امروزه تجهیزات و امکانات مدرن خیلی زیاد توانسته به کسب و کارها کمک کند و آنها را در مسیر پیشرفت قرار دهد . یکی از این تجهیزات و امکانات تلفن می باشد که خود تلفن هم در مسیر خود توانسته روز به روز پیشرفته و مدرن تر شود .
ما امروز در پیام رسون قصد داریم به بررسی تلفن ثابت و تلفن ابری بپردازیم و مزایا و معایب هر کدام را جداگانه بررسی کنیم پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با نمایندگی پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید .
تلفن ثابت چیست ؟ :
هنوز اغلب ما به یاد داریم که ثبت نام تلفن ثابت چه مراحل زمانبری داشت. زمان زیادی باید سپری می شد تا مخابرات بتواند خط تلفن را از طریق زوج سیم مسی، به منازل و سازمان ها برساند، تا اینکه خط اینترنتی و تحولی در ارتباطات سازمان ها و شرکت ها ایجاد نمود. خط تلفن اینترنتی یا خط تلفن ابری برخلاف خطوط آنالوگ داده ها را بصورت دیجیتال یا صفر و یک ارسال می کند.در خطوط تلفن قدیمی اگر کسی با خط تلفن ما تماس بگیرد آن خط اشغال می شود. اکنون می توانیم یک خط تلفن ثابت با ۳۰ کانال ارتباطی داشته باشیم؛ یعنی اگر ۳۰ نفر همزمان با ما تماس بگیرند یا ما تماسی برقرار کنیم، دیگر آن خط تلفن اینترنتی اشغال نمی شود.
تلفن ابری چیست ؟
تلفن ابری که به آن مرکز تلفن ثابت ابری و یا خط تلفن ابری هم میگویند یک فناوری جدید است که همان مرکز تلفنی سنتی را با استفاده از رایانش ابری بهصورت خصوصی و عمومی در فضای اینترنت در اختیار کسبوکارها قرار میدهد. فناوری تلفن ابری همهی آنچه که شما از یک مرکز تلفنی انتظار دارید را دارد و میتواند به شما امکاناتی نظیر قابلیت تماس ورودی و خروجی، ضبط مکالمات، پنل گزارشگیری پیشرفته از تماسها و اپراتورها، صفهای تماس، صندوق صوتی و... را ارائه دهد.
نمونه امکانات تلفن ثابت :
برخی از خطهای تلفن ثابت و خط تلفن مخابراتی امکان و قابلیت نصب اینترنت پر سرعت را ندارند و این مشکل به دلیل وجود PCM به روی اتصال خط است که امکان و اجازه استفاده از خطوط پرسرعت اینترنت را در اختیار کاربران قرار نمیدهد. از مهمترین ویژگیهای تلفن مخابراتی به این نکته میتوانیم اشاره کنیم که از طریق سیمهای مسی ارتباطات مخابراتی را میسر میسازد و با عنوان خط تلفن ثابت شناخته شده است؛ از جمله مهمترین معایب استفاده از خطهای تلفن مخابراتی و ثابت میتوانیم در مقاله مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت مخابرات به موارد زیر اشاره داشته باشیم:
۱-هزینههای سنگین سیمکشی و کابلکشی.
۲-محدود بودن به یک محل و موقعیت مکانی ثابت.
۳-وجود محدودیتهای مخابراتی برای درخواست خط تلفن در شرایط خاص.
۴-میزان کیفیت پایین انتقال صوت و صدا از طریق تلفن مخابراتی.
نمونه امکانات تلفن ابری :
1-منوی صوتی :
همان پیام صوتی خوشامدگویی است. زمانیکه با تلفن ابری شما تماس گرفته می شود این صوت پخش خواهد شد که معمولا معرفی شرکت، اعلام منوها و شماره های داخلی مختلف است و مخاطب با وارد کردن اعداد 1 الی 9 یا هر داخلی دیگر به بخش مربوطه دایورت می شود.
2-داخلی های مختلف:
شما میتوانید داخلی های مختلف با اعداد سه رقمی مانند داخلی 101 و 102 و … تعریف کنید که هر داخلی به شماره تلفن واقعی (تلفن ثابت و یا موبایل و یا حتی تلفن ابری دیگر) دلخواه دایورت شود.
3-صف تماس و صف انتظار:
شما میتوانید چندین صف تماس سه لایه تعریف کنید که مثلا اگر کسی داخلی 1 را انتخاب کرد و کارمند مربوطه تا 20ثانیه تلفن را پاسخ نداد به داخلی کارمند دوم دایورت شود و اگر دومی هم پاسخ نداد به سومی دایورت شود. ضمنا در این مدت انتظار نوبت مخاطب به وی اعلام میشود که مثلا شما دومین نفر در صف انتظار هستید.
4-برقراری تماس خروجی:
پیش از این سرویس های تلفن مجازی دیگری هم ارائه میشد که فقط یکطرفه دریافت تماس بود ولی الان در سرویس تلفن ثابت ابری علاوه بر تماس ورودی، قابلیت تماس خروجی نیز دارید یعنی میتوانید با شماره ابری خود با هر شماره تلفن واقعی دیگر تماس بگیرید..
5-گزارشات تماس:
گزارش تمامی تماس های در پنل قابل مشاهده و بررسی است.
6-ارسال و دریافت فکس:
سرویس تلفن ابری علاوه بر امکانات تماس و مکالمه، امکان ارسال فکس را نیز دارد و میتوانید با شماره تلفن ابری خود اقدام به ارسال و حتی دریافت فکس کنید
مزایای تلفنهای مجازی نسبت به خطوط ثابت قدیمی :
هر فناوری جدید، مزایای متعددی نسبت به روشهای سنتی دارد. تلفن ابری نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروز برای کسبوکارها اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. سرعت راهاندازی بالای سامانه خط مجازی در مقایسه با خطوط قدیمی یک برگ برنده است. برای شروع کار با تلفن ابری نیاز به هیچ سختافزار خاصی نیست و نگهداری تجهیزات سرور نیز بر عهده شرکت ارائهدهنده خدمات است. با راهاندازی سیستم ابری، لازم نیست کارکنان بخش پشتیبانی در یک محل مخصوص حضور داشته باشند. برای ارتباط با مشتریان فقط به یک مرورگر و اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت.
امکان کارکردن با تلفن از طریق کامپیوتر در سیستم ابری، کنترل بالایی برای بازاریابی پیامکی ایجاد خواهد کرد. پس از یکپارچهسازی سیستم تماس با پنل اساماس، دیگر لازم نیست برای پیداکردن پاسخ به سؤال از کجا بفهمیم اس ام اس بلاک شده به دردسر بیفتید. امکان نظارت و مدیریت پیشرفته تماس از دیگر مزایای تلفنهای مجازی است و میتوان به کل مکالمات انجامشده، نظارت واقعی و همزمان داشت. در یک سیستم ابری، دیگر هیچگونه نگرانی بابت قطعی و کیفیت تماسها وجود ندارد.
اگر کسب و کاری دارید و نظم و انضباط برایتان در اولویت قرار دارد بهتر نسبت به خرید تلفن ابری اقدام کنید چراکه برندهای معتبر و کسب و کارها معمولا به دنبال بهترین و با ثبات ترین روش برای برقراری ارتباط با مشتریان هستند و تلفن ابری همانند پنل پیامکی یک پل ارتباطی بزرگ بین کسب و کارها و مشتریان شان است و کسب و کارهای اینترنتی حتما نیاز به خط تلفن ابری دارند زیرا پاسخگویی به این خطوط تلفن و مدیریت آن به مراتب آسانتر از خطهای تلفن مخابراتی است و به هنگام استفاده از آنها هیچگونه محدودیتی نخواهند داشت.
شما میتوانید برای خرید تلفن ابری به سایت سامانه پیام کوتاه پیام رسون مراجعه کنید .
واردکنندگان گوشی همراه روز گذشته اعلام کردند که گوشیهای آیفون در گروه کالایی۲۷ قرار گرفته و از این پس امکان ثبت سفارش این برند وجود ندارد، آنگونه که مسوولان وزارت صمت میگویند این تصمیم با توجه به میزان ارزبری این برند گرفته شده و بهنظر میرسد با اعمال این ممنوعیت قرار است منابع آن به واردات خودرو تخصیص داده شود. البته از هفتههای گذشته بحث ممنوعیت واردات گوشیهای لوکس بالای 600 دلار از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده بود. نکته جالب توجه این است که کمیسیون اصل 90 بهدلیل نیاز مبرم به صرفهجویی ارزی در شرایط بحرانی تحریم این موضوع را مطرح کرده است، بر اساس آمارها در سال گذشته قریب به 1.4 میلیارد دلار گوشی لوکس بالای 600 دلار که عمدتاً از برند تجاری اپل بوده به کشور وارد شده است.
گسترش سیاستگذاریهای پراکنده
امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، در پاسخ به این پرسش که چرا سیاست کلانی در حوزه واردات کالایی به کشوروجود ندارد و سیاستهای تجاری سلیقهای شدهاند؟ به «اعتماد» گفت: متاسفانه این موضوع همیشه وجود داشته و در این دولت سیاستگذاریهای پراکنده بهشدت گسترش پیدا کرده است و میتوان گفت مشورت گرفتن از بخش خصوصی نسبت به دورههای گذشته کنار گذاشته شده است.
اسحاقی تصریح کرد: این در حالی است که اینگونه تصمیمات مهم یکی از نگرانیهای اساسی بخش خصوصی است، به عنوان نمونه یکی از موارد که امسال رخ داد این بود که در 24 فروردینماه شرط سابقه از کل ثبت سفارشها برداشته شد و 26 اردیبهشتماه این شرط مجددا اعمال شد و مسلما با وجود اینگونه تصمیمات لحظهای هیچ بازرگانی نمیتواند برنامهریزی دقیقی داشته باشد.
دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در ادامه خاطرنشان کرد: در این مدت گروههای مختلفی به نام مدیریت منابع ارزی و صرفهجویی در منابع ارزی تصمیمات مهمی را در بخش واردات و ممنوعیتها اخذ کردهاند که حتی به تبعات آن هم دقت نکردهاند. اسحاقی با اشاره به ممنوعیت واردات آیفون و تبعات آن تصریح کرد: با این تصمیم خدمات پس از فروش این کالا و تعهدات 18ماهه شرکتها با مشکل مواجه میشود و هیچ فکری برای این کالاهایی که در یک سال اخیر وارد کشور شده هم نشده است. هر چند گفته میشود خدمات پس از فروش آیفون به دلیل تحریمها از ابتدا برای ایران رعایت نمیشد و به نوعی قطع بوده است، اما واردکنندگان با واردات گوشیهای آیفون و خرد کردن آنها قطعات مورد نیاز گوشیها را برای تعمیر تامین میکردند. دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی افزود: متاسفانه در این طرح اصلا فکری به حال 5 هزار مغازهای که برای فروش آیفون در کشور فعال است نشده و به 200 شرکتی که واردکننده این برند از گوشی هستند هم اصلا اهمیتی داده نشده است. اسحاقی خاطرنشان کرد: قرار بر این بود تا با درآمد حاصل از واردات این کالا که با ارزهای صادراتی انجام میشد و واریز آن به صندوق حمایت از تولید، گوشیهای میان رده تولید شود که اصلا به این موضوع هم توجهی نشده است و تنها تاکید آقایان بر این است که با قطع کردن واردات این برند از گوشی میتوان خودرو وارد کرد. او ادامه داد: همواره این تجربه در کشور تکرار شده و دیدهایم اینکه تبعات ممنوع کردن یک کالا جز قاچاق آن کالا نتیجه دیگری به دنبال نداشته است.
همیشه راهی برای قاچاق باز میشود
اسحاقی گفت: حتی رجیستری این برند را هم ببندند باز هم مسیرهایی برای قاچاق این برند فراهم میشود و با این تصمیم سهم عظیمی از بازار را تقدیم به برندهای کرهای میکنند که چندین سال در ایران نبودند که در نهایت جایگزین آیفون خواهند شد و عملا این ارز باز هم برای واردات گوشی استفاده خواهد شد. او افزود: یکی از ایراداتی که گرفته شده این است که چرا بیش از اندازه ثبت سفارش کردهاید و پاسخ تنها به بیاعتمادی بازرگانان به سیاستهای اقتصادی این دولت برمیگردد که همواره نگرانی از ممنوعیتها وجود دارد. اسحاقی گفت: نظام عرضه و تقاضا همیشه بازارها را اداره میکنند و به نظر میرسد این نوع نگرانیها از ثبت سفارش کاملا آدرس غلط دادن به جامعه است.
بلاتکیلفی مردم و بخش خصوصی با هر تصمیم جدید
دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی تصریح کرد: مسلما فشارهایی از سوی مجلس و نهادهای مختلف برای این موضوع وجود دارد که منجر به بلاتکلیفی مردم و بخش خصوصی شود، ضمن آنکه دولت نیز در این مسیر منافعی را از دست خواهد داد. او تصریح کرد: مسلما شاهد افزایش چشمگیر قیمت این کالا در بازار خواهیم بود و اینکه دیگر مردم جرات نخواهند کرد آیفون را در خیابان دستشان بگیرند و زورگیری و دزدی شدت خواهد گرفت و تبعات اجتماعی زیادی به دنبال خواهد داشت. او گفت: بهتر آن بود که اگر قرار است تصمیمی گرفته شود در خصوص آیفون 14 که هنوز وارد بازار نشده گرفته میشد و با ارز حاصل از صادرات غیر، صورت میگرفت . اسحاقی در پاسخ به این پرسش که میزان ارزبری در حوزه واردات گوشی برند آیفون چقدر است که قرار است به واردات خودرو اختصاص داده شود؟ افزود: کل ارزبری در حوزه واردات موبایل در سال 4.5 میلیارد دلار است که تقریبا حدود 1.5 میلیارد دلار آن مربوط به گوشیهای بالای 600 دلار میشود که از این میزان حدود 1 میلیارد دلار آن مربوط به برند آیفون بود. دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی خاطرنشان کرد: البته سالهاست که بحث ممنوعیتها و محدودیتها در بازار مطرح بوده اما همواره دولت به دنبال منابع خودش است، این در حالی است که ممکن است راههای دیگری نیز برای این قضیه وجود داشته باشد. اسحاقی خاطرنشان کرد: اگر قیمت کالایی بیش از 600 دلار است به دلیل کیفیت بالاتر آن و عمر مفید آن است و زمانی که بخشی از جامعه را از این کالا محروم میکنید باید جایگزین بهتری را معرفی کنید ضمن آنکه در حال حاضر از دانشجو تا کارمندهای دولتی و اساتید و ... از این برند استفاده میکنند و آن هم به این دلیل است که این کالا به نوعی کالای سرمایهای محسوب میشود و حتی برندهای قدیمی آنها هم هنوز خرید و فروش میشوند اما قطعا این تصمیم منجر به مسیرهای غیرقانونی خواهد شد.
اگر جزو افرادی باشید که از پنل پیامک برای کسب و کارتان استفاده میکنید حتماً میدانید که پنل پیامک شامل خطوط و اپراتورهای مختلف می باشد که بسته به نیاز و شرایط تان باید از آنها خریداری کنید. همچنین برای خرید پنل پیام کوتاه مدنظرتان حتماً باید به نمایندگی سامانه پیام کوتاه مراجعه کنید و آن سامانه پیام کوتاه اگر جزء پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در حرفه خود باشد حتما تمامی اپراتورها و خطوط را برای ارائه به مشتریان دارد .
نکته دیگر که شامل تمامی افراد میشود اینست که هر بیزینسی و هر کسب و کاری باید خودش را با شرایط روز آپدیت کند در غیر این صورت قطعا از دنیای تکنولوژی و به روز عقب خواهند ماند .فرقی نمی کند که شما در چه بیزینسی فعالیت میکنید، مهم آن است که در پیشرفت کار تان تلاش کنید و با به روزترین و جدیدترین نسخه های کاری مربوط به خودتان آشنا شوید .
ما نیز در سامانه پیام کوتاه شیراز هر روز برای بهتر شدنمان تلاش میکنیم و از به روزترین اپراتور ها و سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنیم . برای مثال یکی از جدیدترین و به روزترین اپراتورها که اپراتور ۹۰۰۰ میباشد را در سامانه پیام کوتاه شیراز به مشتریان خود ارائه میدهیم . این خط منحصر به فرد در حال حاضر غوغای عظیمی به پا کرده به همین دلیل سامانه پیام کوتاه شیراز این اپراتور را در لیست دیگر اپراتورهای خود قرارداده است .
نمایندگی پیامک شیراز و به عنوان اولین ارائه دهنده پنل پیامک ۹۰۰۰ به مشتریان خود باعث شده تا همراهان پیام رسون در کسب و کارشان بسیار موفقتر باشند بر همین اساس سامانهپیامک شیراز را عنوان پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه معرفی کردهاند .
در این مقاله میخواهیم شما را با مزایا و معایب اپراتور 9000 بیشتر آشنا کنیم پس تا پایان با نمایندگی سامانه پیامک پیام رسون همراه باشید .
مزایای خط 9000 :
۱- ارسال پیامک به صورت متنی و صوتی :
اگر جزو افرادی باشه که از پنل پیامک برای کسب و کارتان استفاده میکنید حتماً میدانید که ارسال پیامک به صورت متنی بازخورد کمتری نسبت به پیام صوتی دارد. اگر بخواهید فقط از ارسال پیام صوتی استفاده کنید باز هم ممکن است با پاسخ ندادن افراد ، به هدف مورد نظرتان نرسید. حال اگر بخواهد از هر دوی آن استفاده کنید (یعنی هم ارسال پیام صوتی و هم پیام متنی) باید هزینه زیادی را بابت آن پرداخت کنید. در اینجا پنل پیامک ۹۰۰۰ این کار را برای شما بسیار آسان کرده است چرا که با خرید پنل پیامک ۹۰۰۰ به راحتی می توانید هم از ارسال پیامک به صورت صوتی و هم به صورت متنی استفاده کنید و همچنین در هزینه های خود بسیار صرفه جویی کنید .
۲- اپراتور ۹۰۰۰ خدماتی هستند :
بسیاری از افراد بعد از خرید پنل پیامک به مشکل بلک لیست برخورد میکند چرا که خیلی از افراد پیامکهای تبلیغاتی را در گوشی خود به بلک لیست انتقال داده اند برای حل این مشکل یعنی عبور از بلک لیست باید خط را از اختصاصی به خدماتی تبدیل کنید تا بتوانید به شماره های بلک لیست هم ارسال پیامک داشته باشید .اما خطوط ۹۰۰۰ خود خدماتی می باشند و به راحتی می توانید با خرید پنل پیامک ۹۰۰۰ به خطوط بلک لیست ارسال پیامک داشته باشید .
۳- ارائه به کاربران حقیقی و حقوقی :
در سامانه پیام کوتاه شیراز فرقی نمی کند که شما جز کدام دسته از افراد باشید اگر بخواهید نسبت به خرید اپراتور ۹۰۰۰ اقدام کنید با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد .
۴- ضریب تعرفه همانند اپراتور ۱۰۰۰:
در مقاله اپراتور ۱۰۰۰ به ضریب قیمت ارسال پیامک اشاره شده است اما در اپراتور ۱۰۰۰ نسبت به امکاناتش این ضریب تعرفه از قیمت بالایی برخوردار بود و تعرفه آن از معایب خطوط ۱۰۰۰ به شمار می رفت . اما در اپراتور ۹۰۰۰ با توجه به ویژگی ها و امکاناتش ضریب قیمت ۱/۲ نسبت به دیگر اپراتورها از مزایای خط ۹۰۰۰ محسوب می شود.
۵ - امکان نصب خدمات سانترال و تلفن گویا:
در اپراتور ۹۰۰۰ این امکان وجود دارد که شما تلفن گویا و خدمات سانترال را روی آن نصب کنید .
اگر بخواهیم به توضیح تلفن سانترال بپردازیم خود شامل یک مقاله جداگانه می شود اما برای آشنایی بیشتر با خدمات سانترال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان ارتباط رایگان و سریع
-ارتباط سریع و راحت مشتریان با اپراتورها
- امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی
- منشی تلفنی
- کم شدن هزینههای خطوط مخابراتی
- قابلیت انتظار چندین نفر پشت خط
- کنترل و نظارت بهتر بر خطوط
معایب خط 9000:
تنها عیب و ایرادی که میتوان به خط خدماتی اپراتور 9000 نسبت داد قیمت خطوط خدماتی اختصاصی 9000 است. از آنجایی که این خطوط بصورت اختصاصی (با مالکیت خود کاربر) بصورت هشت رقمی ارائه میشود و خطوط 8 رقمی هم جزو خطوط رند محسوب میشود، قیمت خرید این خطوط کمی بالا است و در حال حاضر خطوط ارقام بالا و یا رایگان از اپراتور 9000 ارائه نمیشود
اما در سامانه پیام کوتاه شیراز یک استثناء وجود دارد و آن هم اینست که ما در سامانه پیامک شیراز هر از چند گاهی به مناسبت های مختلف روی خط 9000 تخفیف میگذاریم و فقط کسانی میتوانند از این فرصت استثنایی استفاده کنند که هر روز مقاله های سامانه پیامک شیراز را دنبال می کنند .
شرکت اهورا اطلس فارس با در بر داشتن تمامی خطوط و تعرفه ها و ضریب های متفاوت ارسال پیامک این امکان را برای مشتریان فراهم کرده که برای انتخاب اپراتور شرایط محدودی نداشته باشد و آزادانه بتوانند اپراتور مدنظرشان را با در نظر گرفتن شرایط کسب و کارشان انتخاب کند و در این مسیر به شما این اطمینان را می دهیم که تا رسیدن شما به موفقیت در کنارتان خواهیم ماند .
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.