پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

نمایندگی پنل پیامک- پنل پیام کوتاه-پنل پیام کوتاه رایگان و ارسال انبوه پیامک در سایت پیام رسون

سامانه پیامک ویژه مدارس شیراز

سامانه پیامک ویژه مدارس شیراز

7 شهریور 1400 783  0  0

اگر به گذشته خود نگاه بیندازیم و به زمانی که به مدرسه می رفتیم فکر کنیم  ، می توانیم به طور کامل تغییراتی را که در طول سالیان نه چندان زیاد اتفاق افتاده است را لمس کنیم.  پیشرفت تکنولوژی باعث راحتی بسیاری از کارها شده برای مثال در زمانی که ما به مدرسه می رفتیم مدیران مدرسه برای ارتباط با اولیا حتما نیاز به تلفن داشتن که باز این تلفن هم در زمان خود پیشرفتی نسبت به قبل محسوب می‌شد . اما در زمان حال کسانی که به عنوان مدیر یا ناظم مدرسه هستند می دانند که استفاده از پنل اس ام اس راحت ترین و پرکاربردترین وسیله برای ارتباط بین مدرسه و والدین محسوب می‌شود .  ما در مقاله سامانه پیامک ویژه مدارس که در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز ثبت شده است به این موضوع پرداخته ایم که پنل پیامک چه ویژگی‌هایی برای مدارس دارد . لذا در این مقاله می‌خواهیم به مدارسی که در شیراز هستند این امکان را بدهیم که از پنل پیامک استفاده کند و به آنها این اطمینان خاطر را بدهیم که با استفاده از پنل اس ام اس راه خود را بسیار سهل و آسان می کند  . پس در هر مقطعی که هستید و در مدارس فعالیت می کنید تا پایان این مقاله با پیام‌رسون همراه باشید .

 


 

کاربرد سامانه پیامک شیراز برای مدارس : 

خیلی از مدارس با استفاده از سامانه پیامک و ارسال پیامک از طریق پنل پیامک توانستند  برای خود دانش آموزان بیشتری را جذب کند و در کنار آن از کمترین هزینه برای تبلیغات خود استفاده کردند و در واقع با یک تیر  که همان ارسال پیامک از طریق پنل پیامک است توانسته است سه نشان بزنند .

 

- جذب مشتری بیشتر ( که میتواند با ارسال انبوه پیامک به محله یا ارسال پیامک بر اساس کد پستی یا ارسال پیامک منطقه ای یا ارسال پیامک انبوه از روی نقشه باشد ) 

 

- ارتباط راحت تر با والدین

 

- ارتباط راحت تر با همکاران و معلمان

 

اما بیشترین کاربرد ارسال پیامک از طریق پنل پیامک ویژه مدارس مربوط به ارتباط با والدین می شود که در زیر به بررسی آن می پردازیم. 

 

 

1- امکان اطلاع رسانی های مهم به اولیا دانش آموزان : 


بعضی مواقع این اتفاق پیش می آید که مدرسه تعطیل می شود مانند این که شرایط جوی مناسب نباشد یا معلم نتواند به مدرسه بیاید و یا به هر دلیل دیگری تغییراتی در برنامه درسی پیش بیاید که مدرسه بسته باشد . در این مواقع اگر آن مدرسه از نمایندگی پیامک ،  پنل پیامک تهیه کرده باشد خیلی راحت می‌تواند به  تمامی والدین اطلاع‌رسانی را انجام دهد بدون آنکه استرس این موضوع را داشته باشد که با تماس تلفنی شاید نتواند این خبر را به همه برساند اما با ارسال پیامک به همراه همیشگی هر فردی که همان گوشی موبایل است اطلاع رسانی را انجام می‌دهد . 

 

 

2-  قابلیت‌های نظرسنجی : 

شاید پیش بیاید  که خیلی از والدین از تدریس معلم و شیوه مدیریت ناراضی باشند اما نتواند این موضوع مستقیما بازگو کنند یا اینکه مدرسه بخواهد برای استخدام معلم نظر دانش آموزان سال قبل را داشته باشد و بعد نسبت به استخدام معلم اقدام کند در اینجا اگر مدارس از پنل پیامک استفاده کنند می توانند یک نظر سنجی پیامکی از دانش آموزان و والدین داشته باشند و کار خود را راحت تر کند. 

 

 

۳- ارسال نمرات و غیبت ها و وضعیت کلی دانش آموزان :

خیلی از دانش آموزان هستند که به دلیل داشتن شیطنت‌های زیاد از وضعیت خود در مدرسه به والدین خود اطلاعی نمیدهند اما مدرسه به عنوان یک مسئول این وظیفه را دارد که از وضعیت دانش‌آموزان و غیبت آنها به اولیا خبر دهد که باز هم اگر از پنل پیامک و ارسال اس ام اس استفاده کنند می‌توانند این مورد را نیز خیلی راحت و بدون هیچ دردسری انجام دهند. 

 

 

4- اطلاع رسانی برای پرداخت شهریه یا کلاسهای فوق العاده :

یکی دیگر از مواردی که به راحتی می توان با ارسال پیامک از طریق پنل پیامک رفع رجوع کرد شهریه می باشد که می توانید با ارسال پیامک ، والدین را از مهلت پرداخت شهریه و باقیمانده شهریه و هزینه سرویس و غیر مطلع کنید. 

 


 

ویژگی های منحصر به فرد برای مدارس شیراز: 

پیام کوتاه شیراز یک فرصت ویژه و استثنائی برای مدارس شیراز درنظر گرفته که در زیربه آنها اشاره می‌کنیم :

 

1- پایین ترین تعرفه پیامک در شیراز

2-ارسال پیامک به شماره های مسدود و و عبور از بلک لیست با استفاده از خطوط خدماتی

3-امکان استفاده از اپراتور ۹۰۰۰ با کمترین تعرفه ویژه مدارس شیراز

4-پشتیبانی ۲۴ ساعته از طریق تماس تلفنی و سایت سامانه پیام کوتاه

5-محیط کاربری آسان برای استفاده از پنل پیامک

6-مشاوره برای نگارش متن پیامک و زمان ارسال پیامک

7- دریافت شارژ هدیه

 

اگر شما هم مدرسه دارید و یا در مدرسه مشغول به فعالیت هستید می توانید با خرید پنل پیامک از نمایندگی سامانه پیامک این  شرایط ویژه را برای خود و همکارانتان ایجاد کنید و از آشفتگی های خود در جهت اطلاع رسانی ها کاهش دهید. 

 


جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس‌ ام‌ اس همین حالا اقدام کنید . 

تبلیغات اینترنتی

آشنایی با تبلیغات اینترنتی با پیام رسون

30 مرداد 1400 538  0  0

از همان زمانی که اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت رفته رفته محبوبیت بیشتری پیدا کرد و به تدریج تمامی ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر خودش قرار داد؛ از تغییر در نشریات ما از چاپی به مجازی گرفته تا نحوه خرید ما از خرید حضوری به سفارش آنلاین؛ و لذا اگر بگوییم که اینترنت نحوه زندگی ما انسان‌ها را به کلی متحول کرده سخن گزافی نگفته‌ایم. یکی از عرصه‌هایی که قدرت این ابزار فراگیر در آن اثبات شده، مبحث تبلیغات است که در این مقاله می‌خواهیم با تبلیغات اینترنتی بیشتر آشنا شویم پس تا پایان این مقاله با پیام رسون همراه باشید. 



تبلیغات اینترنتی چیست؟
همان‌طور که از عنوان این نوع از تبلیغات بر می‌آید، تبلیغات اینترنتی یکی از روش‌های بازاریابی  است که پیام‌های مورد نظر را از طریق اینترنت به دست مخاطب می‌رساند. در این روش با استفاده از شیوه‌ها و استراتژی‌های هدفمند، انواع مختلفی از اقلام تبلیغاتی گرافیکی یا متنی را بر روی قسمت‌های مختلف اینترنت قرار می‌دهیم تا در اختیار مخاطب هدف قرار بگیرد.

 

تاریخچه تبلیغات اینترنتی : 
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار در سال 1994 و به صورت تبلیغات بنری در سایت Wired.com انجام شد. تبلیغات اینترنتی، در مدت زمان کوتاهی مورد توجه بسیاری از بازاریابان قرار گرفت. در سال 1995 تبلیغات اینترنتی به صورت هدفمند انجام شد و تبلیغات اینترنتی، متناسب با محتوای وبسایت ها و علایق مخاطبان، به آنها نمایش داده می شد. در سال 1996، اولین ابزارهای اندازه‌گیری کیفیت کمپین های تبلیغاتی اینترنتی  رونمایی شدند و بازاریابان به کمک این ابزارها برای اولین بار توانستند تبلیغات اینترنتی خود را دنبال کنند و آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

 



تبلیغات سنتی چیست ؟
قبل از ورود تبلیغات اینترنتی به استراتژی بازاریابی برندها، بازاریابان تنها از تبلیغات سنتی  یعنی همان تبلیغ در تلویزیون، بیلبوردها، روزنامه ها و … استفاده می کردند. اما امروزه علاوه بر تبلیغات سنتی، انواع مختلف تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات بنری  ، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی تبلیغات پیامکی  و … نیز وجود دارد و این تنوع در تبلیغات، کار بازاریابان را کمی سخت تر و رقابتی تر از قبل کرده است.


مزایای تبلیغ اینترنتی : 


دسترسی به مخاطبین بیشتر: 
از آنجا که افراد معمولا در هر مکانی که باشند به دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت و دسکتاپ دسترسی دارند، با بازاریابی به کمک این دستگاه ها مانند ارسال پیامک می توانید به تعداد زیادی مخاطب و در مکان های مختلف دسترسی پیدا کنید. حال آنکه در تبلیغات سنتی، مثلا تبلیغ در بیلبورد، تنها افرادی که از مکان نصب بیلبورد عبور می کنند، مخاطب شما خواهند بود.

 

توجه بیشتر کاربران در فضای آنلاین: 
امروزه، درصد زیادی از افراد، بیشتر وقت خود را در تبلت و یا موبایل می گذرانند و این امر باعث می شود که توجه آنها به تبلیغاتی که در این دستگاه ها انجام می شود، بیشتر شود. براساس تحقیقات گوگل ، میزان توجهی که به تبلیغات موبایلی در محیط یوتیوب می شود، بیشتر از تبلیغات پخش شده در تلویزیون است.

 

تعامل مستقیم با مخاطبان: 
شما در تبلیغات اینترنتی می توانید به طور مستقیم با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و آنها را به دیدن یک صفحه ی خاص، مطالعه نکاتی در مورد محصولات خود و … تشویق کنید یا اینکه از آنها نیز بخواهید تا نظرات خود را در مورد برند شما مطرح کنند. که یکی از راحتترین تبلیغات که تمامی این موارد را دارد ارسال پیامک توسط پنل پیامک است که می‌توانید هم به صورت آفلاین هم آنلاین این خدمات را انجام دهید .

 

تبلیغات هدفمند:
هوشمند شدن تکنولوژی در صنعت تبلیغات آنلاین نیز تاثیر گذاشته است و بسیاری از شبکه های تبلیغاتی آنلاین با استفاده از روش های مبتنی بر هوش مصنوعی، رفتار مخاطبان تبلیغات را شناسایی کرده و تبلیغات را در بهترین زمان و در بهترین مکان، به مخاطبان نمایش می دهند تا تبلیغات، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. از این رو، مخاطبان تبلیغات با احتمال بیشتری به مشتریان واقعی و و فادار تبدیل خواهند شد.

 

قابلیت پیگیری کاربران:
شما به کمک ابزارهای آنالیتیکس و اتریبیوشن می توانید عملکرد هر کدام از کمپین های تبلیغات آنلاین خود را دنبال کنید و مورد ارزیابی قرار دهید. شما در تبلیغات اینترنتی می توانید دریابید که عملکرد هر کدام از کمپین هایتان تا چه حد خوب بوده است و اگر مشکلی در یکی از کمپین هایتان وجود دارد، آن را برطرف کنید. این امکان در تبلیغات سنتی وجود ندارد و شما در تبلیغات سنتی نمی توانید بفهمید که هر کدام از آنها تا چه حد خوب عمل کرده است و تا چه حد توانسته برای شما مشتری واقعی ایجاد کند. در حالی که در تبلیغات اینترنتی با تعریف چندین معیار عملکرد کلیدی  برای هر کدام از کمپین هایتان میتوانید دریابید که کدام یک بهتر عمل کرده و شما را به اهداف تبلیغاتی خود رسانده است.

 

هزینه مناسب: 
در نهایت باید به قیمت مناسب تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی اشاره کنیم. شما با اختصاص بودجه کمتری به تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی می توانید به تعداد مشابهی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید .

 



نمایندگی سامانه پیامک
یک نمونه از این تبلیغات اینترنتی همان ارسال پیامک است که توسط پنل پیامک می‌توانید انجام دهید. 
سامانه های پیامک با دانش بر اینکه شما با استفاده از موبایل یا تبلت تان که همیشه همراه شماست این امکان را می‌دهند که حتی زمانی که مخاطب هدف  آفلاین است باز هم شما به تبلیغات خود ادامه دهید و محدودیتی برای ارسال پیامک وجود نداشته باشد .
شما میتوانید با مراجعه به سایت سامانه پیامک شیراز پنل پیامک خود را سفارش دهید و از همین حالا شروع به تبلیغات پیامکی کنید .

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

پشت پرده کمبود سرم

بیش از یک و ماه نیم از شروع پیک پنجم کرونا می‌گذرد و داروخانه‌ها همچنان شاهد صف‌های طولانی همراهان بیماران کرونایی هستند که در کنار استرس سرنوشت بیمارشان، باید اضطراب کمبود سرم و دارو را هم به دوش بکشند. امتداد این وضعیت درحالی است که در روزهای اخیر مرتب از سوی مسئولان اعلام می‌شود که کمبودها در حوزه دارو و سرم رفع شده است. اما سیدعلی فاطمی، نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با همشهری، اوضاع را طور دیگری شرح می‌دهد: «اخیرا مدیرکل امور دارو در سازمان غذا و دارو اعلام کرده که مشکل داروهای کرونا را تا 3 روز دیگر حل می‌کنیم و 1800داروخانه در سراسر کشور به‌عنوان داروخانه‌های منتخب توزیع داروهای بیماران مبتلا به کرونا اعلام شدند که 400مورد آنها در تهران بودند. از این 1800داروخانه بیشتر داروخانه‌های بیمارستانی و شبانه‌روزی که کنار مراکز سرپایی کرونایی هستند، داروها را آن هم به میزان محدود دریافت کرده‌اند و بسیاری از داروخانه‌های روزانه حتی سرم ساده را هم دریافت نکرده‌اند.»
نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران در این میان تأکید می‌کند که بر اثر بروز کمبود سرم در کشور، فقط بیماران سرپایی مبتلا به کرونا نیستند که در مقطعی از زمان با چالش کمبود سرم دست و پنجه نرم می‌کنند، بلکه در این مدت بیمارانی که شیمی‌درمانی می‌کنند یا بر اثر سوختگی، تصادف و گرمازدگی آسیب می‌بینند نیز به‌خاطر نبود سرم با مشکل مواجه شده و حتی جان خود را از دست می‌دهند.

قیمت سرم در بازار سیاه از 100تا 200هزار تومان
هر چند که مسئولان سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنند که مسئله کمبود دارو و سرم رفع شده است، اما همچنان مسئولان درمانی در نقاط مختلف کشور نسبت به کمبودها معترض هستند؛ ازجمله سیدذاکر سعیدی‌نژاد، رئیس بیمارستان شهیدجلیل یاسوج که 30مرداد‌ماه به ایسنا گفته است: «وضعیت و مصرف خیلی از مواد موردنیاز بیماران کرونایی ازجمله سرم و دارو خوش‌بینانه نیست و حتی بحرانی است؛ درصورتی که وضعیت به این شکل پیش برود در آینده شاهد موج بدتر و فوتی‌های بیشتر خواهیم بود.»
 البته مسئولان وزارت بهداشت این کمبودها را قبول ندارند؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه 23مرداد در یک برنامه تلویزیونی در حالی گفت که «براساس گزارش سازمان غذا و دارو ما اکنون کمبودی در ارتباط با دارو و سرم نداریم» که فردای آن، رحمت‌الله نوروزی، عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران اذعان کرد که «بیمارستان‌ها جایی برای بستری ندارند و با کمبود دارو و سرم مواجهیم‌.»
بررسی‌های میدانی و اظهارات بیماران در مرداد نشان می‌داد که قیمت سرم در بازار سیاه به 100هزار تومان و در برخی موارد به 200و حتی 400هزار تومان هم رسیده و حتی خانواده‌هایی که نمی‌خواستند یا نمی‌توانستند بیماران خود را در بیمارستان بستری کنند و درمان‌شان را در منزل پیگیری می‌کردند، با تزریقات‌چی‌هایی مواجه شدند که برای تزریق سرم در منزل حداقل 200هزار تومان مطالبه می‌کردند. با وجود این هزینه‌های بالا و مختل یا کم‌کیفیت شدن درمان بیماران به‌خاطر دسترسی سخت به سرم، رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران از پایان چالش کمبود سرم در شهریور‌ماه خبر داده و به همشهری می‌گوید: «تولیدکننده‌های سرم بدون تعطیلی و به‌صورت 3شیفت کار می‌کنند و در شهریور‌ماه با افزایش یک‌میلیونی تولید سرم در شرکت ثامن و همچنین فعال شدن دوباره کارخانه شهیدقاضی که بیش از 5‌ماه تعطیل شده بود، میزان تولید ماهانه سرم در کشور به 16.5میلیون سرم در ‌ماه خواهد رسید.»

پشت پرده کمبود سرم چیست؟
اما ریشه‌یابی و واکاوی پشت پرده کمبود سرم در کشور کمک می‌کند تا نه‌تنها در شرایط سخت پیک پنجم کرونا که در موقعیت‌های سخت‌تر هم درمان بیماران به‌خاطر موارد ساده‌ای مانند سرم معطل نماند. محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو و مدیران این سازمان در پی بروز کمبود سرم در کشور اعلام کردند که در پی تعطیلی یکی از کارخانه‌های تولیدکننده عمده سرم، به‌دنبال برنامه‌ریزی برای واردات بوده‌اند که با نامه مخالفت‌آمیز و فشار تولیدکننده‌های داخلی سرم برای پرهیز از واردات مواجه شده و از این‌رو برنامه‌های خود برای واردات را متوقف کرده‌اند. البته این مسئولان پس از بروز مشکل و کمبود سرم، ناگاه به فکر واردات افتاده‌اند؛ به‌طوری که سیدحیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد که از سه‌شنبه 12مرداد مجوز داده تا واردات سرم به اندازه نیاز یک‌ماه از هند و ترکیه صورت گیرد. این در حالی است که به اذعان فعالان صنعت دارو از 2ماه قبل از این تصمیم، علامت‌های چالشی شدن سرم در کشور دیده می‌شد؛ ازجمله اینکه نازی ناصری، رئیس روابط‌عمومی انجمن داروسازان استان خراسان رضوی به‌عنوان استانی که شرایط سختی را در پیک پنجم می‌گذراند، ۱۳مرداد‌ماه با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده و با تأکید بر اینکه مشکلات جدی در زمینه سرم داریم، گفته بود: «از حدود 2ماه قبل سرم سهمیه‌بندی شده بود و تنها تعداد محدودی به داروخانه‌ها ارائه می‌شد، اما در یک هفته تا ۱۰ روز اخیر سرم کاملا تمام‌شده و فقط به بیمارستان‌ها ارائه می‌شود.»
اذعان فعالان عرصه سلامت به قابل پیش‌بینی بودن کمبود سرم در کشور، سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو را واداشت تا بالاخره در نشستی خبری بگوید: «ما کمبود سرم را پیش‌بینی می‌کردیم؛ البته نه به این شدت؛ زیرا افزایش مصرف 8برابری سرم برایمان قابل پیش‌بینی نبود.» شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو نیز افزایش 10برابری مصرف رمدسیویر ظرف 72ساعت در پیک پنجم کرونا را عامل افزایش غیرقابل پیش‌بینی مصرف سرم به این اندازه می‌داند. محمد عبده‌زاده، رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در واکنش به توجیه‌های روسای سازمان غذا و دارو در زمینه غافلگیری برای تامین سرم، به همشهری می‌گوید: «اینکه 4تولیدکننده داخلی سرم نامه زده‌اند که از واردات سرم جلوگیری شود، برطرف‌کننده مسئولیت‌های سازمان غذا و دارو در حوزه برنامه‌ریزی برای جلوگیری از به‌وجود آمدن کسری دارو و سرم نیست. وضعیت دسترسی به سرم در کشور را می‌شد بدون واردات هم ساماندهی کرد. حتی اگر واردات هم صورت نمی‌گرفت، سازمان غذا و دارو می‌توانست موجودی‌هایی را که از سرم در کشور داشتیم، مدیریت کند. مصرف سرم به‌خاطر کرونا نوسان دارد. برقرار کردن تعادل بین تولید و مصرف سرم جزو وظایف سازمان غذا و داروست.»
او افزود: «پیش‌بینی مصرف، برنامه‌ریزی برای تولید یا واردات، ایجاد دپوی استراتژیک در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و مراکز درمانی مرجع، همچنین نظارت و مدیریت نحوه توزیع و عرضه دارو جزو شرح وظایف و اختیارات سازمان غذا و داروست و لازم است به فوریت و با بسیج امکانات و کمک گرفتن از صاحب‌نظران حوزه تولید، توزیع و عرضه، شرایط مدیریت بهینه دسترسی مردم به سرم فراهم شود.»
سیدعلی فاطمی، نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران نیز در ریشه‌یابی دلایل مواجه شدن با کمبود سرم تزریقی در کشور به همشهری توضیح داد: «مشکلاتی که کشور در حوزه تامین سرم دارد، به‌طور مطلق ناشی از برنامه‌ریزی غلط و اشتباهات سازمان غذا و دارو بوده است. کارخانه شهید قاضی در تبریز، بیش از یک‌سوم سرم موردنیاز کشور را تولید می‌کند که از 5اسفند‌ماه 1399اجازه تعطیلی این کارخانه را برای ارتقای خطوط تولید آن از وزارت بهداشت گرفتند. چرا وزارت بهداشت با تعطیلی این کارخانه موافقت می‌کند وقتی می‌بیند که کشور با شرایط ناپایدار به لحاظ میزان مبتلایان به کرونا مواجه است و فصل گرما هم پیش روست و لازم است کسری سرم از طریقی جبران شود؟»

راهکار برای تکرار نشدن کسری‌های دارویی چیست؟
پروین صالحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره کمبود سرم در کشور می‌گوید: «در برخی بخش‌ها شاید کمبود دارو وجود داشته باشد و حتی چند روز قبل کمبود سرم قندی و نمکی در کشور داشتیم، اما با تقویت شرکت‌های داخلی و وارداتی که داشتیم این کمبودها مرتفع شد. در حوزه دارو مشکل اصلی، نحوه توزیع داروست که باید درست شود.»
 فعالان صنعت دارویی کشور معتقدند که جلوگیری از تکرار کمبود سرم و دارو مستلزم توجه به اصل داشتن ذخایر استراتژیک دارویی در کشور است. فاطمی، نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران در این‌باره می‌گوید: «دارو یک کالای حیاتی به‌حساب می‌آید و باید حداقل به اندازه 3ماه نیاز کشور، ذخایر استراتژیک برای همه داروها ازجمله سرم داشته باشیم تا اگر به هر دلیلی هیچ‌کسی تولید نکرد یا امکان واردات وجود نداشت، تامین دارو از محل ذخایر استراتژیک ممکن شود. در کشورهای دیگر اصلا این ذخایر در آمار موجودی‌های کشور نمی‌آید و در انبارهایی خاص نگهداری می‌شود. اتفاقا این کار باید با نظارت مستقیم خود دولت که در قبال جان مردم مسئول است، انجام شود. اما در ایران متأسفانه ذخایر استراتژیک به این نحو جدی گرفته نمی‌شوند و مدیریت بحران در این زمینه نداریم.» سیدعلی فاطمی در ارائه راهکارهای خود می‌افزاید: «مهم‌ترین انتظار ما این است که در دولت جدید نقش انجمن‌های صنفی و تخصصی جدی گرفته شود. از وزیر بهداشت آینده انتظار می‌رود که گزارش‌گیری درباره نحوه عملکرد زیرمجموعه‌های خود را از انجمن‌های مردم‌نهاد و غیردولتی بخواهد؛ به‌عنوان مثال از انجمن‌های فعال در حوزه دارو بپرسد که آیا سازمان غذا و دارو کار خود را درست انجام می‌دهد؟ اما متأسفانه در کشورمان از همان فردی که خطا کرده است، گزارش‌گیری می‌شود و خطاکار هم همیشه دنبال توجیه می‌رود.»

 ماجرای رسوب ۵۰۰ هزار عدد سرم در گمرک تهران
کمبود سرم و پرواز قیمت این قلم دارویی ساده که به یک تراژدی برای بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران تبدیل شده است، در حالی است که رسوب بیش از ۲۵۰ تن سرم معادل ۵۰۰ هزار عدد سرم در گمرک تهران منجر به فاسد شدن آن شده است؛ هر چند که این میزان سرم حدود 3درصد از نیاز کشور در یک‌ماه را تشکیل می‌دهد، اما بی‌اعتنایی به ترخیص آن، علامت سؤال و تعجب بزرگی در برابر عملکرد دستگاه‌های مسئول در اوضاع بحرانی می‌گذارد. رسوب این محموله سرم در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی فاش شد که اخبار ساعت 20:30هم آن را پخش کرد. پس از آن مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس اعلام کرد که با پیگیری‌های او مشخص شده این سرم‌ها در انبار‌های گمرک تهران دپو بوده و رسوب کرده است. سپس مهرداد جمال‌ارونقی، معاون امور گمرک درباره ماجرای رسوب این حجم سرم در گمرک تهران مجبور به توضیح شد. او در این‌باره گفته است: با مراجعه به انبار‌های واقع در گمرک تهران، مقادیر زیادی سرم وارداتی ۵۰۰ میلی‌لیتری، تولید کشور آلمان، متعلق به یکی از شرکت‌های داروسازی کشور با تاریخ تولید ۲۰۱۶ و تاریخ انقضای ۲۰۱۹ شرکت BRAUN آلمان مشاهده شد که در 2انبار سرپوشیده از انبارهای عمومی رسوب کرده است. در این خصوص بلافاصله مراتب به وزارت بهداشت منعکس و مقرر شد مرجع مزبور در این خصوص بررسی و نتیجه را اعلام کند تا مشخص شود آیا این سرم‌ها می‌توانند هم‌اکنون مصرف ثانویه‌ای داشته باشند یا خیر یا باید نسبت به از بین بردن آنها اقدام شود. معاون گمرک ایران همچنین میزان سرم‌های وارد شده ظرف چند روز گذشته از کشور ترکیه را بیش از ۱۲۸ کامیون با ارزشی بیش از ۳میلیون و ۸۴۳ هزار و ۸۸۲ یورو عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۵درصد سرم‌های وارداتی به گمرکات تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) به‌صورت حمل یکسره و فوراً ترخیص شده است.