارش «اعتماد»، ایران با توجه به تجربه خروج ایالات متحده از برجام و در نظر گرفتن فضای ناامنی که در حال حاضر پیرامون احیای توافق در واشنگتن وجود دارد، تاکید دارد که رفع موثر تحریمها کمترین مطالبه در این مذاکرات است. این نکته در گفتوگوهای اخیر وزیر خارجه ایران با وزرای خارجه چین و روسیه همزمان با از سرگیری رایزنیها در وین هم مشهود بود. امیرعبداللهیان در گفتوگو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده رسیدن به توافق خوب در اسرع وقت است، افزود: اما بدون واقعبینی طرف غربی و اقدامات ملموس و واقعی آنها، سرعت پیشرفت در مذاکرات حاصل نخواهد شد. لغو موثر تحریمها موضوع بسیار مهمی است.
شورای آتلانتیک در تازهترین گزارش درباره مذاکرات برای احیای برجام در وین ادعا کرده که دولت جدید در تهران از موضع سختگیرانه اولیه در رایزنیهای هستهای عقب نشسته است. در این مطلب سه انگیزه برای اثبات این ادعا مطرح شده است: 1. نیاز ایران به رفع تحریم و نه تشدید آن در صورت شکست مذاکرات، 2. وجود اراده سیاسی در دولت ایالات متحده برای حصول توافق و 3. بیم تشدید بحران میان ایران و ایالات متحده در عراق و راه افتادن موجی از تنش که مطلوب هیچ کدام نیست.
در بخشهایی از این گزارش آمده است که ایران در پشت میز مذاکره از برخی خواستههای پیشین هم عقبنشینی کرده است. خواستههایی مانند رفع تمام تحریمهایی که دولت دونالد ترامپ علیه ایران وضع کرده بود یا مخالفت کامل با مذاکره با هیات امریکایی در وین. به گزارش «اعتماد»، قریب به سه هفته پیش حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران اعلام کرد که اگر دیدار با امریکاییها برای رسیدن به یک توافق خوب و با ضمانت بالا لازم باشد ایران از انجام آن سرباز نخواهد زد. این سخنان وزیر خارجه چندی پس از سخنان رهبری بود که در آن مذاکره موردی با دشمن را نشانه تسلیم ندانسته بودند. شورای آتلانتیک در ادامه این گزارش مینویسد که اقدامهای مثبت ایران از سوی بسیاری از کارشناسان این حوزه به نشانههای قوی از سمت ایران برای بازگشت به اجرای برجام حتی در سایه انعطاف نشان دادن نسبت به گذشته تعبیر شده است. اختلاف در فضای سیاسی ایران برای مذاکره مستقیم با امریکا یکی از سوژههایی است که نظر نویسندگان این مطلب برای شورای آتلانتیک را به خود جلب کرده است: «رسانهها و چهرههای اصولگرا در ایران نسبت به مذاکره مستقیم تهران و واشنگتن واکنشهای متفاوت و متناقضی داشتهاند. در حالی که اعضای کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی اعلام کردهاند که از چنین گفتوگوهایی حمایت میکنند اما سایر چهرههای تندروتر مخالفت خود را با این ایده اعلام کردهاند. با این وجود درباره فضای کلی پیرامون مذاکرات وین در تهران میتوان گفت که هستههای اصلی قدرت معتقدند که احتمال رسیدن به توافق بسیار زیاد است و اگر گفتوگوها به شکست منتهی شود این تقصیر ایالات متحده خواهد بود.» به نظر میرسد که همچنان اصلیترین پرسش در ایران که پاسخ به آن هم آسان نیست، این باشد که اگر در سال 2024 در ایالات متحده مجددا دونالد ترامپ یا فردی مانند او پیروز میدان انتخابات شود، چه تضمینی وجود دارد که امریکا دوباره از توافق خارج نشود.
واشنگتن: برای بازگشت به برجام با کنگره تعامل میکنیم
جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در کنفرانس خبری خود درباره نحوه پایبندی دولت «جو بایدن» به مفاد یکی از قوانین کنگره به نام «اینارا» (قانون بررسی توافق هستهای ایران) که از نگاه تحلیلگران یکی از موانع اصلی واشنگتن برای بازگشت به برجام محسوب میشود، توضیحاتی ارایه کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، او در واکنش به سوالی درباره نامه ۳۳ سناتور جمهوریخواه خطاب به بایدن مبنی بر سنگاندازی در اجرای هر توافقی با ایران در صورتی که آن توافق به بررسی و تایید کنگره نرسد، گفت: فرستاده ویژه (رابرت) مالی همچنان به اعضای کنگره حتی از راه دور اطلاعرسانی میکند. اما آنچه من بهطور دقیقتر میگویم، این است که دولت حقایق و همچنین شرایط هرگونه بازگشت ایالات متحده به برجام را برای تعیین دلالتهای قانونی که (موارد) تحت (قانون) اینارا را (INARA) هم شامل میشود، به دقت بررسی خواهد کرد. ما متعهد به تحقق الزامات اینارا هستیم. رییسجمهور معتقد است که رویکرد دوحزبی در قبال ایران قویترین راه برای حفاظت از منافع ایالات متحده در درازمدت است و مقامات دولت در همه سطوح با اعضای کنگره و همچنین کارکنان آنها برای بحث در خصوص رویکرد ما در قبال ایران تماس داشتهاند. همانطور که سیاست (ما) در قبال ایران به جلو میرود، مالی فرستاده ویژه عمیقا متعهد به ادامه تعامل نزدیک با کنگره به شیوهای دوحزبی است
یکی از اصلی ترین مسائل در خرید هر چیزی ، قیمت آن است . در واقع قیمت و تعرفه هر وسیله یا ابزاری در تصمیم گیری ما نقش مهم و اساسی را دارد .
برای خرید پنل پیامک نیز این قانون اثرگذار است زمانی که شخصی قصد دارد برای کسب و کارش از پنل پیامک استفاده کند پس از انتخاب سامانه پیامک مدنظرش نگاه ویژهای نیز به تعرفه ارسال پیامک دارد تا بتواند کمترین تعرفه پیام کوتاه را انتخاب کند . پس اگر بخواهید برای کسب و کارتان از پنل پیام کوتاه استفاده کنید لازم است بدانید که قیمت پنل اس ام اس وابسته به سیاستهای کاری هر سامانه پیامک می باشد و گاها میتواند قیمتی بین ۳۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان داشته باشد .
اما این را باید بدانید که الزاماً در خرید پنل پیامک این موضوع صحت ندارد که شما هر چقدر هزینه بیشتری را صرف پنل پیامک خود کنید به همان میزان از امکانات و قابلیتهای بیشتری بهره مند خواهید بود چرا که خیلی از نمایندگیهای پنل پیامک هستند که با ارائه کمترین تعرفه پیام کوتاه بهترین و کاملترین امکانات را به مشتریان خود ارائه دادهاند و این موضوع کاملاً به نمایندگی پنل پیام کوتاه مربوط میشود .
تفاوت تعرفه ها :
تمام نمایندگی های پنل پیامک که امکان ارائه پنل پیام کوتاه به مشتریان را دارند باید بابت ارسال هر پیامک میزان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را به امور مالیاتی پرداخت کنند علاوه بر آن بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تصویب شده در مجلس شورای اسلامی باید بر روی کلیه اس ام اس های ارسالی مبلغ ۱۰ ریال اضافه شود که این هزینه در کلیه پنل های پیامک کوتاه ایران اعمال شده است . حال سامانه پیام کوتاه باید بر اساس نیاز مشتری و مبلغ مالیات روی پنل پیامک خود قیمتگذاری کند . برای مثال اگر شما بخواهید در طول یک ماه تعداد بیش از ۱۰۰ هزار پیامک را ارسال کنید باید پنل پیام کوتاه انبوه را انتخاب کنید که هم در سرعت ارسال حرفه ای تر بوده و هم از تعرفه پایین تری برخوردار است .
ارزانترین پنل پیامک ایران :
اگر به دنبال پنل پیام کوتاه باشید حتما مشاهده کرده اید که بعضی از نمایندگی پیام کوتاه را به عنوان ارزان ترین پنل پیام کوتاه ایران معرفی کرده اند از جمله سامانه پیام کوتاه پیام رسون .
این سامانه پیام کوتاه تعرفههای خود را بدون هیچگونه هزینه مضاعفی در تعرفه پیام کوتاه در نظر گرفته است و برای مشتریان خود این امکان را فراهم کرده که علاوه بر پرداخت کمترین تعرفه پیام کوتاه بتوانند به صورت رایگان از پشتیبانی و آموزش های سایت نیز استفاده کنند و به همین خاطر است که سامانه پیام کوتاه شیراز را به عنوان ارزان ترین پنل پیام کوتاه ایران معرفی کردهاند چرا که پنل پیام کوتاه را با کمترین تعرفه ارسال پیامک در ایران ارائه می دهد .
اگر قصد خرید پنل پیامک از پیام رسون را دارید در مرحله اول باید در سامانه ارسال پیامک ثبت نام کنید و پس از خرید تعداد پیامک مدنظرتان از کلیه قابلیت ها و ابزارهای موجود در محیط کاری خود بهره مند شوید این موضوع را باید بدانید که کلیه نیاز کاربران پیام رسون به صورت ابزارهای مختلف در سامانه پیامک طراحی و پیاده سازی شده است کافی است با مطالعه صفحات از آنها اطلاع پیدا کنید.
شرکت اهورا اطلس فارس همواره سعی می کند خود را توسعه دهد تا برای برآورده کردن نیاز کاربران خود با هیچ مشکل مواجه نشود.
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .
رییس جمهور ایران به روسیه رفته تا قرارداد راهبردی ۲۰ ساله میان ایران و روسیه را امضا کند.
اگر منافع ایران از امضای این قرارداد را «واضح» فرض کنیم (مواردی مانند همکاری در سوریه، صادرات گاز به اروپا، سرمایه گذاری در صنعت هستهای و البته خرید تسلیحات نظامی)، در سویِ مقابل، روسیه که پیش از این چند بار با کارت ایران در موقعیتهای مختلف بازی کرده، چه نفعی میبرد؟ پاسخ این است که ظاهراً منافع روسیه از این قرارداد، یک بازی پیچیده را در بر میگیرد.
سفر رییس جمهور ایران به روسیه، بالاخره انجام شد و ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین، در دو سویِ یک میز بزرگ لاکی رنگ در «کاخ کرملین»، نزدیک به ۳ ساعت با یکدیگر گفتگو کردند.
دستور کار اصلی این سفر از پیش اعلام شده بود: گفتگو در مورد تمدید قرارداد راهبردی ۲۰ ساله میان ایران و روسیه. البته، این را هم میدانیم که در دنیای سیاست، زمانی که رهبران دولتها با یکدیگر دیدار میکنند، معمولا کار تمام است و پیش از آن، مذاکرات، چانه زنیها و سبک سنگین کردنها میان کارشناسانِ کشورها انجام شده است.
اما امضای قرارداد ۲۰ ساله میان ایران و روسیه (که برای دومین بار تمدید میشود) و همزمانی این رخداد با سفر وزیر امور خارجه ایران به چین برای رسمیت بخشیدن به قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین، واجدِ کدام معانیِ ضمنی برای ایران خواهد بود؟
ایران از «غرب» نا امید شده است
دستگاه دیپلماسی ایران روزهای شلوغی را از سر میگذارند. همزمان با برگزاری مذاکرات هستهای میان ایران و قدرتهای جهانی در وین، پایتخت اتریش در سطح معاونین وزارت خارجه، وزیر خارجه ایران راهی پکن، پایتخت چین شده و قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین را یک مرحله به پیش برده است. (تعمداً از عبارت «امضا کردن قرارداد» استفاده نمیکنیم.)
از آن سو، شخص رییس جمهور ایران هم راهی مسکو، پایتخت روسیه شده تا برای دومین بار میان ایران و روسیه، قراردادی راهبردی امضا کند.
در یک کلام، ایران دو سیگنالِ بسیار پرمعنا به غرب (آمریکا و اروپا) مخابره کرده است: اعتمادی به شما نداریم و به دنبال چیزی به جز یک مصالحه حداقلی هم نیستیم.
از سمت غربیها هم یک چیز واضح است: آمریکا و اروپا بعید است دست ایران را به اندازه سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ خورشیدی، به گرمی بفشارند. (اگر اصلا آن زمان هم به گرمی فشرده باشند!)
در این میانه، از مجموع شواهد پیدا است که سیاست ایران پس از نزدیک به یک دهه، دوباره «نگاه به شرق» است. شاهد مثال هم کم نیست: چین و روسیه بالاخره و پس از ۱۵ سال اصرار ایران، عضویت کامل ایران در «سازمان همکاری شانگهای» را پذیرفته اند.
و حالا پس از قراردادهای راهبردی با چین و روسیه، صحبت از قراردادهای مشابه با کشورهایی مانند هند و ونزوئلا هم به میان آمده است. (رجوع کنید به صحبتهای پیشین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در رسانه ها)
روسیه و ایران: چه خبر است؟
قرارداد ۲۰ ساله مشارکت راهبردی میان ایران و روسیه، قدیمیتر از مورد مشابه میانِ ایران و چین است. نخستین قرارداد راهبردی با روسیه، در سال ۱۳۷۹ خورشیدی و در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی میان تهران و مسکو امضا شده بود و از قضا، به تازگی منقضی شده است.
مفاد این قرارداد (مشابه قرارداد با چین) محرمانه است. اما تا همین جا، بر اساس گمانه زنیهای رسانههای عمدتا غربی (و البته نهادهایی مانند «آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا») میدانیم که بخش بزرگی از این قرارداد ناظر به خرید تسلیحات نظامی از روسیه است.
ایران به طور مشخص برای خرید جنگندههای «سوخو» از روسیه اعلام آمادگی کرده است، جنگندههایی که ضعف نیروی هوایی ایران را در مقابل نیروی هوایی اسرائیل، امارات متحده عربی و عربستان پوشش خواهند داد.
البته صحبت از نوسازی تسلیحات موجود (از جمله تانکهای T-۷۲ قدیمی ایران) هم در میان است و ایران برای خرید هلیکوپتر و موارد مشابه هم درخواست داده است.
اما همه چیز به سلاح ختم نمیشود و اگر تنها بحث خرید تسلیحاتی در میان بود، نیازی به سفر رسمی و سر و صدا نبود.
پیشبینیهای ژئوپولتیک و اقتصادی نشان میدهند قاره آسیا در دو دهه پیش رو، بار دیگر به نقطه ثقل اقتصاد جهانی بدل خواهد شد.
در واقع، بر اساس گزارشهای بانک جهانی، از میان ۶ قدرت نخست اقتصادی در سال ۲۰۴۰ میلادی، چهار مورد غیر غربی (به مفهوم عام) خواهند بود: چین، هند، ژاپن و روسیه.
با این همه، بر خلاف پروپاگاندای رسمی، ایران تا همین حالا همواره متمایل به «غرب» بوده و نه «شرق». شاهد مثال کم نیست، اما مجالی جداگانه برای ذکر شواهد مورد نیاز است.
به عنوان تنها یک نمونه، بررسی حجم تجارت میان چین با کشورهای مختلف، نشان میدهد که در منطقه غرب آسیا، چین با پاکستان، عربستان و ترکیه بیش از ایران مراودات تجاری دارد.
این در حالی است که تا پیش از تحریمهای یک دهه اخیر، عمدتا آلمان، امارات و عراق، شرکای تجاری نخست ایران بوده اند و چین، همین اواخر به جایگاه نخست صعود کرده است.
ایران در جریان انعقاد «برجام»، احساس کرد که از اعتماد به غرب چیزی عایدش نشده و حتی اروپاییها هم آن قدر صادق نبوده اند که خسارت خروج یک جانبه آمریکا از برجام را با ساز و کارهایی نظیر «اینستکس» جبران کنند. نتیجه، گردشِ ایران به سمت «شرق» بود.
دست ایران در دست چین و روسیه
رییسجمهور چین، «شی جین پینگ»، در سال ۲۰۱۶ میلادی پیشنهاد یک توافق همه جانبه را به ایران ارائه داد و در این توافق، پیشنهاد کرد که در مقابل خرید تعهدی نفت ایران از سوی چین، این کشور سرمایهگذاری گستردهای در زیرساختهای ایران انجام دهد و البته، ایران هم متعهد به خرید تعهدی کالاهای چینی در برخی بخشها شود.
نفع دو کشور از این توافق تقریبا روشن است: ایران میخواهد یک مشتری بلندمدت برای نفت خود پیدا کند و این مشتری همزمان با سرمایهگذاری در زیرساختهای نفتی و غیرنفتی کشور، جریانی از ورود سرمایه خارجی به کشور را هم تضمین کند. (ارقامی بین ۴۰۰ تا ۴۸۰ میلیارد دلار از سرمایهگذاری چین در اقتصاد ایران منتشر شده است.)
منافع اقتصادی روسیه از نزدیکی به ایران هم تا حدی روشن هستند. مثلا، در جریان اکتشاف «میدان گازی چالوس» (که گفته میشد ایران را به جایگاه نخست در زمینه منابع گاز طبیعی در جهان ارتقا داده)، روسها خودشان پا پیش گذاشتند و قول صادرات از این میدان گازی به اروپا را دادند تا به اصطلاح، «شیر صادرات» گاز ایران به اروپا دست خودشان باشد.
سرمایهگذاریهای زیرساختی در «میدان گازی چالوس» را هم قرار است خود روسیه انجام دهد و زمزمههایی از سرمایهگذاری کشورهایی مانند «اتریش» هم به میان آمده است. تا همینجا، روسیه چندین میلیارد دلار منافع اقتصادی به جیب خواهد زد.
«تزار» بازی پیچیده تری در ذهن دارد
اما ظاهرا روسیه منافع دیگری هم از انعقاد قرارداد راهبردی با ایران خواهد داشت. اندیشکده «شورای آتلانتیک» (Atlantic Council) در گزارشی که چندی پیش منتشر شده، به این نکته اشاره کرده بود که روسیه میخواهد همزمان، از رابطه با ایران و کشورهای عربی نفع ببرد.
شاهد مثال این مدعا هم سرمایهگذاریهای گستردهای است که امارات متحده عربی و قطر، در زمینه املاک و انرژی در روسیه انجام داده اند.
از طرفی، روسیه هم مانند چین به دنبال چندقطبی کردن قدرت در جهان است و ایران هم در این میان یک مهره در این صفحه شطرنج است.
بر اساس گزارش «شورای آتلانتیک»، حمایت روسیه از پیوستن هند به «سازمان همکاری شانگهای»، دست کم این هدف پنهان را دنبال میکرده که رقیبِ سنگینوزنِ چین، یعنی هند هم دستی بر آتش داشته باشد تا چینیها عنان سازمان را یک تنه به دست نگیرند.
چین هم همین بازی را به شکلی دیگر دنبال میکند: در میانه مذاکرات هستهای ایران و قدرتهای جهانی، خبرهایی درز کرد که چین در عربستان کارخانههای متعددی برای تولید موشکهای بالستیک تاسیس کرده و به صورت پنهانی، فناوری ساخت موشکهای بالستیک را به عربستان فروخته است.
بر اساس اطلاعات موجود، تنها ۱۵ کشور در جهان برنامه موشکهای بالستیک دارند و از قضا، سه مورد از این کشورها زیر چتر چین هستند: پاکستان، کره شمالی و ایران.
اما چرا چین باید در میانه مذاکراتی که در آن نقش «شریک راهبردی» ایران را به خود گرفته، به رقیب منطقهای ایران (یعنی عربستان سعودی) فناوری موشکی بفروشد؟
پاسخ احتمالا همان است که در بالا و در مورد روسیه صدق میکرد: چین و روسیه میخواهند با بندبازی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و آن هم زمانی که آمریکا به دلیل اولویتهایی دیگر این منطقه را ترک کرده، میان قدرتهای منطقه ایِ این ناحیه (ایران، ترکیه، عربستان، امارات، پاکستان و حتی مصر) نوعی توازن برقرار کنند. از این روند، در آینده شواهد بیشتری هویدا خواهد شد.
علاوه بر این، روسیه ایران را به مثابه مهرهای میبیند که میتواند نظم مورد نظر مسکو در منطقه «اوراسیا» را تکمیل کند و از مواضع روسیه در مناقشات سوریه، افغانستان یا اوکراین هم حمایت کند.
چقدر با روشهای کسب درآمد آنلاین آشنا هستید ؟آیا میدانید از روش های آنلاین چقدر میتوانید ماهیانه درآمد داشته باشید ؟ در این مقاله با پیامرسون همراه باشید تا بهترین و جامع ترین روش تبلیغ آنلاین که همان نمایندگی پنل پیامک می باشد بیشتر آشنا شوید .
در ابتدا به تعریف کلی نمایندگی پنل پیامک میپردازیم .
نمایندگی پنل پیامک چیست ؟:
سرویس پیام کوتاه یا همان اس ام اس یک سرویس از شبکه های تلفن همراه است که برای ارسال و دریافت پیام کوتاه با کمک شبکه های تلفن همراه انجام می شود که یکی از بزرگترین دستاورد های صنعتی و فناوری بشر در دهه های اخیر بوده است . در واقع سرویس ارسال پیامک یک سامانه پیشرفته و هوشمند است که برای مدیریت ارسال پیامک انبوه از طریق یک صفحه وب و با اهداف تجاری استفاده می شود . این ابزار قدرتمند یعنی نمایندگی پیامک ، نیازی به سخت افزار و نرم افزار ندارد و همه ی کار آن به صورت آنلاین بوده و در بستر یک سایت در اختیار کاربران قرار میگیرد.
امکانات نمایندگی پیامک :
امکاناتی که یک نمایندگی پنل پیامک می تواند در اختیار کاربران قرار دهد بسیار زیاد بوده اما در زیر به تعدادی از آنهایی که مهم تر هستند پرداخته ایم .
1- دسترسی به سامانه پیام کوتاه با دامین اختصاصی :
هر نمایندگی پیامک میتواند با دامنه یا زیر دامنه دلخواه خود وارد سامانه پیامک شود و دسترسی کاربران به سامانه از طریق دامنه اختصاصی به ریسلر امکان پذیر خواهد بود .
2- درج لوگو :
شما به عنوان یک نمایندگی پیامک می توانید نام مناسبی برای سامانه پیامک خود انتخاب کنید و بر اساس آن یک لوگو طراحی کنید و در نهایت لوگو اختصاصی خود را در صفحه اصلی سامانهپیامک قرار دهید.
3- واگذاری نامحدود پنل پیام کوتاه :
هر نمایندگی پیامک می تواند به صورت نامحدود، پنل کاربری واگذار کند . علاوه بر آن میتواند پنل پیامک را به صورت بسته های مختلف از ابزارهای سامانه تعریف کند و با تعرفه های مختلف در اختیار کاربران قرار دهد.
4- پنل مستقیم نمایندگی پیامک :
هر نمایندگی پیامک میتواند به صورت شاخه ای به تعداد نامحدود ریسلر مستقل تقسیم شود و پنلهای ریسلری را به صورت مستقل در اختیار کاربران بگذارد . این پنل های نمایندگی پیامک میتواند امکانات و محدودیت های متفاوت داشته باشد.
5- عدم نیاز به هاست :
این نمایندگی پیامک نیازی به نصب روی هاست خاصی ندارد.
6- درگاه پرداخت آنلاین :
نمایندگی پیامک می توانند درگاه الکترونیک اختصاصی در سامانه پیامک را راهاندازی کنند تا کاربران بتوانند به صورت آنلاین وارد حساب شده و شارژ خود را انجام دهند.
7- شماره مجازی دائمی :
این واگذاری شماره از پیش شماره ۳۰۰۰ بوده و می تواند به صورت سالیانه به کاربران عرضه شود.
8- تعیین تعرفه :
نمایندگی های پیامک این اختیار را دارند که ارسال و دریافت پیامک را بر اساس سیاستهای خود قیمت گذاری کند.
ویژگی نمایندگی پیامک پیام رسون :
پلتفرم نمایندگی پیامک پیام رسون بدین صورت است که شما با ایجاد یک اکانت کاربری میتوانید شروع به ارسال تبلیغات پیامکی ، ارسال انبوه پیامک ، ارسال انبوه پیام کوتاه از روی نقشه و خیلی کارهای دیگر که فراتر از یک ارسال پیامک تلفنی است را انجام دهید. در زیر به صورت ایتمی به تمام ویژگی های نمایندگی پیامک پیام رسون اشاره شده است .
1- استفاده از بانک اطلاعاتی پنل پیامک شیراز بدون درج نام ما و همچنین توانایی افزودن بانک اختصاصی خود برای کلیه کاربران تان با تنظیمات و امکانات تخصصی
2- ارسال انبوه پیامک براحتی ازطریق پلتفرم نرم افزاری
3- وجود امکان شخصی سازی پنل پیامک برای نمایندگان فروش پیامک
4- امکان اعمال تغییرات در پنل اس ام اس مطابق نظر نماینده پیامک
5- بانک اختصاصی پیشرفته و کامل جهت استفاده نماینده سامانه پیام کوتاه مطابق میل خود
6- امکان ایجاد سامانه پیام کوتاه رایگان (پنل پیامک رایگان) برای کاربر جهت تست و یا ارسال از طریق دفترچه تلفن شخصی
7- امکان ارسال پیامک زنده همراه اول و ایرانسل توسط اولین سامانه ارسال پیامک زنده در کشور توسط سامانه پیام کوتاه شیراز پیام رسون
8- امکان ارسال پیامک آنلاین توسط اولین سامانه ارسال پیامک آنلاین در کشور توسط سامانه پیام کوتا پیام رسون
9- امکان ارسال اس ام اس انبوه از طریق اپلیکیشن پیام رسان و ارائه اپلیکیشن مذکور به کاربران خودتان با برند خودتان
10- امکان استفاده از پیامک هوشمند جهت نظر سنجی پیامکی ، پاسخگوی خودکار پیامک ، منشی تلفنی و مسابقه جهت تبلیغات کارآمد پیامکی
11- امکان ارسال پیامک صوتی ( با استفاده از خطوط 9000 و پیام صوتی )
12- امکان ارسال پیامک انبوه از روی نقشه
13- محفوظ بودن کلیه اطلاعات نمایندگان فروش نزد سامانه اس ام اس پیام رسون شیراز
14- فعال سازی خطوط خدماتی جهت ارسال به بلک لیست در کمتر از ۵ روز کاری جهت استفاده نماینده پیامک
15- امکان فعال سازی خطوط عمومی ارسال پیامک در ۱ روز کاری
16- قیمت مناسب در قبال خدمات فوق العاده پنل اس ام اس
17- امکان ایجاد کارت ویزیت الکترونیک مطابقه سلیقه خود
18- امکانات هوشمند پنل اس ام اس نظیر فروشگاه من ، ارسال زمان دار و منشی عضویت پیامکی و ….
سامانه پیام کوتاه شیراز با سالها سابقه درخشان در ارائه پنل پیامک به مشتریان و فروش نمایندگی پیامک به همکاران توانسته اعتبارو اعتماد زیادی را از هم وطن های خود بدست آورد و همین باعث شده که هر روز تلاش کنیم تا بهتر از دیروزمان باشیم و با ارائه بهترین خدمات در راستای پنل پیامک شما را به در آمد های بالا در ماه برسانیم .
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .