پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

توافق عربستان و اسرائیل

رای الیوم در مطلبی به قلم خالد الجیوسی نوشت: در اظهارات سابق وزیر خارجه عربستان، عادل الجبیر شاهد تاکید وی بر این مساله بودیم که کشورش می‌تواند سلاح و سامانه‌های دفاعی خود را از کشور‌های دیگری تامین کند، این در حالی بود که آلمان اعلام کرده بود مایل است معاملات سلاحش با عربستان را متوقف کند.

 این قدرت عربستان برای خرید سلاح ظاهرا با دیوار دولت دموکرات بایدن برخورد کرده و با اینکه حملات حوثی‌ها به داخل عربستان ادامه داشت، ایالات متحده آمریکا دستور خروج سامانه‌های خود از این کشور را داد، همین مساله سوالاتی را در مورد وجود اختلافات عمیق بین دو هم پیمان تاریخی و دلایلی که می‌تواند به نقش منفی عربستان در پرونده افغانستان، عدم استقبال آن از پناهندگان افغان و به تاخیر افتادن سفر لوید استین به ریاض، مربوط باشد، برانگیخته است.

خروج سامانه‌های دفاعی آمریکا از عربستان، به اختلافات میان این دو مربوط است. عربستان سعودی برای تامین سلاح خود به یونان پناه برده است. این در حالی است که گزینه‌های سعودی‌ها برای خرید سلاح منحصر به یک کشور نمی‌شود و عربستان می‌تواند دولت‌های متعددی را برای این مهم انتخاب کند.

همزمان با خروح سامانه دفاعی آمریکا، رئیس ستاد مشترک ارتش یونان، کونستیندینوس فلوروس، اعلام کرد که کشورش سامانه‌های موشکی پاتریوت را به عربستان فرستاده و در همین رابطه تصاویری از مراسم ارسال این سامانه‌ها و نیرو‌هایی یونانی منتشر شد که همین امر سوالاتی را در خصوص وجود نیرو‌های آموزش دیده سعودی برای راه اندازی این سامانه‌ها و اعزام نیرو‌های یونانی برای کمک به این استقرار سامانه‌ها در عربستان به دنبال دارد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد عربستان دیگر روی حمایت آمریکا حساب نمی‌کند، بویژه آنکه دولت‌های غربی و اروپایی هم از ارائه آموزش‌های آمریکایی در مورد نحوه استفاده از سامانه‌های دفاع هوایی امتناع کردند، همین امر موجب تهدید اهداف حیاتی سعودی‌ها از سوی حوثی‌ها می‌شود و بر همین اساس، حکومت عربستان به رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز با تشکیل یک هیئت عمومی در زمینه پیشرفته‌های دفاعی موافقت کرد که مأموریت آن، تحقیق در مورد تکنولوژی و سامانه‌های دفاعی است و اعلام تشکیل این هیئت همزمان شد با خروج پاتریوت‌های آمریکا از عربستان.

در همین رابطه، پایگاه «بریکنگ دیفنس» که به امور دفاعی اختصاص دارد، در گزارشی آورد که عربستان در حال مذاکره با اسرائیل است تا به توافقی در مورد امکان خرید سامانه‌های دفاع موشکی ساخت اسرائیل دست یابد.  این تصمیم سعودی‌ها پس از مشخص شدن موضع دولت جدید آمریکا در خارج کردن سامانه‌های دفاعی خود از عربستان اتخاذ شده و به نظر می‌رسد سعودی‌ها اهتمام ویژه‌ای به دست یابی به چنین توافقی دارند.

مملکت سعودی هنوز در مورد این تماس با اسرائیل اظهار نظری نکرده، اما همزمان آن را تکذیب هم نمی‌کند. این در حالی است که سعودی‌ها روابط رسمی با رژیم اشغالگر ندارند و به همین دلیل معامله سلاحی در این ابعاد بین تل آویو و ریاض، نیازمند موافقت واشنگتن است، به این ترتیب، در صورت مخالفت آمریکا، گزینه‌های عربستان محدود باقی میماند.

نکته جالب توجه آنکه پایگاه مذکور اشاره کرده است که سعودی‌ها در حال بررسی خرید گنبد آهنین اسرائیل یا سامانه دفاع موشکی «باراک‌ای ار» هستند، یعنی سامانه‌هایی شکست خورده که حتی توان مقابله با موشک‌های مقاومت فلسطین در جریان نبرد «سیف القدس» را نداشتند و موشک‌های فلسطینی با دقت تمام به اهداف برخورد کردند.

خود اسرائیلی‌ها هم اساسا شکست گنبد آهنین در برابر موشک‌های مقاومت را اعلام کردند و منتظر لطف آمریکا در مورد ارسال سامانه‌های قدرتمندی برای جایگزینی گنبد آهنین هستند!

در این شرایط، روسیه به تنهایی می‌تواند جایگزین خوبی برای تامین سلاح عربستان باشد، بدون آنکه نیازی به موافقت واشنگتن داشته باشد، اما آمریکا می‌تواند از حق وتوی خود استفاده کند، همانطور که ترکیه، لیره آن و صنایع تسلیحاتی این کشور را به دلیل خرید اس ۴۰۰ از روسیه، تحریم کرد. با این تفاوت چشم گیر که آنکارا صنایع تسلیحاتی داخلی دارد، برخلاف عربستان که در ابتدای راه است و قصد دارد وارد عرصه ساخت سلاح داخلی شود.

منشی پیامکی

آشنایی با منشی پیامکی با پیام رسون

27 شهریور 1400 12  0  0

حتما برایتان پیش آمده که اگر برای خرید به جایی بروید یا اینکه به کلینیک ها یا کافه ها سری بزنید ، حتما در موقع حساب کردن به شما این پیشنهاد را می‌دهند که برای اطلاع از تخفیف ها و جشنواره ها و برنامه های خاص اون مرکز خرید ، عدد ۱ یا ... را به سامانه پیامک مورد نظرشان ارسال کنید .
حال وقتی ما برای سامانه پیامک این کسب و کارها پیامک ارسال میکنیم ، بلافاصله یک پیامک که حاوی متن خوش آمد گویی است را دریافت میکنیم و نظرمان نسبت به آن کسب و کار تغییر می‌کند و این باور را به خودمان می‌دهیم که می‌شود بیشتر از خدمات این مرکز خرید استفاده کنیم .

حال اگر می‌خواهید با رمز و راز این کار یعنی منشی پیامکی آشنا شوید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامک شیراز همراه باشید .

 


 

منشی پیامکی چیست ؟

ماجرا از این قرار است که این پیامک ها از طرف سامانه پیام کوتاه توسط دو ابزار منشی پیامکی و منشی هوشمند برای مشتری فرستاده می‌شود. پس منشی پیامکی یک ابزار پاسخگو خودکار است که برای پاسخگویی به صورت خودکار به مشتری استفاده می‌شود و تنها از طریق نمایندگی سامانه پیامک قابل خریداری است .
بدین صورت با توجه به کسب و کارتان یک پاسخ از قبل تعیین شده را آماده می‌کنید تا مشتری با ارسال کد مورد نظر به سامانه پیامک،  متن یا پاسخ صوتی مورد نظر را دریافت کند .علاوه بر آن شما می‌توانید با تنظیم کد های مورد نظر پیام های صوتی مختلفی را برای مشتریان ارسال کنید . برای مثال اگر کلینیک زیبایی دارید که در آن خدمات زیادی را انجام می‌دهید،  می‌توانید با توجه به دسته بندی خدمات کد های مخصوصی را در نظر بگیرید که با ارسال به سامانه پیامک،  منشی پیامکی اطلاعات مربوط به همان دسته را به مشتری بدهد . 


مزایای استفاده از منشی پیامکی : 

اگر از منشی پیامکی استفاده می‌کنید می‌توانید تعامل خوبی را با مشتری برقرار کنید و خودتان را مختص به حضور نیروی انسانی نکنید .علاوه بر آن استفاده از منشی پیامکی شامل مزایایی همچون : 
کد اصالت محصول ، کد گارانتی،  انقضای عضویت ، انقضای بیمه و ... نیز می‌باشد. 

 



منشی پیامکی اهورا اطلس فارس : 
اگز شما هم کسب و کاری دارید که به منشی پیامک نیازمند است ، کافیست به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و از آنجا اقدام به خرید کنید . همچنین اگر تمایل داشته باشید که منشی پیامکی شما به صورت متنی هم باشد ، می‌توانید با خرید اپراتور ۹۰۰۰ از نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز از این آیتم هم بهره مند شوید چراکه اپراتور ۹۰۰۰ هم به صورت متنی بوده هم به صورت صوتی و برای عبور از بلک لیست نیازی به خدماتی شدن ندارد .


شما همواره می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته پیام رسون به صورت رایگان هم مشاوره دریافت کنید و از پیشنهادات و تجربه تیم پیام رسون برای کسب و کارتان استفاده کنید و این اطمینان را به شما می‌دهیم که نمایندگی سامانه پیام کوتاه تا رسیدن شما به موفقیت در کنارتان خواهد ماند .همچنین نمایندگی سامانه پیام کوتاه با داشتن کمترین تعرفه ارسال پیام کوتاه باعث شده که بسیاری از افراد برای تبلیغ کسب و کارشان از پنل پیامک استفاده کنند و این موضوع برای نمایندگی سامانه پیام کوتاه افتخاری است فراموش نشدنی .


جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

تاثیر تبلیغات پیامکی در فروش کالا

تاثیر تبلیغات پیامکی در فروش کالا و خدمات

20 شهریور 1400 680  0  0

بحث اهداف تبلیغات در بازاریابی و تاثیر آن روی فروش شرکت‌ها بر کسی پوشیده نیست. امروزه تولید و ارائه کالا به تنهایی کافی نیست. حتی اگر محصولی که توسط یک شرکت ارائه می‌گردد دارای سطح کیفی بالایی باشد، بازهم لازم است به طریقی وجود چنین محصولی را به اطلاع مردم رساند. مسئله دیگری که بر اهمیت تبلیغات تأکید دارد، بحث رقابتی بودن بازار کسب و کار است. امروزه شاهد تعدد کسب و کارهای مختلف در حوزه‌های گوناگون هستیم. در این میان می‌توان به جرئت گفت، تبلیغات خلاقانه و هدفمند، کلید موفقت در این رقابت تنگاتگ می‌باشد. تبلیغ بخشی از بازاریابی موفقیت‌آمیز به حساب می‌آید و شرکت‌های موفق، به موازات ارتقای کیفیت محصولات خود، به دنبال طراحی و به کارگیری سیستمهای بازاریابی پویا و مؤثر می‌باشند . اگر تمایل دارید با بازاریابی پیامکی بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله با پیام رسون همراه باشید . 


معنی تبلیغ چیست ؟:
تبلیغات یعنی «ارتباط جمعیِ یک‌سویه توسط پیام‌هایی با موضوع محصول یا خدمتی که برای آن پول پرداخت می‌شود.»

تبلیغات، روابط عمومی، فعالیت‌های تبلیغی برای فروش و فروش شخصی ابعاد های اصلی  بازاریابی هستند. تبلیغات باید همه جا و همه وقت در معرض مشتری قرار بگیرد.(مانند تبلیغات پیامکی که با استفاده از پنل پیامک انجام می‌شود. ) هزینه‌ای که شرکت‌ها صرف تبلیغات می‌کنند شگفت‌انگیز است. مثلا شرکت‌های دارویی هزینه‌ای معادل دو برابر هزینه‌های تحقیقات واقعی را صرف تبلیغات می‌کنند! در این بین شرکت‌های تولید بازی و اسباب‌بازی بیشترین هزینه را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. تبلیغات همچنین نقش مهمی در توسعه‌ی فروش و افزایش سهم بازار دارد.

 



تبلیغات پیامکی : 
در تمامی دنیا از سامانه پیام کوتاه در کسب و کارها و صنایع مختلف استفاده می‌شود. با وجود اینکه چندین سال هست که از عمر ارسال پیامک می‌گذرد اما هنوز هم از سریع‌ترین راه‌های ارتباطی برای مشاغل بزرگ و کوچک به حساب می‌آید . برای اینکه نرخ تبدیل و بازدهی تبلیغات پیامکی را بیشتر کنید باید موارد دقیق استفاده از آن را بدانید تا در بهترین زمان و تاثیرگذارترین حالت پیامک خود را ارسال کنید . 

 

مزایای بازاریابی  پیامکی: 

 

۱_ زمان مصرفیِ اندک

از مهم‌ترین مزایای بازاریابی پیامکی می‌توان نیازمندی‌اش به زمان‌گذاری کوتاه مدت و پاسخگویی و تاثیر سریع اشاره کرد. متن یا طرح استفاده شده برای پخش در سامانه پیامک، کوتاه و مختصر است و در نتیجه طراحی و صرف زمان کمتری نسبت به سایر روش‌ها را می‌طلبد. از طرف دیگر، اغلب افراد مدت زمان کمی پس از ارسال پیامک به مطالعه آن می‌پردازند. از این رو اطلاع دادن حراج‌ها، تاریخ همایش‌ها و از این قبیل اتفاقات که مربوط به زمان نزدیکی هستند، به باشگاه مشتریان و مخاطبین از طریق بازاریابی پیامکی بسیار تاثیر گذار است.
صرفه جویی در وقت و هزینه اولین مزیت بزرگ استفاده از سرویس تبلیغات پیامکی به شمار می‌رود . بسیاری از کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند، می‌توانند با ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به اهداف بازاریابی و معرفی خود به دنیای پر رقابت کسب و کار بپردازند  .

 

۲_ دسترسی عموم

تبلیغ از طریق بیلبوردها، تلویزیون، تراکت و …. نیز امکان‌پذیر است‌. اما در مورد بیلبورد‌ها می‌توان اذعان داشت که بسیاری از مردم در هنگام رانندگی یا پیاده‌روی توجهی به اطلاعات اطراف نمی‌کنند یا در مورد تراکت‌ها هم می‌توان گفت بسیاری به دور ریختن آن اقدام می‌کنند. حتی در بهترین حالت، آن را برای مطالعه در زمان مناسب می‌گذارند که اغلب با فراموشی همراه است. اما تلویزیون؛ تلویزیون جایی است که تبلیغات بسیاری را پخش می‌کند و به همین مقدار مخاطبین بالایی نیز دارد. با این حال افراد پرمشغله عضوی از این مخاطبین نیستند. ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه شامل شماره تلفن همه نوع از اقشار مردم می‌شود. بدین گونه می‌توان ادعا کرد بازاریابی پیامکی دایره پوشش‌دهی مخاطبین بیشتری را دارا است.

 

۳_ هزینه

ارسال پیامک تبلیغاتی  انبوه به نسبت سایر پرداخت‌ها مبلغ کمتری را می‌طلبد. متن به کار برده شده کوتاه در محتوا، کم بودن هزینه ارسال، نبود هزینه طراحی‌های گرافیکی و ….. همه و همه اثبات‌گر کم بودن هزینه تبلیغات به روش تبلیغات  پیامکی است. نبود محدودیت الگوریتمی، سرعت بالای ایجاد تعامل، مرتبط کردن مشتریان با بخش پاسخ‌دهی برند، فروشگاه، قرار دادن لینک‌های دسترسی به فضای مجازی یا سایت صاحب پنل پیامک و …. را می‌توان از دیگر مزایای بازاریابی در این روش بر شمرد.

 


 

با پیام رسون بازاریابی پیامکی را شروع کنید : 

از ویژگی‌هایی که موجب می‌شود که نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز  توسط کاربران پیشرفته ترین سامانه پیامک نامیده شود می‌توان به:

ارائه اپراتور 9000

ارائه خطوط سامانتل با تعرفه خطوط 5000

ارسال تدریجی و سریع

امکان انجام نظرسنجی، ارسال زمان‌دار، قرعه‌کشی و ….

بی‌نیاز از تمدید سالانه و پشتیبانی مادام‌العمر

اختصاص خط خدماتی برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه و عبور از بلک لیست 

ارائه اعتبار هدیه به کاربران

تعرفه های پایین 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .

علت مرگ و میر بالا به دلیل کرونا

روز 15 سپتامبر (24 شهریور) نشست خبری دفتر منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی به صورت آنلاین برگزار شد؛ نشستی که علاوه بر مدیر منطقه‌ای و مدیر منطقه‌ای فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت، به صورت خاص از دکتر سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران دعوت کرده بود تا تمرکز این کنفرانس رسانه‌ای علاوه بر وضعیت پاندمی در منطقه (که شامل 22 کشور می‌شود)، بر وضعیت حال حاضر کرونا در ایران باشد. در این نشست بود که در مورد نظر سازمان جهانی بهداشت درخصوص واکسن‌های ساخت داخل، آثار تحریم بر توزیع واکسن و آینده پیش‌روی درگیری منطقه با همه‌گیری کووید سوال و جواب شد.  احمد المنظری، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در این نشست اعلام کرد که از ابتدای آغاز پاندمی تا روز 12 سپتامبر 2021 (اوایل هفته جاری) بیش از 15 میلیون مورد تاییدشده کرونا در منطقه به ثبت رسیده است و 278 هزار مرگ: «در طول چند هفته شاهد کاهش موارد کلی ابتلا و مرگ در منطقه بوده‌ایم اما موقعیت همچنان شکننده و غیرقابل پیش‌بینی است. از ابتدای پاندمی شاهد بالا رفتن موج‌ها بوده‌ایم و برای همین است که علی‌رغم کاهش اخیر در منطقه‌مان در هفته‌های گذشته، هنوز تا پایان یافتن این پاندمی راه بسیار درازی باقی مانده است.» المنظری می‌گوید که پنج کشور از میان 22 کشور منطقه شامل «مصر، قلمروی فلسطین اشغالی، سومالی، سوریه و یمن» شاهد رشد قابل توجه آمار ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا بوده‌اند. به گفته او یکی از موارد نگرانی، محدودیت در ارسال واکسن به کشورهای کم‌‌درآمد بوده است که سبب شده 9 کشور فاصله بسیاری با میانگین هدف سازمان جهانی بهداشت برای واکسیناسیون داشته باشند. اما پیش‌بینی ایده‌آل سازمان جهانی بهداشت برای واکسیناسیون چیست؟ آن‌گونه که المنظری در نشست روز گذشته توضیح داد که تخمین‌ها براساس پوشش 10درصدی جمعیت تا سپتامبر 2021 (ماه جاری) بوده است. در این میان گردش گونه‌های نگران‌کننده کووید مانند دلتا سبب پیچیدگی بیشتر شده است .در عین حال به گفته سازمان جهانی بهداشت، علی‌رغم اینکه گونه دلتا در حال حاضر گونه غالب کرونا در منطقه است، کشورهای با میانگین واکسیناسیون عمومی بالا و رعایت دستورات بهداشتی اجتماعی توانسته‌اند آمار بسیار کمتری از ابتلا و مرگ و میر بر اثر ابتلا به این واریانت داشته باشند. یکی دیگر از نقاط مهم در تخمین‌های سازمان جهانی بهداشت، پایان سال 2021 است. همه تلاش‌ها به گفته المنظری بر این است که پوشش واکسیناسیون تا پایان سال میلادی به 40درصد برسد. او اعلام کرد که براساس گمانه‌زنی‌های فعلی رسیدن به واکسیناسیون 70درصدی تا نیمه‌های سال آینده میلادی امکان‌پذیر خواهد بود: «در عین حال می‌دانیم که هدف‌گذاری‌های سال 2021 در تمام کشورها عملی نخواهد شد اما باید هر چه در توان داریم انجام دهیم تا هر چه می‌توانیم به این اهداف نزدیک‌تر شویم.» به گفته او تاکنون از 89 میلیون دوز واکسن توزیع شده میان کشورها، به لطف سازوکار کوواکس، 54 میلیون دوز به کشورهای منطقه تعلق گرفته است. اما در همین منطقه شامل 22 کشور شکاف واکسیناسیون تا اندازه‌ای است که به گفته المنظری در برخی کشورها پوشش واکسیناسیون کمتر از یک درصد و در برخی کشورها به بالای 75 درصد رسیده است.

پاسخ مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت  به «اعتماد» 
احمد المنظری؛ مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار «اعتماد» در مورد واکسن‌ها گفت: «سازمان جهانی بهداشت روند کاملا مشخصی را برای تایید هرگونه مستنداتی که در مورد اعتبار واکسن‌ها به ما ارایه می‌شود دنبال می‌کند که نتیجه سال‌ها تنظیم مقررات این پروسه‌ها است. از آغاز سال جاری ما مستندات متعددی درخصوص برخی واکسن‌های تولیدشده دریافت کرده‌ایم. همان‌گونه که به خوبی می‌دانید ما مجموعه‌ای از واکسن‌هایی را داریم که به صورت جهانی مورد تایید قرار گرفته‌اند، سازمان جهانی بهداشت بدون شک به صورت بداهه به واکسنی تاییدیه نمی‌دهد، این تاییدیه‌ها در مورد واکسن‌های قابل اطمینان و امنی صادر می‌شوند؛ تاییدیه براساس داده‌های واقعی میدانی و کارآزمایی‌های بالینی متعدد در مراحل مختلف.» مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی درخصوص موردتایید نبودن «برخی واکسن‌های موردتایید این سازمان» توسط «برخی کشورها» هم گفت: «با احترام به تاییدیه‌ای که برخی کشورها برای برخی واکسن‌ها صادر کرده‌اند، پیشنهاد ما این است که تمام واکسن‌های تایید شده که براساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت بوده است، مجوز بگیرند. اما گاهی برخی کشورها تمامی واکسن‌های مجوز گرفته از سازمان جهانی بهداشت را تایید نمی‌کنند و البته این بسته به اراده کشورها است و ما در پی این نیستیم که در مسوولیت چنین تصمیم‌هایی دخالت کنیم هر چند مایلیم که آنها به مجوزهای سازمان جهانی بهداشت احترام بگذارند.»

در ایران چه می‌گذرد؟
سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران پس از اعلام آمار رسمی از موارد ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا، اعلام کرد که در روزهای گذشته، روندی آرام و کاهشی در آمار ابتلا و مرگ و میر در ایران مشاهده شده است. او با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در کشور گفت: «جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (سه‌شنبه) از رکورد یک میلیون گذشت و توانست 1.2 میلیون نفر را در سراسر کشور واکسینه کند.» بنا بر آماری که حسین ارایه داد تا روز 13 سپتامبر (22 شهریور) بالغ بر 20درصد از جمعیت بالای 18 سال ایران واکسینه شده‌اند: «اگر روند فعلی ارسال از طریق کوواکس و سایر منابع حفظ شود، جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود تا پایان سال به عدد هدف سازمان جهانی بهداشت دست پیدا کند و در واقع جمعیت بیشتری را هم تحت پوشش (واکسیناسیون) قرار دهد.» او همچنین خبر داد که با همکاری سازمان جهانی بهداشت و دفتر پناهندگان سازمان ملل، مذاکراتی در جریان است تا ایران بتواند 1.6 میلیون دوز واکسن رایگان (علاوه بر دوزهای متعلق به ایران) دریافت کند که به صورت خاص صرف واکسیناسیون پناهندگان افغان خواهد شد.  «آیا واکسن‌های داخلی در برابر کرونا ایمنی ایجاد می‌کنند؟» این سوالی بود که در جریان نشست خبری از حسین پرسیده شد. او با اشاره به اینکه واکسن‌های مورد تایید جهانی از جمله سینوفارم و آسترازنکا دراختیار ایران قرار دارند و از آنها استفاده می‌شود به دو نمونه از واکسن‌های تولید داخل اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر در مورد واکسن‌های داخلی دو مورد یعنی برکت و پاستووک استفاده شده‌اند. اینها هنوز باید برای کسب مجوز از سازمان بهداشت جهانی ثبت شوند اما سازمان غذا و داروی ایران آنها را تایید کرده و برای همین داخل کشور مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ما تیم‌های مشاوران را اعزام کرده‌ایم که در حال مذاکره با وزارت بهداشت هستند و روز گذشته (سه‌شنبه) از موسسه پاستور بازدید داشتند تا داده‌های موجود، نتایج کارآزمایی‌های بالینی و نتایج، عوارض و داده‌های اعتبارسنجی را بررسی کنند تا بعد در لیست مجوز اضطراری سازمان بهداشت جهانی ثبت شوند. این پروسه هم اکنون در حال انجام است.» در این نشست نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در مورد دلیل نرخ بالای مرگ و میر بیماری در ایران گفت: «اگر به داده‌های موج‌ها نگاه کنید می‌بینید که پس از اعیاد و مناسبت‌ها اتفاق افتاده‌اند: دومین موج پس از عید فطر، سومین موج بعد از عید قربان، چهارمین بعد از انتخابات و پنجمین موج بعد از عاشورا اتفاق افتاد. این یعنی در این مناسبت‌ها گروه‌های بزرگی از مردم را داشته‌ایم که به دلایل مذهبی و اجتماعی یا همه با هم از خانه بیرون آمده یا درون خانه‌ها تجمع کرده بودند.» او در مورد ستاد ملی کرونا در ایران که مستقیما زیرنظر رییس‌جمهور اداره می‌شود و جلسات روزانه دارد توضیحاتی به حاضران داد و اینکه وزرای بسیاری برای کنترل وضعیت در حال کار هستند: «من از بیمارستان‌های بسیاری در ایران بازدید کردم و به شما اطمینان می‌دهم اگر سیستم درمانی ایران واکنشی تا این اندازه قوی نشان نمی‌داد تعداد کشته‌شدگان در این کشور بسیار بالاتر از این می‌بود. ما بالای صد نفر از کادر درمان در ایران را از دست دادیم که نشان‌دهنده تعهد بالای کارکنان بخش سلامت به کار بوده است.»

واکسن و تحریم
یکی از سوالاتی که در نشست خبری دیروز از سوی خبرنگاران ایرانی مطرح شد مربوط به واکسن و ارتباط آن با تحریم‌ها بود. «برنامه سازمان جهانی بهداشت برای واکسیناسیون در کشورهایی مانند ایران که درگیر تحریم اقتصادی هستند، چیست؟» ریچارد برنن، مدیر منطقه‌ای فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت به این سوال پاسخ داد: «سازمان جهانی بهداشت از طریق سازوکار کوواکس عمل می‌کند تا از دسترسی تمام کشورها به واکسن اطمینان حاصل کند. تحریم‌ها نباید برای دسترسی به واکسن از طریق کوواکس محدودیتی ایجاد کنند. تا امروز هم بنا بر اطلاعی که داریم این موضوع (تحریم) در هیچ کشوری (برای دسترسی به واکسن) مساله‌ساز نبوده است. در مورد ایران موضوعی که داریم بررسی می‌کنیم دسترسی‌اش به واکسن‌های بیشتر است تا بتواند جمعیت بیشتری از پناهندگانی که با سخاوت میزبانی‌شان را برعهده دارد را هم واکسینه کند. تا جایی که می‌دانم در مورد ایران یا هیچ کشور دیگری محدودیتی برای دسترسی به واکسن از طریق کوواکس یا سازوکارهای دیگر مورد حمایت سازمان بهداشت جهانی نبوده است.»

شرایط کمک به طالبان

نخست وزیر انگلیس در سخنانی در خصوص خروج کشورش از افغانستان، از حمایت مشروط از طالبان سخن گفت.

به گزارش الجزیره، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس سخنانی را به مناسبت خروج نیرو‌های کشورش از افغانستان بیان کرد.
جانسون در این سخنرانی گفت: ما طالبان را با کارهایشان – و نه سخنانشان- می‌سنجیم.
نخست وزیر انگلیس همچنین تصریح کرد: در صورتی که طالبان به تعهدات خود در زمینه تأمین کریدور‌های ایمن و حمایت از حقوق بشر پایبند باشد، ما نیز به طالبان کمک خواهیم کرد.
بوریس جانسون همچنین گفت: ما بزرگترین عنملیات تخلیه بشری را در تاریخ معاصرمان شاهد بودیم.
نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طالبان دشمنان داعش ولایت خراسان هستند و هر دولت جدیدی در افغانستان نیازمند کمک فراوانی است.
او همچنین تصریح کرد: ما به ۱۵ هزار نفر کمک کردیم تا در ماه اوت خاک افغانستان را ترک کند.
گفتنی است پیشتر وزیر خارجه آلمان نیز که کشورش یکی از کشور‌هایی است که افغانستان را به حال خود رها کرد، در سخنانی گفت: «ما با علاقه تشکیل دولت جدید در افغانستان را بررسی می‌کنیم و برای آن چندین شرط تعیین کرده‌ایم».
مرکل نیز روز یکشنبه گفته بود: «این نشانه خوبی است که دوباره می‌توان از فرودگاه کابل برای پرواز‌های خارج کردن افراد استفاده کرد».
وی ادامه داد: «ما باید با طالبان درباره این صحبت کنیم که چگونه می‌توانیم کسانی که برای آلمان کار کردند را به صورت ایمن از کشور خارج کنیم».